4.176 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kawasaki ER-5 vs Suzuki GS500F? Kawasaki ER-5 vs Suzuki GS500F?

Hvad forskel er der på de 2 nævnte MC'er (lad os antage de begge er årgang 07), når det kommer til hurtighed, og køreegenskaber?

De har jo ca. lige mange HK, ER-5: 50 hk, og GS500F: 45hk. Er det noget der er mærkbart?

Hvis man vil ud og kører på bane engang imellem, hvordan vil de så klare det?

Vil gerne have nogle Pros/Cons på de to cykler smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki ER-5 vs Suzuki GS500F?
  • #1   1. apr 2009 ... men gs500 er jo også en del billigere... men man får jo hvad man betaler for...

• #2   1. apr 2009 ups... slettede noget... men kan ikke slette det sidste

• #3   1. apr 2009 Hmm, synes nu prisen ligger lidt lavere på ER-5.

Feks. kan du få en ER-5 årg 07´ med kun 1450 km på tælleren til 45.500 kr, eller en 06´med 11.000 km til 42.900.

GS500F ligger genrelt på 45.000-50.000 med 5-10.000 km på tælleren synes jeg.

• #4   1. apr 2009 GS500 er mere sportslig i sin attitude (men ikke køreegenskaber), ER5 har en markant stærkere motor. Ikke pga. de 5 hk, men pga det stærkere moment ved de lave omdrejninger.
    Så skal den kun bruges til leg , så snup den du sidder bedst på. SKal den bruges til passager og bagage, er ER5 et bedre valg.

For begge gælder at finishen ikke er høj, så gå dem efter for rust og slidt lak.

Se også på en CB500. Den slår de 2 andre på alle punkter.

• #5   1. apr 2009 Jeg finder ER5 lidt bedre at køre end Suzuki'en omend de to minder meget om hinanden. Dog er jeg ikke vild med tromlebremsen bag...

• #6   1. apr 2009 Jeppe: Tromblebremsens virkning er alt rigeligt til den formåen ER5'eren har. Den skal bare lige justeres samtidig med man alligevel justerer kæden. Tager 10-15sek ekstra. SÅ næppe nogen ulempe.

• #7   1. apr 2009 -Jesper
    Jeg tvivler slet ikke på virkningen og man bruger jo alligevel ikke bagbremsen specielt meget. Det var nu møntet på det visuelle - det er lidt 80'er agtigt på den ufede måde.

• #8   1. apr 2009 Af de to ville jeg helt klart anbefale Er5 ! Synes overall kvaliteten virker bedre. Motoren er som nævnt stærkere, specielt ved lavere omdr. Kig evt også på Honda CB500, sådan en havde jeg og har været meget glad for den, rigtig god kvalitets cykel, ikke helt så godt træk i lave omdr, men til gengæld flere hk ved højere omdr. Så vidt jeg ved har Cb500 også lidt bedre bremser.

• Joachim S
    Joachim S Tilmeldt:
    aug 2006

MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #9   5. apr 2009 ER-5 er generelt billigere at forsikre.
    GS'erens motor er lidt gammel, og luftkølet i fht. kawasakiens vandkøling. Vil give de andre ret i at momentet gør forskellen på de to cykler.

Du kan købe min?

Kommentér på:
Kawasaki ER-5 vs Suzuki GS500F?

Annonce