{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Kigger på MC... {{forumTopicSubject}}


Hejsan.

Jeg har sådan en fin CB 500, men kigger lidt efter noget andet med lidt mere kraft i stedet for min maskine.
Der skal i hvert fald være noget mere end de 58 hk, som min kværn har.

Det må gerne være sådan en streetbike, da jeg har gigt og det ville være bedst for mig at sidde oprejst.
Jeg kan også godt li' nogle racere, men har svært ved og bedømme om det er noget der er godt for mig.
Dog ved jeg godt man kan få et styr på, som gør man sidder mere oprejst på racere.

Prisklasse er ca. 50000 kr. Ved godt her i "krisen" kan man nok presse folk ned, så vil nok sige max 60.000 kr klassen.

Nogen der har nogle ideer til en der?

Altså har kik lidt på Ducati monster modellerne, Er6-n, FZ6.

Kan godt li' hvis de er lidt frække i designet og ikke ligner en gammel mc.

Jeg er ikke rigtig til suzuki vil jeg nok sige.

Det skal siges jeg er omkring 170 cm høj, så det skal jo også helst passe smiley

Jeg kan godt li' hvis de trækker fra bunden da, da jeg ikke kører vildt stærkt på streetbikes. Er generelt ikke glad for den fart på motorvej, og kan godt li og køre lidt ude på snoede veje og lege lidt.

Så nogen der har en god ide, andre mc'er, hvilken en der er bedst køb osv, så må i gerne skrive kommentar smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kigger på MC...
  • #1   4. apr 2009 Kawa er 6 ville måske ikke være så dum, men så skal du nok være heldig at finde én til den pris.

  • #2   4. apr 2009 Synes dog bare at forlygten ikke er super flot desværre.

    Men nu tænker jeg generelt.. hvilken mc får man mest for penge? og den sjoveste at køre på?


  • #3   4. apr 2009 Tror jeg ville kigge efter en Z750 fra 2003/4 der kan du nok godt finde en til ca 60k

  • #4   4. apr 2009 Jeg synes det du beskriver lyder som en Yamaha szr660, det er ikke den kønneste knallert i byen men den skulle efter sigende have rigtig gode køre/styre egenskaber i forhold til prisen og masser af bundtræk da det er en "supersingle" hvilket er et fint ord for éncylindret. De kan fåes til et godt stykke under dit budget. Jeg går selv og kigger lidt på dem, overvejer at købe en og smide en mindre bagende på smiley

  • #6   4. apr 2009 ja det er da super nemt at smide en anden forlygte på sådan en kockasacki smiley

  • #7   4. apr 2009 Smid en lygte fra en MT-03 på, så ligner den sgu en arrig bredskuldret pitbull smiley

    Som denne :

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16508


  • #8   4. apr 2009 Gert: Der mangler kun en sort USD gaffel på den ER6 så er den lige til at savle over

  • #9   4. apr 2009 Kig på min..... (jeg har de ekstra dele som du efterlyser)

  • #10   4. apr 2009 Chefen T : Ja, det ville da være prikken over i'et smiley

  • #11   4. apr 2009 Du skal prøve dem. Hvis du er typen der er vild med den måde en ER6 eller en monster levere sine kræfter på, så vil du kede dig på en FZ6. Men er du derimod vild med at køre motoren op til det øverste register, så er FZ6 den sjoveste.
    Derfor kan man ikke entydig sige hvilken der er sjovest elelr hvilken der giver mest for pengene.
    Men ud fra din beskrivelse af kørselsmønster og behov, så passer en ER6 perfekt.

    Tør du være anderledes springer du på denne:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58667545


  • #12   4. apr 2009 Synes den lygte der sidder på den orange Er6n er flot.. i hvert fald pænere end den almindelige.

    Er lidt vild med den monster .. er flot.. men den larmer lidt, så ved ikke helt? Nogen der har erfaring med den?

    Ved heller ikke om jeg synes 72 hk er nok eller for lidt..

    Man kan jo altid tage skridtet.. og så købe en senere der er større.

    Jeg ved ikke lige om en z750 er for stor til mig? 60 kg.. og så stort et monster.. det er nok ikke superfedt..

    Elsker dog designet på den, synes den er flot..



  • #13   4. apr 2009 Z750 er for fed og trækker rigtig lækkert gennem hele registeret!

  • #14   4. apr 2009 Min smiley

  • #15   4. apr 2009 ER6n er en super cykel. Jeg har kørt ER6n på Jyllandsringen - og den udnytter altså de 72 hk i en grad, så man tror der er langt flere.

    En super cykel - let styret, kanon gode køreegenskaber - og en fornuftig pris.

    Den er ikke ret høj, så den vil fysisk passe godt til dig - også mht. en god oprejst kørestilling smiley

    Men ja - du er nok nødt til at gå lidt mere til læderet.

    Held og lykke.


  • #16   4. apr 2009 hvad med en sv 650 ..med et par år på bagen og lidt leden kan du nemt finde en fin model inden for dine økonomiske grænser.
    hvis du kan finde lidt ekstra så er her en rigtig fin en af slagsen

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=48656


  • #17   4. apr 2009 Ja, z750 er fed.. men synes den er tung i forhold til min vægt desværre..

    men super flot design. Den vejer jo en del, så tror ikke det er noget for mig, ellers ville jeg nok have valgt den.

    Er meget hooked på en monster..men ved ikke...


  • #18   4. apr 2009 der er sgu også noget specielt over en ducati så det kan jeg da godt forstå, man skal bare være klar over at "specielt" koster lidt ekstra. Du får lidt mere mc for pengene hvis du vælger fx japansk frem for ducati, det er selvfølgelig bare min mening smiley

  • #19   4. apr 2009 Min ligger jo tæt op ad en monster af udseende.......

  • #20   5. apr 2009 Jeg vil tilslutte mig koret og sige ER-6'er. Jeg har selv en med fuldkåbe, da jeg synes det er bedst med kåbe. Men uanset hvad , så er det en maskine der æder sving og er utrolig manøvrevenlig. Jeg er blevet glædeligt overrasket nogle gange hvor jeg er kommet lidt forkert til et sving. Og det er jo altid muligt at style den lidt. Og størelsen tror jeg også er god til dig. Jeg er selv 160 høj, men min har fået lavt sæde og blevet sænket en smule og så har jeg samtidig tykke såler.

  • #21   5. apr 2009 Ja, muligvis sådan en man skal kigge på.

    Er bare små forelsket i sådan en monster. Er det da ikke et godt køb hvis man kigger på dem?

    Ved godt de er en smule dyre i reservedele osv, men synes bare den er flot og virker til at være en god maskine.



  • #22   5. apr 2009 En monster er da ikke et dårligt køb - den er bare lidt dyrer en tilsvarende japansk mc - men det vil den jo sikkert også stadig være hvis du ønsker at sælge den igen en dag.

  • #23   5. apr 2009 Mht. reservedelspriser er der ikke noget at være nærvøs for med en Monster, jeg vil påstå at alm. sliddele er billigere til en Duc end en tilsvarende Japaner.

    De 50.000 kr rækker dog ikke til mere end en 600 ccm, og den mangler altså lidt overarm.


  • #24   5. apr 2009 Hvis man nu køber en monster 900.. det ville vel være optimalt? Har jo 78 hk mener jeg.

    Den kunne jo være interessant?

    Nå, det lyder jo fint nok med de priser så. Men det er vel ligeså godt at købe en monster i forhold til de andre mc'er?



  • #25   5. apr 2009 Altså jeg kommer fra en mc med 85 hk, og jeg skifter til en ER-6n med 72... Da jeg var ude og prøve den synes jeg at de 72 hk blev leveret langt bedre end de 85 hk på min den gamle... Den er bare godt skruet sammen smiley

    Men du har forlesket dig i en Monster, så tag nu at købe den... Ellers fortryder du bare, det kan jeg føle mig frem til i det du skriver.

    Jeg ville selv allerhelst have en ER-6n fra starten, men købte så en ER-5 til at starte med, og skiftede så over til en GSF 650.... Men havde jeg været klog så havde jeg bare med det samme fulgt mit hjerte i stedet for hovedet, og så købt en ER-6n..... For nu skifter jeg alligevel over til den, og havde jeg købt den med det samme, så havde jeg ikke haft et tab på 2 andre maskiner...!!!


  • #26   5. apr 2009 Hehe.. det er nok rigtigt nok..

    Tænker også lidt,. hvis det nu går helt galt, så kan jeg jo sælge monsteret og så få sådan en er6n hvis det nu er den jeg skal have.

    Synes faktisk den nye suzuki gladius er rigtig flot.. er bare ikke så meget til suzuki, men det kan man vel blive.

    Det kan jo også være at jeg kommer til at hade den monster hvis jeg køber sådan en, så .. nu må vi jo se smiley



  • #27   5. apr 2009 Hvis du synes at den nye Gladius er flot, jamen så er du også til Suzuki... ;-D Jeg synes at alt det der gejl med om at Honda er det bedste, og Suzuki er af ringere kvalitet, er fuldstændig hen i vejret... bare min mening. Kigger du i de Tyske mc blade, og de andre blade i Europa, så vægter de hverken Suzuki lavere eller højere end andre mærker...

    Jeg har haft både Kawasaki og Suzuki, og synes at begge mærker er fremragende... Jeg kan også godt lide Honda og Yamaha... Alle mærker går jo ren design mæssig i forskellige retninger, personligt synes jeg at Kawasaki og Suzuki i mange år har haft frækkere naked maskiner på markedet, og haft mere finger på pulsen i den retning, men med FZ-6n, XJ6 og CB 600 Hornet og CB 1000r er de andre også godt med nu smiley

    Nå, nu gik jeg sgu da helt i selvsving, men i sidste ende giver jeg bare ikke så meget for det mærke ræs, da jeg synes at alle Japanske mærker har både gode og mindre gode maskiner smiley

    Men køb med hjertet og kun "lidt" med hovedet ( dyret skal jo også kunne forsikres så lidt fornuft skal der være plads til, he he )... Og det siger jeg af erfaring smiley

    Og som du selv siger, hvis Monster så ikke skulle være noget for dig, jamen så har du jo prøvet den, og så kan du sgu altid sælge igen smiley

    Held og lykke med valget, det skal nok ende med at falde på plads ;-D


  • #28   5. apr 2009 Hehe.. tja.. du har nok ret. Man kan bare ikke undgå at høre om det. Det er ligesom med biler. Tyske bil mod f.eks. japanske eller italienske biler.

    Der vil jo altid være forskellige meninger om det hele.

    Jeg har fået en super god pris på en monster 900, så tror jeg springer på den. Det er i hvert fald meget meget billigt..

    Tak for hjælen i hvert fald smiley


  • #29   5. apr 2009 Lyder godt smiley

    Jamen held og lykke med det Ducati mand ;-D


Kommentér på:
Kigger på MC...

Annonce