{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
25. okt 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26

skade på hjelm {{forumTopicSubject}}

Har fået en dejlig Arai Condor hjelm, men den har desværre en skade på ca 2mm i lakken bagpå.
Den er gået gennem de 2 lag lak/maling, kan man forsegle skaden med en smule klar lak så den ikke bliver større med tiden??
Nogen erfaringer?
Er iøvrigt blevet den lykkelige ejer af en GSX650F takket være dette forums store hjælp under min tvivl i valg af MC! Opretter den så snart jeg selv får taget et par billeder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skade på hjelm
  • #1   7. apr 2009 Jeg har ingen erfaringer.. men tænker meget på.. hvordan skaden er sket.. er det sket ved fald.. stød.. mener jeg jo kun der er en ting at gøre.. skift den ud.. af sikkerhedsmæssige grunde...

    Jeg ved ikke hvad de andre med god erfaringer har at sige.. men jeg vil nok personligt være "skepsis" over at slække på sikkerheden.

    Tillykke med din maskine... det er en dejlig cykel. (ved godt at det skal jeg sige.. som ejer af en magen til.. :-)... men vigtigst af alt.. du har fået dig den cykel du har valgt passer dine behov bedst.. og det kan ingen tage fra dig... Glæder mig til at se den.. og du får den ind..


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 26
    #2   7. apr 2009 Tror ikke det er sket ved fald, den er så lille nærmere som om den er ramt af en genstand der er hverken bule eller noget kun lakskaden, det er bare en lækker hjelm og det ville være ærgeligt hvis det blev værre at se på.

  • #3   7. apr 2009 at smide en hjelm væk pga. en 2 mm. overfladeskade er helt unødvendigt,. luk den med lidt lak og den sag er klaret.
    Sikkerhed er afgørende, men der er altså meget ammestuesnak omkring hjelme, det er meget afgørende om det er glasfiberhjelme, carbon, vacumformede ABS eller støbte hjelme i plast, der er ingen fælles regler for dem. Størst agtpågivenhed skal udvises overfor billige støbte hjelme som evt. kan revne.


  • #4   7. apr 2009 en moderne og ikke billig hjelm tager ikke skade af nogen hakker eller små slag. glasfiber eller kulfiberne er så stærk at selv om den har en lille skade vil det ikke betyde noget. for at sådan en hjelm skal flække kan det være lige meget.... der er du død før hjelmen dør.
    en hjelm slides tit hen af asfalten, og ikke af slag... som sagt hvis den skal flække har du alligevel brækket nakken eller din krop rammes af noget hårdt.


  • #5   7. apr 2009 Har selv banket en Shoei Raid II glasfiberhjelm op i en garagelåge, hvorefter den fik en lille lakskade. Dog syntes jeg at der var en punkterende lyd da det skete, og har valgt ikke at bruge den længere. Aner ikke om det er noget fis, i virkeligheden smiley

Kommentér på:
skade på hjelm

Annonce