1.880 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
konsekvens ved for lavt dæktryk ? konsekvens ved for lavt dæktryk ?
Jeg lavede et indlæg tidligere i dag - fordi jeg oplevede at min TL1000R begyndte at ryste ved 160 km/t...
...jeg har fået hævet bagenden med 5 cm, og monteret nye pilot power ct2 og troede måske problemet kom fordi jeg havde hævet bagenden
Men så checkede jeg lige dæktrykket her til aften (der skal være 2,5 bar i begge dæk) men der var 2,6 bag, og kun 1,8 bar foran...
...nu er mit spørgsmål hvor lidt, eller hvor meget skal der til før dæktrykket påvirker køreegenskaberne....kan de manglende 0,7 bar gøre at den begyndte at ryste !?
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 74
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 240
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Prøv og kør med det dæktryk fabrikanten opgiver... hvis ikke det løser problemet... så vil jeg få tjekket afballanceringen... kan jo ske du er uheldig der er smuttet en klods af i svinget... det er set før...
Ellers vil jeg få tjekket kronrørslejer... v. at rykke frem og tilbage i styret med trukket forbremse... der bør ikke være noget sløre...
ellers er konsekvensen v. for lavt dæktryk at dit dæk kommer til at arbejde mere... i bagenden giver det bedre kontaktflade og dermed grip... hvilket er godt til drag race hvis man har problemer med den smider lakridsen rundt... nu spurgte du jo
mvh Offslow
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
I tyskland er det påbudt med metal ventilhætter med O ring
Det skyldes en del uforklarlige ulykke hvor MC'er tilsyneladende har kørt så hurtigt at ventilen er blevet slynget ind og har lukket luften ud.
Når MC'en så kører stærkt sørger centrifugalkraften for at dækket føles normalt, men når så man kommer til en afkørsel og skal til at køre af. Så ryger maskinen i slinger og man kører galt...
maj 2004
Men så faktisk selv en mc-ist her for 1 månedstid siden som vi overhalede hvorefter han overhalede os på motorvejen... da han kører forbi os begynder hans bagende og slingre lidt... jeg tænker den er helt gal... og holder afstand, han trækker ind, - hvorefter vi kører udenom og signalerer den er gal... men han fortsætter (vi kørte sådan lidt over det tilladte)... efter 1.5 km nervepirrende kørsel trak han endelig ind, han havde følge af 2 andre... men var sgu lidt scarry og se på...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
Ryster den, opfatter jeg det som om den f.eks vibrerer i styret eller fodhvilerne - og så er det den abe som har afbalanceret dækkene som skal lave sit arbejde ordentligt.
Slingrer den, er det noget af det som Offslow foreslog som er det afgørende.
Dog er en TLR gumpetung og ikke snudetung... :o)
maj 2004
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Havde lidt for lavt i min (ca. som dig) og den blev så urolig, at hvis jeg slap styret, ville det vippe voldsomt fra side til side, til jeg blev smidt af!
Dæktryk op, og 100 km kørsel (til lige at fjerne hæltå slid, der var kommet pga. for lavt dæktryk) og nu kan den igen, køre ordenligt!!
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 620
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
KIM : så har de måske skrevet forkert i instruktionsbogen !? ved solo kørsel skal der 2,5 bar i begge dæk, og med en bag på, skal der lidt mere luft i bagdækket 2,9 bar
Den manglede i hvert fald luft i fordækket da den begyndte at ryste igår - nu er dæktrykket iorden, og senere i dag (ser jo MotoGP lige nu) vil jeg prøve om det har hjulpet...
...ellers må jeg forbi dæk-mekanikeren imorgen
Tak for alle jeres svar !
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.394
konsekvens ved for lavt dæktryk ?