1.880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

konsekvens ved for lavt dæktryk ? konsekvens ved for lavt dæktryk ?

Jeg lavede et indlæg tidligere i dag - fordi jeg oplevede at min TL1000R begyndte at ryste ved 160 km/t...

...jeg har fået hævet bagenden med 5 cm, og monteret nye pilot power ct2 og troede måske problemet kom fordi jeg havde hævet bagenden

Men så checkede jeg lige dæktrykket her til aften (der skal være 2,5 bar i begge dæk) men der var 2,6 bag, og kun 1,8 bar foran...

...nu er mit spørgsmål hvor lidt, eller hvor meget skal der til før dæktrykket påvirker køreegenskaberne....kan de manglende 0,7 bar gøre at den begyndte at ryste !?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  konsekvens ved for lavt dæktryk ?
  • #1   25. apr 2009 Prøv at fylde på smiley - Men tror det ikke - den vil bare være sværere at styre og tungere at trille

  • #2   25. apr 2009 ja prøv det, dæktryk kan have meget at sige på en 2 hjuler

  • #3   25. apr 2009 Jeg tvivler, da jeg lige har tjekket dæktryk i en Firestorm og de var væsentlig lavere end dine og den slingrede ikke.

  • #4   25. apr 2009 hmm ja jeg tænker 2 scenarier: 1 du har hævet din røv meget og dermed gør din cykel mere ustabil v. ligeud kørsel... den har en tung motor der ligger langt fremme... du har meget vægt foran...
    Prøv og kør med det dæktryk fabrikanten opgiver... hvis ikke det løser problemet... så vil jeg få tjekket afballanceringen... kan jo ske du er uheldig der er smuttet en klods af i svinget... det er set før...
    Ellers vil jeg få tjekket kronrørslejer... v. at rykke frem og tilbage i styret med trukket forbremse... der bør ikke være noget sløre...

    ellers er konsekvensen v. for lavt dæktryk at dit dæk kommer til at arbejde mere... i bagenden giver det bedre kontaktflade og dermed grip... hvilket er godt til drag race hvis man har problemer med den smider lakridsen rundt... nu spurgte du jo smiley

    mvh Offslow


  • #5   25. apr 2009 Noget helt andet.
    I tyskland er det påbudt med metal ventilhætter med O ring

    Det skyldes en del uforklarlige ulykke hvor MC'er tilsyneladende har kørt så hurtigt at ventilen er blevet slynget ind og har lukket luften ud.
    Når MC'en så kører stærkt sørger centrifugalkraften for at dækket føles normalt, men når så man kommer til en afkørsel og skal til at køre af. Så ryger maskinen i slinger og man kører galt...


  • #6   25. apr 2009 velo, det lyder da meget fornuftigt... dernede... herhjemme må vi jo ikke kører så stærkt smiley

    Men så faktisk selv en mc-ist her for 1 månedstid siden som vi overhalede hvorefter han overhalede os på motorvejen... da han kører forbi os begynder hans bagende og slingre lidt... jeg tænker den er helt gal... og holder afstand, han trækker ind, - hvorefter vi kører udenom og signalerer den er gal... men han fortsætter (vi kørte sådan lidt over det tilladte)... efter 1.5 km nervepirrende kørsel trak han endelig ind, han havde følge af 2 andre... men var sgu lidt scarry og se på...


  • #7   25. apr 2009 Vi søger alle spænding på hver vores måde...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #8   25. apr 2009 Begyndte den at ryste eller begyndte den at slingre?

    Ryster den, opfatter jeg det som om den f.eks vibrerer i styret eller fodhvilerne - og så er det den abe som har afbalanceret dækkene som skal lave sit arbejde ordentligt.

    Slingrer den, er det noget af det som Offslow foreslog som er det afgørende.
    Dog er en TLR gumpetung og ikke snudetung... :o)


  • #9   25. apr 2009 en tl-r er sgu bare tung og træt... smiley hehe så siger vi en færge er snudetung... mange år siden jeg sidst har prøvet en tl-r og den ville ikke op med snuden... så jeg antager bare at den er snudetung ud fra min erfaring... smiley

  • #10   25. apr 2009 Dæktryk betyder MEGET,
    Havde lidt for lavt i min (ca. som dig) og den blev så urolig, at hvis jeg slap styret, ville det vippe voldsomt fra side til side, til jeg blev smidt af!

    Dæktryk op, og 100 km kørsel (til lige at fjerne hæltå slid, der var kommet pga. for lavt dæktryk) og nu kan den igen, køre ordenligt!!


  • #11   26. apr 2009 Samme tryk i begge dæk? Det lyder lidt forkert:)

  • #12   26. apr 2009 SAJMON : den begynder at ryste i styret

    KIM : så har de måske skrevet forkert i instruktionsbogen !? ved solo kørsel skal der 2,5 bar i begge dæk, og med en bag på, skal der lidt mere luft i bagdækket 2,9 bar

    Den manglede i hvert fald luft i fordækket da den begyndte at ryste igår - nu er dæktrykket iorden, og senere i dag (ser jo MotoGP lige nu) vil jeg prøve om det har hjulpet...

    ...ellers må jeg forbi dæk-mekanikeren imorgen

    Tak for alle jeres svar !


  • #13   26. apr 2009 hvis det ikke har hjulpet, havde du så prøvet at afbalancerer den?

Kommentér på:
konsekvens ved for lavt dæktryk ?

Annonce