{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Forhandler problem {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er lidt i vildrede. Jeg har min cykel til 15000 km service og den skal i samme omgang have lavet et recall uden beregning.

Forhandler blev gjort opmærksom på recall-problemet medio sidste efterår og godkendte det i januar i år. Jeg spørger om han vil have cyklen og få det ud af verden med det samme men han sagde, at det kunne vente. Det ville ikke tage lang tid at ordne.

For snart 2 måneder siden fik han cyklen og er stadig ikke færdig, da stumper der kommer, ikke er de rigtige eller til en anden cykel. Manden kontrollere åbentbart ikke de ordrebekræftigelser, der kommer fra fabrikken.

Ovenstående er kortet meget, meget ned og for at sige det rent, så er jeg pissetræt af, at høre på undskyldninger og forsikringer om at det vil komme i morgen osv osv osv.

Spørgsmålet:
Kan jeg via lovgivning mulighed for at, få manden op i gear?

Jeg har med forsæt ikke nævnt hverken navn eller mærke, da spørgsmålet ikke går på om manden er inkompotent men på hvad jeg kan gøre.

Mvh. Poul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandler problem
  • #1   14. maj 2009 ring til fabrikanten de har som regel et danmarks kontor hvor du kan høre om forhandleren overhovet har kørt den reklamations sag der.. hvis han har og det er bogført så fortæl din sag til kontoret om ikke andet så kan de sørge for det bliver lavet et andet sted smiley

• #2   14. maj 2009 Forhandleren jeg bøvler med er hovedimportør af mærket. Så skal jeg henvende mig til udlandet for at komme "højere op".

Jeg tænkte på om der var noget med at få dømt ham for smøl....?

• #3   14. maj 2009 ja, tag fat i importøren af det givne mærke, og fortæl dem at den forhandler ik lever op til forventningerne, og så må de enten gi ham et lods i røven, eller få flyttet din cykel inkl garanti osv, til en anden forhandler.

• #4   14. maj 2009 Peter T:
    Som skrevet, han er hoved-importør, desværre....

• #5   14. maj 2009 ja jeg var en tand for langsom, sorry...

• #6   14. maj 2009 Ud og brok dig for fuld skrue, mens butikken er fuld af kunder.. Gør dette hver dag indtil de får hovedet ud af røven!..

• #7   14. maj 2009 Ekstra Bladet er vidst din eneste mulighed her...

• #8   14. maj 2009 Det er sørgeligt at det er en løsning. Jeg skriver en anmeldelse på DMCN når det hele er overstået.

• #9   14. maj 2009 Hej Poul

Det har åbenbart ikke været muligt gennem samtale at få en mindelig løsning.

Derfor vil jeg anbefale en skriftlig henvendelse til forhandleren/importøren og give din fremstilling af sagen samt i henvendelsen give en "frist" for at få tingene bragt iorden.

I samme ombæring beder du om et skriftligt svar, hvis forhandleren ikke ser sig i stand til at overholde fristen.

Hold tonen sober og nøgtern.

Prøv det i første omgang.

Håber det lykkes, de bedste hilsner Per

• #10   14. maj 2009 Per: Forhandler og importør er den samme i denne sag.

Er det din benelli der er problemet?
    Der kan det jo sagtens være den italienske distribution der er problemet. Italienere har sjældent styr på noget logistik...

• #11   14. maj 2009 Per:
    Lige nøjagtig men jeg syns bare vi er ved at være ovre det sobre men jeg vil da prøve det i morgen.

Jesper:
    De firmaer jeg har handlet med i Italien har haft en god service og fornuftige leveringstider, mellem 5-7 arbejdsdage. Derfor forstår jeg ikke at det skal tage omkring 2 måneder at fremskaffe stumpen. Jeg syns jeg har været large og tænkt "at det jo kan være at der er distributøren der er noget galt med..."

• #12   14. maj 2009 Undskyld - vil normalt ikke "køre fejl i topic"...men bliver nødt til lige at skrive, jeg er KLAR OVER forhandler/importør er en og samme...ellers havde jeg jo skrevet forhandleren og importøren

Bær over med dete indlæg - sker ikke igen - ved godt det ikke bærer frugt til ((

De bedste hilsner, Per

Kommentér på:
Forhandler problem

Annonce