Forhandler problem {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er lidt i vildrede. Jeg har min cykel til 15000 km service og den skal i samme omgang have lavet et recall uden beregning.
Forhandler blev gjort opmærksom på recall-problemet medio sidste efterår og godkendte det i januar i år. Jeg spørger om han vil have cyklen og få det ud af verden med det samme men han sagde, at det kunne vente. Det ville ikke tage lang tid at ordne.
For snart 2 måneder siden fik han cyklen og er stadig ikke færdig, da stumper der kommer, ikke er de rigtige eller til en anden cykel. Manden kontrollere åbentbart ikke de ordrebekræftigelser, der kommer fra fabrikken.
Ovenstående er kortet meget, meget ned og for at sige det rent, så er jeg pissetræt af, at høre på undskyldninger og forsikringer om at det vil komme i morgen osv osv osv.
Spørgsmålet:
Kan jeg via lovgivning mulighed for at, få manden op i gear?
Jeg har med forsæt ikke nævnt hverken navn eller mærke, da spørgsmålet ikke går på om manden er inkompotent men på hvad jeg kan gøre.
Mvh. Poul
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 680
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 27 Svar: 50
Jeg tænkte på om der var noget med at få dømt ham for smøl....?
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 89 Svar: 799
mar 2006
Som skrevet, han er hoved-importør, desværre....
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 89 Svar: 799
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 906
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
mar 2006
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 100
Det har åbenbart ikke været muligt gennem samtale at få en mindelig løsning.
Derfor vil jeg anbefale en skriftlig henvendelse til forhandleren/importøren og give din fremstilling af sagen samt i henvendelsen give en "frist" for at få tingene bragt iorden.
I samme ombæring beder du om et skriftligt svar, hvis forhandleren ikke ser sig i stand til at overholde fristen.
Hold tonen sober og nøgtern.
Prøv det i første omgang.
Håber det lykkes, de bedste hilsner Per
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Er det din benelli der er problemet?
Der kan det jo sagtens være den italienske distribution der er problemet. Italienere har sjældent styr på noget logistik...
mar 2006
Lige nøjagtig men jeg syns bare vi er ved at være ovre det sobre men jeg vil da prøve det i morgen.
Jesper:
De firmaer jeg har handlet med i Italien har haft en god service og fornuftige leveringstider, mellem 5-7 arbejdsdage. Derfor forstår jeg ikke at det skal tage omkring 2 måneder at fremskaffe stumpen. Jeg syns jeg har været large og tænkt "at det jo kan være at der er distributøren der er noget galt med..."
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 100
Bær over med dete indlæg - sker ikke igen - ved godt det ikke bærer frugt til ((
De bedste hilsner, Per
Forhandler problem