{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Salg af MC {{forumTopicSubject}}

Hej MCister

Hvordan fungerer det når man skal sælge sin MC??

Kan køberen køre fra min adresse, altså kan jeg lade nummerpladen sidde på?? Hvordan gør man det så med forsikring og afmelding?? Den skal jo siges op på et tidspunkt..

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af MC
  • #1   17. maj 2009 Ja det kan køber sagtens.
    Når køber omregistrerer (inden for 3 uger) så bliver forsikringen også sagt op automatisk.

• #2   17. maj 2009 Husk at lave nogle papir evt. dem fra FDM hjemmeside

Hvis han så ikke omreg. kan du afmelde den efter 3 uger

Hvis du ikke vil have han køre med din forsikring, køre i bare ned sammen og omregistere den

• #3   17. maj 2009 I kan sådan set omregistrere den på forhånd, men sørg for at nedskrive jeres handelsaftale ordentligt. FDM's slutseddel er fin at arbejde fra.

Husk at køber skal have en forsikringsbegæring med til omregistreringen. Når omregistrering er sket, afmelder CRM din forsikring i løbet af ganske få dage, og du får resterende vægtafgift og udestående forsikringspræmie tilbage automatisk.

• #4   17. maj 2009 Hvordan sikrer man sig bedst, at køber får omregistreret MCen?

• #5   17. maj 2009 Man ringer vel bare til forsikringen og siger man har solgt den. Så afmelder de forsikringen for dig når de 3 uger er gået.

• #6   17. maj 2009 sig til køber at han skal forsikringsbevis med når han køber din cykel, og tag så sammen med køber på skat og omregistrere din cykel sammen.

• #7   17. maj 2009 Man henter vel en omregistreringsattest på forhånd og udfylder den, og køber skriver så under på den og du går op og aflevere den efterfølgende ??

• #8   17. maj 2009 C-4: Præcis. Jeg omregistrerer ALTID selv, når jeg sælger en cykel. Jeg vil ikke løbe den risiko, at køberen kan "glemme" det. Så jeg beder altid om et forsikringsbevis, og har en omregistreringsattest liggende klar til udfyldning, og så er det bare op på skattekontoreret efter salget, og vupti.

• #9   17. maj 2009 Yep, godt råd fra Knud. Vigtigt at få det på papir med dato osv.
    Solgte en bil engang hvor spasser køberen fik ca. 10 parkeringsbøder i løbet af de tre uger inden han omregistrerede så de blev selvf sendt til mig smiley

• #10   17. maj 2009 Der er ingen der får lov at køre med mine plader uden at udfylde en omregistreringsattest. Og ellers følger pladen ikke med. Det har andre desværre ødelagt.
    Og jeg må også sige at hvis køber ikke vil udfylde sådan en, så bliver jeg først mistænksom. smiley

• #11   17. maj 2009 Der er godt nok mange råd.. Jeg synes måske bare det virker lidt desperat, at aftale med køber at omregistrere på forhånd.. Han har jo ikke en gang set cyklen endnu. Mandag aften kl 17.30 kan man jo heller ikke gå på motorkontoret.

• #12   18. maj 2009 Jeg foreslår bare, at I omregistrerer på forhånd. Der er en del, der har brændt sig på bøder og vægtafgiffter fordi køber ikke registrerer om. Det burde gå af sig selv, når du med handelspapirer i kopi afmelder til CRM og forsikring, men desværre har der de seneste 2-3 år været en utrolig masse bøvl med det her.

Selv ville jeg gøre noget andet: Jeg ville slå 500 kr af prisen, bede ham tage en prøveplade med, give ham cykel og reg.attest efter endt handel og selv beholde pladen!!! Den afleverer man så hos SKAT, OG SÅ ER MAN REELT FÆRDIG MED DEN CYKEL!

• #13   18. maj 2009 Du kan ikke få prøveplade, ti en cykel der er inregistreret!

Aftal at den potentielle køber kommer og kigger/prøvekører. Men gør klart med det samme, at han ikke får den med samme dag. Hvis det ikke er mulig at omregistrerer. I kan så aftale et nyt møde, når skat har åbent for omregistrering. Hvorefter han så får cyklen.

Eller gør som jeg har gjort:

Køber kommer og kigger, tager maskinen med, hvis han vil købe. Vi underskriver FDM´s slutseddel, hvor det fremgår at køber står for omregistrering. Når køber så er kørt, skriver jeg med det samme, til forsikringen at maskinen er solgt.

Det er nemt, men du resikerer at køber ikke omregistrerer, og du kan få noget bøvl ud af det!

• #14   18. maj 2009 Der er en anden mulighed som jeg beskriver ovenfor.

Køber udfylder omregistreringsattesten fra Skat ved et evt. køb, så kan han godt få cyklen med med det samme. Derefter omregistrerer jeg (sælger) cyklen og er derfor sikker på det bliver gjort. Den nye registreringsattest bliver jo så sendt fra Skat til nye ejer (køber)

Dette har jeg praktiseret masser af gange både ved salg af bil og mc, og har defor altid en attest liggende hjemme. (forsikringsbeviset kan man altid skaffe efterfølgende)

Kommentér på:
Salg af MC

Annonce