{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.614 visninger | Oprettet:

Ny cykel. At ville eje det hele. {{forumTopicSubject}}

Går og overvejer at købe nyt.

Og synes satme det er svært at finde frem til drømmecyklen.
Problemet var jo ikke stort hvis man kunne eje 2-3 cykler ...

Sidste år begyndte drømmen. Det skulle være en BMW R1200S eller en Ducati 999s.

Ducati 999 røg hurtig ud grundet jeg uden problemer kører 12-15.000 km om året. Sælge en Ducati 999 med 4x så stor km-tal som andre 999'ere?!? ... kæmpe afskrivning og et vaskebræt at sidde på + det er vildt cool at eje en cykel man træner armbøjninger på mens man kører - not.

R1200S'eren er udgået af produktion og ifølge US-sites slides motoren næsten dobbelt så hurtigt som den gamle R1100S. HP2sporten er uden for økonomiske rimeligheder + og deraf forsikring ..
Man kan jo håbe der kommer en ny R1250S knap så race-fikseret ..

BMW R1200GS
På vej til nordkap møder man så et par R1200GS. The touring bike i mine øjne. Så fik fantasien jo ellers frit løb til alle de kommende langture. Ud og prøvekøre en, men den er godt nok en klods at rive rundt på de små veje. Især med min kørestil, men nøj hvor ville den bare være fed til Loch Ness med alutasker, gps og eftermoneret varme alle steder. Den kan sikkert også fås med tag!

Så prøvede jeg Hypermotarden! Fårk den er skæg og 110% fun. Men den er bare pisse ringe til at køre 100 km motorvej på, for at besøge ens morfar (han er 80 år og skal sku besøges engang månedligt - Han bliver så glad). Ved 120+ er man ved at lette fra sadlen af vindtrykket.

Så prøvede jeg den nye 1100 Monster. Måske knap så ekstrem som Hypermotarden tænkte jeg. Den rystede helt vildt ved lave omdrejninger (alt under 4000) i forhold til Hypermotarden. Om det var den pågældende cykel ved jeg ikke. Men den rystede så meget at jeg næsten ikke kan forestille mig den herlige lyd kan opveje viberationerne. Og begrænseren tog fat lige når det blev sjovt og 5. og 6. var praktisk taget ubrugeligt.

BMW's nye F800GS er jo en mini boxer-GS og tænder lidt mine touring-tanker. Men de friske ture bliver sku nok sovset ind i blød affjedring (har endnu ikke prøvet den).

Så er der Yamaha's 5 års garanti - whuup whuup - lige noget for undertegnede. Udemiddeltbart siger 4 cylindre mig intet. Men har bestemt mig for det skal prøves en dag! Kan jo være man kan lære at leve med den kedelige støvsuger-lyd hvis cyklerne ellers kører godt. Ingen cykler på Yamahas program vækker dog nogen som helst følelser i underlivet eller andre steder på følelsesregistret. R1 er sku nok for meget for mig. MT-01'eren ser og lyder sig. Men er nok en klods. R6'eren 2008 har jeg prøvet. Hidsig lille sag med 0 moment. Men den skal bare piskes på en anden måde. Men man kører jo nærmest med hovedet nedad ... og man laver igen armbøjninger under kørsel ...

Suzuki - nix. Så skulle det være en SV650 til konen. Har intet at sætte på mærket eller nogen fordomme. Kan bare ikke se mig eje en.

Kawasaki? Er-6 er for svag. Deres racere for racet og siger mig lige så lidt som Suzuki.

Triumph? Så skulle det da være en Speed Triple. Aldrig prøvekørt en, kun siddet på den. Måske man skulle prøve Daytona'en 675 også ...

Måske jeg bare skulle sælge bimmeren og købe 4 cykler. En touring-, en chopper-, en motard- og en racer-JINLUNG! og eftermontere varme i håndtagene smiley

Andre som drømmer om ny cykel men ikke kan finde den helt rigtige?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel. At ville eje det hele.
Kommentér på:
Ny cykel. At ville eje det hele.

Annonce