736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvad gør I med låsen? Hvad gør I med låsen?

Hvor gør I af jeres låse når I er ude at køre. Hvis nu man er kørt fra landet og til KBH og gerne vil have sin cykel låst af. Jeg har hørt man skal lade være at have låsen i jakke lommen i tilfælde af styrt, da den så kan gøre seriøs skade på kroppen. Hvad gør I? Og jeg har ikke nogen taske på cyklen at ha dem i.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør I med låsen?
  • #1   22. feb 2006 Jeg har da min i handske rummet :o)

Hygge
    C

• #2   22. feb 2006 Jeg har en gummi slange til min skive-lås som jeg låser den til.. så sidder den på motoren..

• #3   22. feb 2006 Et bette rum under sædet.. Der er lige plads mine to låse;)

• #4   22. feb 2006 Har altid rygsæk på når jeg kører mc. Det er sikkert heller ikke så smart ved et styrt, men mit rygskjold kan vel tage lidt af et evt. tryk....

• #5   22. feb 2006 min sidder fast på stellet......... i en holder der er skruet fast.

ellers ryger alle andre ting under sædet, da jeg ikke syntes det er fedt at have det på kroppen hvis uheldet skulle være ude..

• #6   22. feb 2006 har min sat på et skateboard som jeg har i en snor efter mc´en smiley

• #7   22. feb 2006 Ja jeg lægger min i "bagagerummet" under passager sædet.. der er faktisk rimeligt med plads.. Hvis jeg ikke havde denne mulighed ville jeg få en holder monteret på stellet et sted, for at have den i lommen er IKKE smart i det tilfælde at man vil ned og se om "asfalten er af god kvalitet"...

• #8   22. feb 2006 Har en taske ligesom Galler - den er beregnet til at sidde i bæltet - men det kunne godt være man skulle overveje at montere den på cyklen...

• #9   22. feb 2006 Det lyder sgu som en rigtig god ide med en taske på stellet - nogle gode steder man kan købe dem, eller er det standard hos enhver MC forhandler?

• #10   22. feb 2006 Morten E :

mange låse du køber i dag er der holder med til, og hvis du har en ældre en, men stadig en skivelås er det jo blot at lave en lille plade med 2 huller i og så skrue den fast på stellet,evt i en af de bolte der holder kædeskærmen og så sætte låsen gennem det andet hul.... så er den i vinkel........

• #11   22. feb 2006 Hvad gør i med kæder??

• #12   22. feb 2006 Jeg slår gamle damer med kæder! Og tager deres penge

• #13   22. feb 2006 jeg tror ik det er lovligt at holde folk i kæder mere ud over sin partner selvfølgelig.

bruger ikke kæder, fandens besværligt, og hvis folk virkelig vil stjæle cyklen så er en kæde aldrig en hindring.

en god skivelås er rigeligt, men igen jeg holder jo også indenfor der hjemme... ved sgu ikke lige hvad jeg gjorde hvis jeg boede i byen...

• #14   22. feb 2006 Jeg har en ABUS- og en billig-skivebremselås til forbremsen, som jeg sagtens kan have i rummet under sædet. Der ville ogsåvære plads til evt. kæder, ekstra låse mm.

• #15   22. feb 2006 den abus skivelås jeg har til min har jeg stripset fast i den pose man får med, den sidder så på stellet lige ved venstre knæ, kan ikke mårke den når jeg kører, men med hensyn til kæde er jeg dog lidt på bar bund iden det er INGEN plads i min gs500 undersædet, så jeg stoler på min skivelås når jeg er ude og føjte, hvis det nuer en kæreste som du skal lave løjer ved kan du jo købe en kæde hos T SVANSEN og bare havde den til at ligge der, ellers er jeg med på en lytter, også hos dig og kæresten hvis det er, heheehehehe smiley

• #16   22. feb 2006 Jeg har købe et par skrive bremser efterhånden, og de små tasker der var med til dem, er alle blevet nakket første dag de sad på cyklen...

• #17   22. feb 2006 Kent :

derfor glem de poser, de hører posedamerne til... en stålplade med hul i--- skru den fast på stellet, for de psykotiske halvhjerner der har for lange fingre kan ikke se om det er en del af cyklen så den for lov at sidde der.

kan i den forbindelse fortælle om en lille episode jeg selv havde med min gamle cykel, (intruder). hvor jeg selv havde stillet cyklen og låst den med skivebremselås. .....da jeg kommer tilbage til cyklen, ligger der en en lille fedtet halal idiot ( læs misforstået herboende ny dansker) på vejen med min cykel henover ham......og skriger på hjælp, det der er sket er at han har forsøgt at slæbe afsted med cyklen og da han er for dum til at se at den er låst, blokerer forhjulet og cyklen vælter ned over ham...da jeg for cyklen på højkant og han kommer fri har han forstuet anklen og vil melde mig for vold......jo jo der er det så at filmen knækker...

og lad os så bare sige at politiet da de kom havde fuld forståelse for at sådanne en tung cykel kan lave så meget skade når den vælter ned over en...

• #18   22. feb 2006 Jeg har en kædelås som jeg regnede med at putte i en taske når jeg skulle afsted?

Men skal højst sandsynligt ud og investere i en skivelås!

• #19   22. feb 2006 Heh, min kædelås sidder heller ikke særlig godt. Den er nemlig spændt rundt om livet.

Og da min skive ikke rigtigt har nogle huller gør det, det lidt svært at bruge en lås dertil smiley

• #20   22. feb 2006 Min kæde sidder omkring 2 tandhjul .... hahaha
    OKAY kørte engang bag en som havde den siddende oppe under sædet den faldt helt ud og var ved at komme i klammeri med baghjulet smiley så nej det ikke særligt sikkert at køre med kædelås eller lignende ...

• #21   22. feb 2006 I forbindelse med tanktasker med magneter, kan de godt ridse lakken gevaldigt hvis ikke man lægger noget imellem tasken og tanken - taler af bitter erfaring...

• #22   22. feb 2006 Tjaa jeg hører til den fornuftige del af mcfolket der aldrig låser min mc?????
    Jeg er sårn et fjols at jeg altid bare kører ..... og glemmer og afmontere div. skivelåse og kæder først.
    Det kan fandme være en dyr fornøjelse på en plastikraket.
    Så engang en Bandit 12 der lavede stuntet med en skivelås og væltede over i en Betonblomsterkumme. Tror den havde max 50 km på tælleren. Var sq lige ved at sætte mig ned og græde sammen med den knuste ejer.
    Rat/styrlåsen er alt hvad jeg bruger når jeg bare daffer rundt.
    Har dog en kæde med på touring men det er mest for at kunne fastgørre hjelme/tøj/oppakning osv til cyklen.
    Medmindre cyklen er fastgjort til noget løfter hr. tyv jo bare lortet ind i sin Van... skive lås eller ej. Eller skruer hjul ellign af.
    Ved godt jeg er tåbelig, men har heldigvis endnu ikke mistet en cykel.
    Kender alt for godt det med at køre rundt med uhensigtsmæssige ting i lommen. På min første CBR var der ingen hanskerum ellign. Så jeg kørte ofte rundt med et styk stålplade i lommen hvis jeg skulle på stranden /parkere på blødt underlag.....
    I knallert tiden smed vi altid en bøjlelås hen over gaffelbenene.... det duede ikke på mcen. Men den passede sq lige hen over de bagerste forhvilere. USMART:... da kærestene hoppede bagpå og det gik over stok og Parises brosten gik afjedringen i bund og der blev slebet hul i min hugger.... et under at vi ikke røg på røven

• #23   22. feb 2006 Når jeg ingen garage har og bor i Kolding, er det så vigtigt med kæde??

• #24   22. feb 2006 ha ha, kent det burde du vel bedst af alle vide da du jo bor der....

• #25   22. feb 2006 men generelt hvis en kæde skal gøre nogen gavn så skal den gennem både stellet og begge hjul og så til et fast ankringspunkt i jorden, ellers løfter de bare hele cyklen med kæde og alt ind bag i en kassevogn og kører væk med det hele.....

• #26   22. feb 2006 tak smarte smiley Det var hvis der var nogle der kendte til det...

• #27   22. feb 2006 Helmuth S:

Det er sandt nok, men hvis du kan demonstrere det i virkeligheden! Har du set Discovery, så ved du hvorfor jeg er skeptisk..

• #28   22. feb 2006 de beviste i mythbusters på discoevery at det stort set ikke kan lade sig gøre at ødelægge magnetstriben, medmindre man ridser den!
    B'are lige mit input til sagen! :oD

• #29   22. feb 2006 Nikolai K -> De gamle telefonkort med magnetstriben skulle der intet til før kortet var tomt....

• #30   22. feb 2006 Kenneth F... tror sgu også filmen var knækket for mig.... funny historie...gav grineflip herhjemme...

• #31   22. feb 2006 kenneth F>bruger ikke kæder, fandens besværligt, og hvis folk virkelig vil stjæle cyklen så er en kæde aldrig en hindring............ SKREV DU.

Hmm jeg synes nu kæde er det bedste mod tyveri. men den skal spændes fast om noget.. de fleste MC bliver stjålet i kassevogn og der er en god kædelås nok det eneste som kan give dem lidt modstand..

• #32   22. feb 2006 Helmuth S:

Okay, men der blev den myte testet i et program en dag, og du skal have en SERIØS stærk magnet (og jeg mener meget meget meget stærkere end dem, der sidder på de tasker der) for at der sker noget.. Dertil skal magneten gnideres direkte op ad kortet.. Så tror du kan være helt roligt.. smiley

Kommentér på:
Hvad gør I med låsen?

Annonce