2.100 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

ohm udmåling er det korrekt ? ohm udmåling er det korrekt ?

prøvede lige og udmåle ohm på min mc som ikke vil lade, og da jeg måler ved de 3 gule fra stator så ligger 2 af dem på 1.4 og den sidste på 0.6 i tomgang.. og slukket viser igen 2 af dem 2.1 og den sidste 1.9.. er dette ganske normalt eller kan man bruge det til en fejl et sted ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ohm udmåling er det korrekt ?
  • #1   9. aug 2009 Og hvad skal du så lige bruge det til ??

Var der ikke mere plan i at finde ud af om den laver strøm ??

• #2   9. aug 2009 Her skrevet tilbage til dig i en pm.

fordi det er ikke rigtigt det du har gjort med ohm´ene

• #3   9. aug 2009 den laver ikke strøm.. så jeg skal finde ud af om stator er brænd eller ensretteren er væk.. for den viser kun 11.6 volt ved 4000 omd

• #4   9. aug 2009 Det er fint nok at måle viklingerne i statoren igennem, men ikke med strøm på. Dog er det med stor sandsynelighed dit laderelæ der er defekt.

• #5   9. aug 2009 den viser 11.2 volt ved 3000 omd og stiger max til 11.9 ved 5000 omd..

• #6   9. aug 2009 kunne der være noget galt med ensretter dioden evt ??

• #7   9. aug 2009 Prøv at måle modstand (Ohm) fra hver af de 3 gule ledninger og til stel på motorcyklen. mc`en skal ikke være startet... Hvis du kan måle gennemgang, dvs hvis du kan få ohm meteret til at vise noget, er din stator gået. Der må ikke være gennemgang til stel... Du kan også forbinde en forlygtepære til din stator, en af de gule ledninger på pæren og så stel til pæren også. Da skal mc`en selvfølgelig være startet, og kun i tomgang. Da skal pæren lyse meget kraftigt fra alle 3 gule ledninger på skift. Endelig ikke gasse op, så springer pæren. Lyser pæren kun svagt eller slet ikke, er din stator gået... Håber du forstår smiley

• #8   9. aug 2009 bent det forstår jeg godt.. det vil jeg lige prøve imorgen.. men kan man ikke tjekke om ensretter eller dioden til ensretteren er går på nogen måder

• #9   9. aug 2009 ved at sætte multimeteret over i diode måling og måle om der er et spændingsfald over dioden på 0,2 til 0,7v ca. (afhænger af diodetype). husk at vende målepindene rigtigt da du ellers vil måle en afbrydelse.

Kommentér på:
ohm udmåling er det korrekt ?

Annonce