{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Beklædning vs. {{forumTopicSubject}}

Hey

Skal ud og købe beklædning, da jeg overhovedet ikke har noget men det jeg går efter er sikkerhed og praksis, og tøjet skal gerne være varm, prisen og mærket er ligegyldig

derfor har jeg ledt meget og fundet et par modeller men er lidt usikker på om de er gode eller ej og om der findes nogle der er lidt bedre

Hjelm:

AGV Titech vs. Shoi x-pirit

Handsker:
Berik 4926 Motegi

dragt (kombi=bukser + jakke)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beklædning vs.
  • #1   13. sep 2009 dragt (kombi=bukser + jakke):
    Alpinestars mx-1 vs. Berik /Arlen ness


  • #2   13. sep 2009 Hvad er dine behov som sådan? Er det meningen du skal køre langt med det? kun om sommeren eller "helårligt"? en tur i weekenden eller hverdag fra A-B?

    Det er nemmere at anbefale tøj når vi ved hvad behov det skal dække...


  • #3   13. sep 2009 i regn og helårligt, og lidt vinter hvis der ikke er for sne og køre langt om sommeren

  • #4   13. sep 2009 hvis priser er ligegyldig ?? så køb et sæt rukka læder sæt med goretexmembran !!! det må være det ultimative mc tøj !!!

  • #7   13. sep 2009 Per J: Men hvordan er sådan en kænguruskindsdragt så når det gælder vinterkrsel??

    Mht tøjet, så er Rukka super godt. Der findes med garanti andre mærker der kan klare arbejdet ligeså godt. Men hvilke kan jeg ikke sige med sikkerhed. Er ikke vinterkører.


  • #8   13. sep 2009 helårlig, skal du vel i noget gore-tex, som er vand tæt og med aftageligt for, og så måske noget læder til sommer???

  • #9   13. sep 2009 kænguruskind er lige som at køre i læder det er lige så koldt og du bliver lige så våd i det det er bare lettere og blødere

  • #10   13. sep 2009 hjælm skal da være en schubert i hvert fald. en go sofa til hovedet.

  • #11   14. sep 2009 Så vil jeg foreslå et sæt goratex med aftageligt fór, så bliver du aldrig våd. Støvler og handsker i goratx er også anbefalelsesværdigt. Hjelmen skal bare sidde rigtigt på hovedet, så er det knap så vigtigt hvad den hedder. Så længe man holder sig til de kendte mærker kan det ikke gå helt galt.

    Varme i håndtagene er en rigtig god idé når der skal køres om vinteren. En forhandler tager ca. 1000 kr for håndtag med montering og det er godt givet ud.

    Så kan du altid overveje om du vil inverstere i læderdragt til om sommeren. Når der er dejlig varmt kører jeg selv i læderjakke og dragginjeans og så selvfølgelig støvler, handsker og hjelm.

    Det praktiske ved textiltøj er, at der er plads til almindeligt tøj indenunder og når det er ekstra koldt, så kan man tage en tyk trøje på uden problemer.

    Og så er der selvfølgelig diverse hjelmhuer og kraver til den kolde årstid. God fornøjelse:-)


  • #12   14. sep 2009 Jonas, det kan godt være det er en god sofa til hovedet, men det er også en ordentlig gryde...

  • #13   14. sep 2009 Jeg vil klart anbefale dig at købet et godt sæt textil med aftageligt foer!

    Der er meget varmere om vinteren. Bliver det gennemvådt tørrer det hurtigt ved en radiator. Læder tager dagevis!!!!!

    Hjelm - købes efter, hvordan den sidder, ikke efter hvad den hedder.
    Den billigste pispotte fra T-Hansen der sidder ordentligt fast er meget sikrere end verdens dyreste og fineste Arai eller lignende, hvis den ikke sidder lige så godt. Så hjelm - gå i nogle forretninger og prøv nogle forskellige. Lyt til hvad ekspedienterne sig vedr. størrelse og form, så du får noget, der passer til din knold, den skal sidde noget bedre fast end du umiddelbart tror.

    Hvis du finder mere end en der sidder godt, kan du kigge efter komfort og udseende, ellers er det den der passer - den kan så koste 700 kr eller 6000!


Kommentér på:
Beklædning vs.

Annonce