{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.326 visninger | Oprettet:

Mc beklædning pris vs sikkerhed ?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Iflg test følger pris og sikkerhed ikke ad på hjelme, kører selv med Schuberth C3 til 3 stjerner, Caberg får 5 stjerner.

Men er der nogen der har en ide om hvordan det forholder sig med textil tøj, pris vs sikkerhed??

Er et sæt til 6-7000kr nødvendigvis mere sikker end et sæt til 2000kr ? når begge sæt har godkendt beskyttelse på albuer og skulder, og hvad med asfalteksem?

Mvh
Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc beklædning pris vs sikkerhed ??
  • #1   19. jan 2014 Hmm, jeg har et no name rygskjold til 200.-kr fra aldi, der blev nr.1 i en test,,,, tror dog generalt at pris og kvalitet følges lidt ad, jeg vil sige at selvom jeg har læderdragt og fuldt udstyr, så kommer det ikke i nærheden af 10.000 kr samlet, det meste er købt brugt i den blå, og jeg er fuldt tilfreds....tror også man skal se lidt kritisk på de test der, kunne jo være at nogen har en aftale med nogen o.s.v

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   19. jan 2014 @Per:

    For det første er det mig ubegribeligt, at Sharp-testen kun angiver 3-stjerner for den omtalte Schuberth C3 Pro hjelm, når den f.eks. står angivet med 97% og andre hjelme langt under. Schuberth har ikke overraskende anfægtet hvormed Sharp-testen reelt foregår.

    Sharp test her:
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-c3-pro

    Flere førende eksperter uafhængig af fabrikanter har da også kommenteret Sharp og deres testmetoder. Læs mere om den del her:

    http://www.visordown.com/motorcycle-news--general-news/scrap-sharp-helmet-ratings-says-leading-scientist/7268.html

    Tja... og nu troede jeg lige, at jeg havde gemt Schuberth's svarskrivelse til Sharp ift. deres C3 og C3 Pro test, hvor de virkelig fik tørt på! Nok om det.... du spurgte til tøj - og mit svar - som forøvrigt også gælder hjelme - det er, at pris og kvalitet som oftes hænger sammen!




  • #3   19. jan 2014 Pris og sikkerhed har som udgangspunkt ingen sammenhæng, så længe man sammenligner samme type tøj, og ikke sammenligner et dyrt Rukka sæt med et billigt no-name nylon tøj. Med det dyre tøj følger som oftest bedre pasform og mere gennemtænkte detaljer vedr udluftning, betjening mv.

    Konen har i år fået ny jakke og bukser. Det kostede kun 1.800 for et sæt og der mangler hverken sikkerhed eller komfort.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   19. jan 2014 @Jesper: Øhhh... okay! Som jeg læser dine første 2,5 linier, så modsiger du dig selv! Hvis du ikke skal medtage pris (kvalitet) og sikkerhed i sammenligning - hvad gør du så?

    Hvad ville du f.eks. sammenligne et dyrt Rukka sæt med?

    Og min påstand - blot som eksempel - er at f.eks. finder du højere pris, bedre kvalitet såvel sikkerhed i f.eks. et Held-sæt vs. T.Hansen (made in china) som er langt billigere.


  • #5   19. jan 2014 slid styrken er betydelig bedre på de dyre tekstil sæt , så lidt har prisen at sige smiley

  • #6   19. jan 2014 Keld : har du et link til den test ??

  • #7   19. jan 2014 @michael l
    Her er testen: http://gupl.dk/706426/
    B-square fra Lidl fik dog kun 3.-pladsen.

    Det er en halvgammel test og Lidl sælger desværre ikke længere disse rygskjold. De sidste mange gange har det været billigere level 1-skjold.


  • #8   19. jan 2014 jeg har testen, med skjoldet er jo ikke solgt i aldi og vandt ikke testen smiley

  • #9   19. jan 2014 Nej, det har jeg ikke, det er noget jeg har læst mig til for et års tid siden, og ja, det var sku i lidl jeg købte det, og det kan være at det var 3pladsen, fair nok, anyway, inden jeg købte prøvede jeg et i thansen, det gad jeg ingenting at købe, virkede for bruge agtigt, det var en kammersjuk der fortalte mig om dem man kunne købe i lidl, og det var først senere jeg hørte om testen, anyway, det virkede som langt bedre kvalitet end det fra thansen, og derfor købte jeg

  • #10   19. jan 2014 GTR: Rukka tøjet er lavet at slidstærkt cordura og kan holde til at bliver trukket over asfalten. Almindeligt nylontøj smelter. Rukka tøjet skal sammenlignes med andet codura tøj fra f.eks held eller vanucci. Det jeg siger er bare, at holder man sig inde for samme type tøj, så er det ikke prisen der er afgørende for sikkerheden. Og at codura ikke er sammenligneligt med alm nylon.

    Og T-Hansens Roleff tøj er nok lavet i samme land som. Held og dainese mfl. Og er i øvrigt ganske godt.


  • #12   19. jan 2014 Don T: Hvis både det sæt til 2.000 og det til 10.000 er lavet af samme coduratype og har samme antal af ce-godkendte beskyttede siddende i sig, og kan spændes til, så er der ikke stor forskel på sikkerheden.
    Konens Held sæt kostede kun 1.800kr ved en dansk forhandler, og der er ikke noget ved det der indikerer dårlig sikkerhed.


  • #13   19. jan 2014 Retter lige mit ovenstående, det i thansen gad jeg ikke at købe fordi det virkede for Br-agtigt, og det der med de test, jeg har en nolan n62( mener jeg den hedder) styrthjelm (omkring 1500 kr fra ny) , fik vist 4stjerner i den sharp test, og jeg har en caberg 100 og et eller andet solo (omkring 2500kr fra ny) har jeg ikke set i en test, men den er aldså dyrere, der er solbriller visir i, og umiddelbart rigtig fed, men der er bare for meget vindstøj, så jeg bruger den lidt billigere nolan istedet, så komfort har rigtigt meget at sige synes jeg, og så en sidste ting fra min side, det er ligemeget hvad du køber, men vigtigere at du husker at bruge det hver gang..... Jeg ville dog ikke købe det billigste af det billigste, men omvendt så er det billigere mere sikkert hvis du bruger det end det dyrere der står i skabet

  • #15   20. jan 2014 Ok, så hvis vi havde købt tøjet til de små 5.000kr det kostede før det blev sat ned, så havde det været mere sikkert?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #16   20. jan 2014 @Jesper: Det er ikke min pointe (kan ikke tale for andre). Det jeg mener er blot, at Held, Rukka m.fl. smider store summer i udviklingsarbejde ift. (også) sikkerhed, hvorfor et (generelt) kina-produkt som mere eller mindre går ud på LAV pris og god efterligning (næsten) aldrig vil opnå samme sikkerhed.

    Men korrekt... sikkerheden bliver jo ikke ringere fordi du finder et Rukka-sæt som er sat ned med 50% - trods alt! smiley


  • #17   20. jan 2014 GTR: De store mærker smider også flere penge i marketing, og kan tage en højere avance pga et stærkere brandværdi. Begge dele bidrager til højere Købspris for forbrugeren, men ikke medfølgende sikkerhed.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #18   20. jan 2014 @Jesper: Det er selvfølgelig også et argument, enig! Men om det holder hele vejen slår jeg altså tvivl om.... af den simple årsag, at jeg aldrig har brugt "kina-tøj" og efterfølgende lavet et stunt på MC'en. Der har jeg "kun" erfaring med hhv. Held og Vanucci - som i begge tilfælde bestod prøven.

  • #19   20. jan 2014 Hej
    Tak for svarerne.
    Jeg har købt et sæt, jakke og bukser af mærket Oxford til 2000,-kr og er kommet i tvivl om jeg har købt for billigt, derfor spørgsmålet.
    Tøjet er ellers meget behageligt at have på og har en god pasform samt CE godkendt beskyttelse på skulder og albuer.
    Det med Kina tøj!! ved at mange af de store og kendte mærker får syet i Kina og Indien, desværre.
    Mvh
    Per


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #20   20. jan 2014 smiley Det er mig bekendt ikke den geografiske placering for produktionen som afgør om noget er kvalitet eller ej.....

  • #21   24. jan 2014 @GTR. Var det den her du mente? http://schuberth.dk/Sharp-vs.-ECE-22.05.html


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #22   25. jan 2014 Det var det.... mente bare at Schuberth USA/DE havde lave en på engelsk.....?

Kommentér på:
Mc beklædning pris vs sikkerhed ??

Annonce