789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hvorfor hænger min forbremse? hvorfor hænger min forbremse?

jeg har en fzr fra 92 men kan ikke forstå jeg kan presse min forbremse helt ind til styret. jeg har fået en auto mekaniker til at udlufte bremsen så der er ikke luft i, klosser og skiver ser også fine ud hvad kan der vare galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor hænger min forbremse?
  • #1   8. mar 2006 Bremser den?
    Kan du trække den direkte ind eller bliver den sej og taber lige så stille trykket?

Jeg havde nogenlunde samme problem i sommers - og stemplet i hovedcylinderen havde en lille revne. Det kan let være det.

• #2   8. mar 2006 jeg klan saktens bremse ja næste blorkere men når jeg holder pres på syntes jeg ikke den taber trygget. men bremser tager fat. maget langt inde

• #3   8. mar 2006 de kan godt blivet lidt "seje" i det over vinteren.. pga møg osv på klodser og skiver.. min gør det samme men en køretur plejer at hjælpe på det..

• #5   8. mar 2006 systemet er nok ikke udluftet ordenligt eller der er en utæthed.... men klodserne skal altså ikke skiftes hvis ikke de fejler noget selv om mikkel h siger det....

• #6   8. mar 2006 slangerne kan også være blevet møre - så skal de skiftes.

• #7   8. mar 2006 At du kan trække bremsegrebet helt ind er ikke det samme som at bremsen hænger.
    Grunden til du kan få grebet så langt ind er luft i systemet og/eller bløde bremseslanger. Hvis den ikke har fået skiftet slanger i sine 114 leveår, så er det på tide. Stålarmeret er at fortrække.
    Når du skal lufte bremser, er det vigtigt at stemplerne i caliberne er presset helt tilbage da der kan gemme sig en del luft bag dem.

Start din udluftning med at sætte en elastik på grebet og lad ststemet stå med tryk natten igennem. Det får luften til at samle sig, og hvis man er heldig bobler det selv op i beholderen.
    Når du så skal igang med udluftningen tager du en 100ml sprøjte fra det nærmeste apotek, sætter en slange på den, og fylder slangen med bremsevæske. Så sætter du slangen på caliberens studs, og pumper på grebet. Pas på ikke at løbe tør i beholderen!!!
    Når der så er kommet en del væske i sprøjten, presser du det tilbage i caliberen, og pas på det ikke løber for meget op i beholderen. Bremsevæske og lak er en dårlig kombination...

/
    Jesper

Kommentér på:
hvorfor hænger min forbremse?

Annonce