789 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
hvorfor hænger min forbremse? hvorfor hænger min forbremse?
jeg har en fzr fra 92 men kan ikke forstå jeg kan presse min forbremse helt ind til styret. jeg har fået en auto mekaniker til at udlufte bremsen så der er ikke luft i, klosser og skiver ser også fine ud hvad kan der vare galt?
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Kan du trække den direkte ind eller bliver den sej og taber lige så stille trykket?
Jeg havde nogenlunde samme problem i sommers - og stemplet i hovedcylinderen havde en lille revne. Det kan let være det.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
dec 2005
Følger: 50 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 921
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Grunden til du kan få grebet så langt ind er luft i systemet og/eller bløde bremseslanger. Hvis den ikke har fået skiftet slanger i sine 114 leveår, så er det på tide. Stålarmeret er at fortrække.
Når du skal lufte bremser, er det vigtigt at stemplerne i caliberne er presset helt tilbage da der kan gemme sig en del luft bag dem.
Start din udluftning med at sætte en elastik på grebet og lad ststemet stå med tryk natten igennem. Det får luften til at samle sig, og hvis man er heldig bobler det selv op i beholderen.
Når du så skal igang med udluftningen tager du en 100ml sprøjte fra det nærmeste apotek, sætter en slange på den, og fylder slangen med bremsevæske. Så sætter du slangen på caliberens studs, og pumper på grebet. Pas på ikke at løbe tør i beholderen!!!
Når der så er kommet en del væske i sprøjten, presser du det tilbage i caliberen, og pas på det ikke løber for meget op i beholderen. Bremsevæske og lak er en dårlig kombination...
/
Jesper
hvorfor hænger min forbremse?