1.724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Parkering i Aalborg - loven Parkering i Aalborg - loven

Jeg har læst lidt forskellige indlæg herinde, som bl.a. siger, at man IKKE må parkere i båse tilegnet biler. Om dette også gælder i Aalborg kan jeg ikke rigtig finde ud af. Er der nogen der ved det? Der er jo blevet lavet om i lovene i Aalborg, så motorcykler næsten er ligestillede med biler, altså at de ikke længere på holde på fortovet m.v.

Jeg har læst denne side flere gange: (link fjernet)

Der står ikke rigtig noget om parkering i bilbåse, men at man bare skal have p-billet, hvis man holder et sted med p-automat.

Ved Gåsepigen i Aalborg er der to p-pladser tilegnet motorcykler, men de er somme tider fyldt op. Hvad gør man så? Tager man bare en bilbås?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parkering i Aalborg - loven
  • #1   3. dec 2009 bor selv i aalborg og selv mega mange gange i tvivl..

parkere bare.. for de fylder ikke meget

• #3   3. dec 2009 Hjorth: det står faktisk i teksten... Citat:
    "På parkeringspladser, hvor der er opstillet parkometre (p-automater), som er beregnet til betaling af afgift for parkering, skal der betales den anførte timetakst for at parkere. Ved parkering af motorcykel, skal p-billetten medbringes og forevises for p-kontrollen / politiet som bevismateriale, hvis parkeringen har medført en parkeringsafgift."

Så det lader til, at du bare skal stikke den i lommen, og så vise den, hvis du får en bøde...

Men ellers læser jeg det som om, at du skal parkere som en bil, i en bås, hvis du parkerer et sted, hvor der er automater.

• #5   3. dec 2009 ved at Q-PARK ikke vil se motorcykler. du kan se det på det lille skilt når du kører ind.

• #6   3. dec 2009 du kan få at vide hvordan det er med mc parkering i Aalborg, inde ved parkering nord. de vil bare ikk gi noget på skrift, som kan ligges på nettet.
    hvorfor de ikk vil det, kan man kun gisne om smiley

Kommentér på:
Parkering i Aalborg - loven

Annonce