Parkering i Aalborg - loven Parkering i Aalborg - loven
Jeg har læst lidt forskellige indlæg herinde, som bl.a. siger, at man IKKE må parkere i båse tilegnet biler. Om dette også gælder i Aalborg kan jeg ikke rigtig finde ud af. Er der nogen der ved det? Der er jo blevet lavet om i lovene i Aalborg, så motorcykler næsten er ligestillede med biler, altså at de ikke længere på holde på fortovet m.v.
Jeg har læst denne side flere gange: (link fjernet)
Der står ikke rigtig noget om parkering i bilbåse, men at man bare skal have p-billet, hvis man holder et sted med p-automat.
Ved Gåsepigen i Aalborg er der to p-pladser tilegnet motorcykler, men de er somme tider fyldt op. Hvad gør man så? Tager man bare en bilbås?
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 319
parkere bare.. for de fylder ikke meget
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
"På parkeringspladser, hvor der er opstillet parkometre (p-automater), som er beregnet til betaling af afgift for parkering, skal der betales den anførte timetakst for at parkere. Ved parkering af motorcykel, skal p-billetten medbringes og forevises for p-kontrollen / politiet som bevismateriale, hvis parkeringen har medført en parkeringsafgift."
Så det lader til, at du bare skal stikke den i lommen, og så vise den, hvis du får en bøde...
Men ellers læser jeg det som om, at du skal parkere som en bil, i en bås, hvis du parkerer et sted, hvor der er automater.
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 178
mar 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 145
hvorfor de ikk vil det, kan man kun gisne om
Parkering i Aalborg - loven