1.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Skader Skader

Hej smiley
Skal til at købe min første mc
Når forhandlet siger den har været ned at ligge, at der er riser på stellet men at de er gemt væk af kåbesætetfordi den havde en anden sæt på fordi ejeren har kørt ca 500km på bane.... skal man være bange forhvordan cyklen har det? Han kom med en forklaring: en bil kan rep. men en mc kan enten holde til det eller også bliver den total skadet, så jeg havde ikke noget at være bange for.
Hvad mener i?
Det handler om en cbr 600 rr fra 2004

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skader
  • #1   3. jan 2010 altså det er i hvert fald vigtigt at stellet ikke er blevet bukket..

• #2   3. jan 2010 hvem har den til salg ?

• #3   3. jan 2010 Den skal gåes rigtig godt igennem, især med henblik på skævheder-

• #4   3. jan 2010 Ville holde snude for mig selv når den har været nede
    der er også masser brugte mc billigt til salg netop nu så jeg ville ikke have travlt med at få fingrene i den du har kikket på
    Jenspetter

• #5   3. jan 2010 alle cykler har været nede, eller i hvert fal næsten største delen af dem

men har den skader og ridser på stellet, så ville jeg kigge nøje på prisen, og så måske skrive i kontrakten at den er betinget købt med en opmåling der siger den er lige

• #6   3. jan 2010 min gamle NC29 har også været nede og ligge på et eller andet tidspunkt, det kan man tydeligt se hvis man kigger godt efter, men der er ikk noget at komme efter køremæssigt..

og enig med dækmanden, MANGE har været nede og ligge, det bare et spørgsmål om tid, ligesom de fleste biler har kysset en kantsten.. sådan er det bare..

jeg vlle nok prøvekøre den grundigt inden køb!

• #7   3. jan 2010 Det er ikke så meget det, at den har været nede. Det er meget mere, at den er pakket ind, så den ikke umiddelbart lader sig gennemse. Den kan snildt være OK

• #8   4. jan 2010 Øhhhhhh, hvis stellet er ridset, men ridserne er gemt under kåben, så må man vel formode at "styrtet" eller hvad man nu vælger at kalde det, har været af en sådan karakter, at kåben har været flået af (ellers ville det jo kun være kåben der var ridset).

Eller hvad ?????

Pladder at en MC enten kan holde eller er totalskadet. Afhængig at styrtet kan alt fra et bukket stel til ødelagte komponenter være en følge.

Som præsi siger kig en ekstra gang på prisen, og beting handlen af en udmåling af cyklen.

JLL

• #9   4. jan 2010 UPS ikke Præsi men DÆKMANDEN - sorry :o)

• #10   4. jan 2010 Det må jeg nok sige smiley
    Jeg har hørt at mand fik responds her inde men så meget havde jeg ikke regnet med.
    Tusind tak for jeres kommentar!

En ting mere...
    Jeg kan forstille mig at gearkasse dækslen er skiftet efter den har været nede... men tager gearkassen/kopling skade af at den har været nede. Beklager hvis jeg bruger de forkerte udtryk men med jeres hjælp tror jeg det nok skal lykkes smiley
    På forhånd tak!

PS jeg skal nok få med at stellet måles

Michael B: vil ikke lige af med hvor den er hvis jeg nu selv vil have den smiley
    JL L: Lyder logisk

• #11   4. jan 2010 det var mere hvis der nu kunne siges noget om foretningens moral !
    tror ikke du behøver være banga for at folk kommer løbende for at købe smiley det er købers marked .

• #12   4. jan 2010 tvivler på at der er skade på koblingen, så skal den altså få et ret hårdt slag på låget før det kan gå ind og ødelægge den... også er stellet nok også mere smadret end små ridser hvis det er sket :).
    Man behøver ikke engang smide cyklen for at ridse koblings dækslet, hvis man er sej nok, så kan man sagtens komme ned og skrabe det i vejen smiley

• #13   4. jan 2010 Vedr.: skader på kobling m.m.

Normalt beskytter dækslerne (afhængig af styrtets voldsomhed) de ”ædlere” dele i motoren. Mange vælger af kosmetiske, eller vægtbesparende grunde, at udskifte dæksler med lettere og/eller mere eksklusive materialer (som f.eks. carbon). Disse materialer yder ikke den samme beskyttelse, og f.eks. en koblings ”trykstang” har ikke godt af tryk i forbindelse med et decideret styrt.

Det er en mulighed, at ridserne i stellet f.eks. kan stamme fra en kuretur hvor man er endt i gruset, og dette er trængt ind bag kåben, men det er svært at afgøre – personligt synes jeg ikke om at der er deciderede skader under kåben.

Som opsummering, vil jeg sige, at det afhænger meget af den tillid du har til sælger, og at det lige i øjeblikket er til at gøre en god handel andetsteds (ved godt det er svært når man har forelsket sig i en bestemt cykel).

JLL

• #14   4. jan 2010 P.S.

Hvis du skal skrabe koblingsdækslet på en CBR600RR, uden at have været nede og ligge, så skal du godt nok være ”skrap” :o) – check lige billedet af sådan en fætter, den skal vel have en nedlægningsvinkel på noget nær 88 grader før det sker :o).

JLL

• #15   5. jan 2010 Mkay, nu har jeg så heller aldrig kigget på en CBR, men ved det kan lade sig gøre på en gsxr, man kan enda købe dæksler med sliders på smiley

• #16   5. jan 2010 OK den var så ny for mig :o), mener dog at en Suzuki Slider Clutch er en ”quick-shift anordning”, der muliggør gearskift uden anvendelse af koblingen (gearskift styres af motoromdrejninger). Dette er en anordning der bruges i Dragracing (bl.a. på Busa og GSXR).

OK spøg til side (selvom det rent faktisk findes)

Hvis du kigger på en hvilken som helst moderne sportscykel, vil koblingsdækslet sidde i et niveau der er indenfor kåbniveau, på GSXR endog halvvejs dækket af selve kåben. Med denne position vil det være kropumuligt at få skrammet det medmindre man er faldet af cyklen :o).

Du kan få “frame sliders”, “engine sliders”, ”clutch sliders” m.m. (kært barn har mange navne). Alle disse dimser er dog kun til én ting, og det er til at beskytte cyklen (herunder koblingsdæksel) når du har forladt den, og ser den kure henover asfalten.

Hilsen
    JLL

• #17   5. jan 2010 Mja du har nok ret, syntes bare jeg læste om nogen der havde slidt koblings dækslet uden at smide den ned.
    Men ja de ting man kan få som "sliders" er kun til hvis man vælter -> http://www.woodcraft-cfm.com/scripts/prodView.asp?idproduct=17720 <- den fx
    så igen min fejl smiley

• #18   6. jan 2010 Hvordan køber mand sin første mc ved denne årstid og med det vejr? Jeg ku ik drømme om at købe uden at teste.

Kommentér på:
Skader

Annonce