1.207 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Skader Skader
Hej
Skal til at købe min første mc
Når forhandlet siger den har været ned at ligge, at der er riser på stellet men at de er gemt væk af kåbesætetfordi den havde en anden sæt på fordi ejeren har kørt ca 500km på bane.... skal man være bange forhvordan cyklen har det? Han kom med en forklaring: en bil kan rep. men en mc kan enten holde til det eller også bliver den total skadet, så jeg havde ikke noget at være bange for.
Hvad mener i?
Det handler om en cbr 600 rr fra 2004
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 894
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
der er også masser brugte mc billigt til salg netop nu så jeg ville ikke have travlt med at få fingrene i den du har kikket på
Jenspetter
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
men har den skader og ridser på stellet, så ville jeg kigge nøje på prisen, og så måske skrive i kontrakten at den er betinget købt med en opmåling der siger den er lige
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
og enig med dækmanden, MANGE har været nede og ligge, det bare et spørgsmål om tid, ligesom de fleste biler har kysset en kantsten.. sådan er det bare..
jeg vlle nok prøvekøre den grundigt inden køb!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Eller hvad ?????
Pladder at en MC enten kan holde eller er totalskadet. Afhængig at styrtet kan alt fra et bukket stel til ødelagte komponenter være en følge.
Som præsi siger kig en ekstra gang på prisen, og beting handlen af en udmåling af cyklen.
JLL
mar 2007
dec 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg har hørt at mand fik responds her inde men så meget havde jeg ikke regnet med.
Tusind tak for jeres kommentar!
En ting mere...
Jeg kan forstille mig at gearkasse dækslen er skiftet efter den har været nede... men tager gearkassen/kopling skade af at den har været nede. Beklager hvis jeg bruger de forkerte udtryk men med jeres hjælp tror jeg det nok skal lykkes
På forhånd tak!
PS jeg skal nok få med at stellet måles
Michael B: vil ikke lige af med hvor den er hvis jeg nu selv vil have den
JL L: Lyder logisk
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
tror ikke du behøver være banga for at folk kommer løbende for at købe
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Man behøver ikke engang smide cyklen for at ridse koblings dækslet, hvis man er sej nok, så kan man sagtens komme ned og skrabe det i vejen
mar 2007
Normalt beskytter dækslerne (afhængig af styrtets voldsomhed) de ”ædlere” dele i motoren. Mange vælger af kosmetiske, eller vægtbesparende grunde, at udskifte dæksler med lettere og/eller mere eksklusive materialer (som f.eks. carbon). Disse materialer yder ikke den samme beskyttelse, og f.eks. en koblings ”trykstang” har ikke godt af tryk i forbindelse med et decideret styrt.
Det er en mulighed, at ridserne i stellet f.eks. kan stamme fra en kuretur hvor man er endt i gruset, og dette er trængt ind bag kåben, men det er svært at afgøre – personligt synes jeg ikke om at der er deciderede skader under kåben.
Som opsummering, vil jeg sige, at det afhænger meget af den tillid du har til sælger, og at det lige i øjeblikket er til at gøre en god handel andetsteds (ved godt det er svært når man har forelsket sig i en bestemt cykel).
JLL
mar 2007
Hvis du skal skrabe koblingsdækslet på en CBR600RR, uden at have været nede og ligge, så skal du godt nok være ”skrap” :o) – check lige billedet af sådan en fætter, den skal vel have en nedlægningsvinkel på noget nær 88 grader før det sker :o).
JLL
jul 2008
mar 2007
OK spøg til side (selvom det rent faktisk findes)
Hvis du kigger på en hvilken som helst moderne sportscykel, vil koblingsdækslet sidde i et niveau der er indenfor kåbniveau, på GSXR endog halvvejs dækket af selve kåben. Med denne position vil det være kropumuligt at få skrammet det medmindre man er faldet af cyklen :o).
Du kan få “frame sliders”, “engine sliders”, ”clutch sliders” m.m. (kært barn har mange navne). Alle disse dimser er dog kun til én ting, og det er til at beskytte cyklen (herunder koblingsdæksel) når du har forladt den, og ser den kure henover asfalten.
Hilsen
JLL
jul 2008
Men ja de ting man kan få som "sliders" er kun til hvis man vælter -> http://www.woodcraft-cfm.com/scripts/prodView.asp?idproduct=17720 <- den fx
så igen min fejl
dec 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
Skader