{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.093 visninger | Oprettet:

Køb af nyere sporttourer {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en ny bike, da jeg fik solgt min ZXR 750 i vinters. I forhold til Kawa'en vil jeg gerne have en bike hvor man hænger knapt så meget ind over styret, en man kan holde til at køre et par hundrede km på om dagen, og hvor en passager kan sidde rimelig fornuftigt. Samtidig må det dog ikke gå alt for meget ud over køreegenskaberne, for der skal stadig være god mulighed for at have sjov på de små snoede.

Prismæssigt søger jeg nok noget i retningen af de 60-90.000 kr. Det skal helst være en nyere motorcykel 2-7 år eller sådan noget.
Pga. prisen regner jeg klart med den skal kaskoforsikres. Jeg er 26 år og 2 års ancienitet på motorcykel og 3 i bil - så det kan også sætte lidt begrænsninger smiley
Den skal gerne have i omegnen af de 118 HK Kawaen havde, men gerne noget mere moment.

Jeg har indtil videre selv haft kig på følgende modeller:
Honda VFR 800 - synes dog de er lidt dyre i forhold til alder og effekt(og måske også manglende funfactor?).
Yamaha FZ6-s - god pris og stort udvalg, men vil gerne have lidt mere effekt/moment
Yamaha FZ1-s - Dejlig cykel med god siddestilling. Har prøvekørt en og var godt tilfreds, men ligger desværre lidt over budgettet med de billigste brugte til cirka 130k.
Aprilia Falco - lille udvalg, men flot og charmerende maskine med dejlig lyd. Er dog bekymret for om siddestillingen er for aggressiv til lange ture, og om en kaskoforsikring bliver for dyr.
Kawasaki Z1000 - falder nok lidt uden for kategorien, men kan rigtigt godt lide udseendet. Er dog bange for damen får knaster i røven af det, og at ture over 150-200 km bliver meget anstrengende.
Triumph Sprint RS - kender jeg dog ikke så meget til, men ser udmiddelbart fin ud til prisen?

Hvad kan i ellers anbefale at kigge på? Og har i nogle kommentarer til de modeller jeg har kig på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af nyere sporttourer
Kommentér på:
Køb af nyere sporttourer

Annonce