"MC-larm" i Tyskland.. ? "MC-larm" i Tyskland.. ?
Hejsa..
Vi er en gruppe gutter der så småt er ved at planlægge ruten til dette års forårs-tur. Det ene forslag omhandler en del kilometer i Tyskland.
Men hvordan er det nu lige det er.. ? Jeg synes jeg kan huske at have hørt skrækhistorier om folk der er blevet stoppet dernede fordi deres cykler "spillede lige lidt for højt". Det er i de historier jeg har hørt endt med at man må stå og vente på at der kommer flere betjente til som derefter skiller maskinen ad og sender den stakkels ejer videre med en kæmpe bøde som ekstra salt i såret..
Er der nogen der ved præcist hvordan det er lige PT med støj fra mc dernede? Vi har en cykel i gruppen som larmer en del, så jeg vil meget gerne være sikker inden vi tager afsted for at undgå eventuelle "uheld"
Al nyttig viden om enmet modtages taknemmeligt..
forhånd tak
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Få dog monteret enten en db-killer eller std potten/potterne .
Jeg var i østrig i sommers og vi lå og krydsede grænser flere gange og et sted fik vi IKKE lov at komme ind fordi den 2 mcère var med åbne potter .
om aftene fandt vi en stump rør og så lavede vi 2 db-killere og så var grænserne igen åbne :-). Det spiller en rolle .
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 260
Tak for buddene indtil videre..
Håber der sidder nogen der ved hvordan deres regler er helt præcist dernede lige nu.. ?
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Men du kan helt sikkert regne med, at politiet i tyskland laver målinger i de områder som er populære for MC'er...
Typisk for en udlænding er, at man får en bøde og endte kørselsforbud eller besked om at forlade landet ind for 24 timer.... MEN, de straffer ekstra hårdt, hvis de opdager du faktisk har en db-killer med, men ikke bruger den..... Østrig og Schweiz er værre end Tyskland, så glem alt om at køre derned uden orig. potte eller en db-killer...
feb 2010
Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
feb 2010
Se bare de der små biler med store Thansen potter..............
Iøvrigt, er en anden lyd jo ikke lig med meget lyd.............
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Hvem pokker tager skade af lidt sang fra en udstødning .
Så længe der ER en potte så går det sku da nok.
Nu skal vi nok passe på ikke at gøre problemet større end det er .
Mvh chris (som kører med std potten og faktisk er godt tilfreds .)
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 260
Til Bjarne: For det første er det ikke min cykel det handler om. Dernæst er det et helvedes bøvl for ikke at sige ærgeligt at skulle montere org. potte på netop den cykel da også indsugning og karburering er tilpasset systemet.
Det drejer sig selvfølgelig ikke om at larme mest.. men ja.. den larmer da noget mere end med standard potten på- det gør min egen duc da også med sine hule Termignoni'er. Nu nævner du selv de latterlige biler der kører med T-Hansen udstødninger og hvad ved jeg.. så er jeg bare nødt til at sige at der for det første er stor forskel på hvorfor man gør det. Jeg har for eksempel ikke carbon-kanderne på for at mine venner skal synes bedre om mig- De er der fordi jeg synes de passer til cyklen og de ville også sidde der om så jeg var den sidste mand på jorden. Dernæst lyder de fleste af de biler da ganske forkølet når der bliver pillet for meget ved udstødningerne, og man tænker ved sig selv at det i virkeligheden nok mest er for netop larmens skyld.
Jeg synes der er stor forskel på at hente decideret støj ud fra en motor i modsætning til at frembringe den lyd der virkelig passer til en motor.
.. igen.. mange tak for indlæggene
feb 2010
Det var ikke noget surt opstød, men der er da 'cykler derude der larmer-for meget-
Og go' tur !!
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 70
Til dem der er uenige: I er årsagen til at ørepropper og tudekiks blev opfundet.
feb 2010
Og tudekiks ka' jo så bruges, når man lige har fået en bøde eller kørselsforbud
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 70
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
Skrevet: 16-03-2010 08:59:18
Motorcykler skal larme. Uanset mærke og lovgivning. Sådan er det bare.
Til dem der er uenige: I er årsagen til at ørepropper og tudekiks blev opfundet.
Nok nærmere opfundet til de skvatpander der ikke magtede at passe på deres hørelse og nu står og tuder over de har tinnitus...
"MC-larm" i Tyskland.. ?