4.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mc larm Tyskland Mc larm Tyskland

Hej
Nogen der ved hvad der sker hvis man bliver stoppet i Tyskland pga ens mc larmer for meget?
Har hørt nogen sige de ikke kan gøre noget og andre der siger du ikke for lov at køre videre medmindre man får udstødning skiftet.. Nogen der ved hvad der er rigtigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc larm Tyskland
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #2   22. mar 2013 Det er faktisk rørende simpelt.

Er det ikke en originaludstødning, så SKAL der sidde db killer i for at den overholder godkendelsen til brug på gaden.

De beslaglægger ikke noget nej, men du får forbud mod at fortsætte kørslen hvis ikke du har db killer du kan sætte i på stedet.

Du kan lige så godt sætte den i først som sidst, og så skal du ikke bekymre dig om det mere på den ferie. smiley

• #3   22. mar 2013 Du får kørselsforbud eller fahrverbot som det jo hedder dernede. Dvs. Du får ikke lov til at køre videre før den larmer mindre end max tilladte dB.
    Ved ikke om det er lige slemt alle steder men f.eks i Bayern er de ret ekstreme.

Men ja, tag for guds skyld en dB-killer med

• #5   22. mar 2013 Ja de er da kedelige;) men typisk tyskere

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#6   22. mar 2013 Henrik (Aalborg) S - Er det noget du har personlig erfaring med da?

Det har jeg nemlig, så bare tag det heeeelt roligt, lille skat. smiley

Jeg blev stoppet to gange i 2010 i tyskland uden DB killer - begge gange blev jeg bedt om at smide den i, og heldigvis havde jeg den med.

Du skal gøre dig temmelig uheldigt bemærket gentagne gange før de skrider til beslaglæggelse, og stadig er det er i yderste tilfælde de gør det.

• #7   22. mar 2013 Sajmon tager ofte fejl smiley
    Den med DB killer holder som regel heller ikke. Hvis udstødningen ikke er E-mærket, så kan den også blive beslaglagt
    Det er dog ikke sikkert de tager den, men et kørselsforbud kan det nemt ende med.
    Vil man være sikker, så hedder det original udstødning. Efter forlydender fra mine tyske arbejdskolleger, som også kører motorcykel, så bliver der set mere og mere på støj fra motorcykler dernede.

• #10   22. mar 2013 De napper potterne? Det er da tyveri? Og så af politiet?? hvordan får man dem igen hvis det er... Betale en bøde eller?

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#11   22. mar 2013 Min udstødning var E-mærket, men havde ikke db killeren siddende i.

Jeg siger blot hvad de to flinke betjente fortalte os - ikke andet. Så kan man være idiot og kalde det "at tage fejl", men nu har jeg ikke været i tyskland på MC siden, og har derfor ikke fulgt op på så meget af hvad der er sket dernede i mellemtiden.

Henrik (Aalborg) S - Historien beskriver ikke så tydeligt hvilke udstødninger der sad på cyklerne, så det er en smule svært at konkludere noget ud fra den?
    F.eks ville det være rimeligt relevant at vide hvor meget der skulle til for at de snupsede dem... (E-Mærket eller ej?)

• #12   22. mar 2013 Husk at udstødningerne også skal ha E-mærke, er blevet stoppe for støj, havde heldigvis dB killer med, der oplyste de at jeg tros dB killer lå lige på grænse og havde min udstødningerne ikke haft E-mærke havde jeg ikke fået lov at køre videre

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#14   22. mar 2013 Spørg de bikere om deres udstødninger var E-mærkede. De fleste aner ikke en kæft om det. smiley

• #15   22. mar 2013 en af dem jeg kørte med havde ikke E-mærke på udstødningerne og efter lang snak frem pg tilbage fik han lov til at køre på grund af at den ikke var ret mange dB over grænsen men tror det afgørende var at han var dansker

• #17   23. mar 2013 Jeg troede sku da den larmede mere uden potter , når man kører vider smiley

Og tyske TUV er ikke sådan at løbe om hjørner med

http://www.youtube.com/watch?v=0BxsNp6SbS8

• #18   23. mar 2013 Bor selv Flensburg, blev stoppet på en tl1000r med bos Potter hvor dB killer var taget ud, men med e-mærke
    Fik bare at vide jeg skulle sætte de dB killer i igen, mere skete der ik, men det er forskelligt fra amt til amt hvor slemme de er smiley

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #19   23. mar 2013 heller ingen grund til at køre uden db killer, medmindre man vil irritere alle inkl sine egne ører.

• #20   23. mar 2013 Åhhh det bliver sååå tydeligt, at nogen ikke lige trækker vejret, inden de kloger sig på noget de ikke har forstand på.

Kommentér på:
Mc larm Tyskland

Annonce