Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøm tyv/cigaret tænder...
  • #1   29. mar 2010 Jeg vile koble den direkte på batteri, med et relæ imellem. Stikket virker som kontakt.

Det er ikke af hensyn til GPS-en, men en eller anden dag kobler du en pumpe eller en anden reel strømsluger på.

• #3   29. mar 2010 både et relæ og en sikring ville sætte relæet på for og sikre der altid er fuld power på stikket

• #5   29. mar 2010 Med alm. 4 benet relæ:
    Batteri+ til sikring(max 15A), sikring til relæ(ben86), relæ(ben87) til cigartænder+, cigartænder- til stel, tændingslås (ign+) til relæ(ben30), relæ(ben85) til stel.
    Ledningstykkelse kan være:
    forbrug (til/fra ben86 og 87) 2,5¤
    styrestrøm 1,5¤

Placering af stikket kan være hvor som helst, hvor en ledning ikke vil sidde i vejen, og gerne i læ for vand.

• #6   29. mar 2010 Pind har løsningen - sikring og relæ er den bedste løsning
    men brug ALDRIG en STRØMTYV - få lavet det ordentlig i stikkene eller lav et mellemkabel - og lod om nødvendigt
    -ellers ender du som de andre som har strømproblemer og ikke kan starte mc'en

Lars

• #7   29. mar 2010 Pind

Hvor finder du tilslutningen til tændingslåsen?

• #8   29. mar 2010 Synes det ville være smartere med relæ med egen kontakt . Hvis man evt. skal lade en mobil op så er det da ikke smart at biken skal stå med nøgle i. SIkring foran hele systemet naturligvis!

• #9   29. mar 2010 Har du ret i Henrik. Men så er der vel egentlig ingen grund til et relæ??

Så virker kontakten jo som det samme? For hvis du følger Pinds skal du jo så have en tændingsforbindelse også. Og det er jo også en kontakt.

Så kan man jo ligeså godt bare gøre det andet?

Vil nu selv nøjes med KISS versionen.
    Cigarstik.
    Ledning med sikring
    direkte monteret på batteriet. Sådan! smiley

• #10   29. mar 2010 Soldier Med ny MC.
    Der hvor du kan måle +12V med tænding på, og 0V uden.
    Jeg ved ikke om man kan bruge tændingskontakten, hvis den er stelstyret skal ben85 sættes til + (som kan tages fra ben86)

Hvis man sætter en kontakt på, med det formål at kunne lade sin mobil uden nøglen i, så forestil jer at man parkerer ved et offentligt arrangement, og 1000 forbipasserende også lige skal have deres mobil ladet, eller enda lave hærværk.

Man lader sin mobil op hjemmefra, så holder den fint strøm en hel dag, ellers er man en kvinde smiley
    så må man have ekstra batterier med i håndtasken.

• #11   30. mar 2010 Pind

Jeg må faktisk indrømme jeg ikke kan se ponten med at trække et relæ og angribe det eksisterende ledningsnet med alle de fejl til følge?

I forhold til at montere en ny og frisk ledning på batteriet, evt med en diskret kontakt et sted?

• #12   30. mar 2010 Det er den proffe måde at lave det på. Og så undgår man elfejl.
    Det eneste man røre ved ledningsnettet er en ubelastet styrestrøm.

• #13   31. mar 2010 Man undgår da ikke fejl ved at begynde at rode med det eksisterende ledningsnet??

Har lige monteret et cigarstik idag.

Se her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=13645

Undskyld den ringe forklaring. Men det er SKOD at uploade billeder til ens albums og redigere i rækkefølge mv.

Men der er også en fyldestgørende beskrivelse på et andet forum.

• #14   31. mar 2010 Jo hvis man gør det ordentligt.
    Det du har lavet, ser ok ud, men jeg ville sætte et relæ på, styret af tændingslås, eller en kontakt.
    Genial placering af stikket.

Kommentér på:
Strøm tyv/cigaret tænder...

Annonce