1.581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Forskellige spørgsmål til MC-folket Forskellige spørgsmål til MC-folket

Hey folkens
Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

1) Jeg har hørt flere snakke om, at man ikke længere kan eksporter sit køretøj/MC, som privatperson, til udlandet og derved få noget af registreringsafgiften tilbage (- 15%). Er det rigtigt?

2) Jeg beslutter mig måske for at prøve at sælge min MC, som er indregistreret første gang i marts 2005, hvilket vil sige at den pt. er over 5 år gammel. Er der noget med at MCen skal synes ved salg, hvis den er over 5 år.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellige spørgsmål til MC-folket
  • #1   1. apr 2010 1
    Nej

2

Ja

mener jeg

mvh

• #2   1. apr 2010 1: Nej
    2: Ja

• #3   1. apr 2010 MC'en skal synes ved ejerskifte når den er over 5 år...

• #4   1. apr 2010 Hvis du skal have afgift tilbage skal den toldsynes.

• #5   1. apr 2010 Ved eksport kan du finde en blanket på Skats hjemmeside. Du skal selv deklarere standen og for MC'er under 10 år gamle er det op til Skat at afgøre om de vil kalde den til besigtigelse. Sådan har jeg i hvert fald forstået det.

• Claus B
    Claus B Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
    #6   1. apr 2010 Her er reglerne direkte fra skat´s hjemmeside:
    Der er ikke noget der hedder 5 år for mc, ved eksport, kun ved ejerskift:

Citat:
    Motorcykler uanset alder:
    SKAT kan kræve køretøjerne synet af en synsvirksomhed.

Du kan få registreringsafgift tilbage, når køretøjet er udført fra Danmark og afmeldt fra registrering. Inden køretøjet er udført, skal du anmelde udførslen til SKAT, som så værdiansætter dit køretøj.

Hvis du ønsker at udføre et køretøj, skal du i god tid forinden henvende dig til motorekspeditionen i SKAT.

Det skal ske, før du kan få registreringsafgiften tilbage

Biler over 10 år gamle
    Bilerne skal til toldsyn hos en synsvirksomhed.

Biler under 10 år gamle og motorcykler uanset alder
    SKAT kan kræve køretøjerne synet af en synsvirksomhed.

Du skal aflevere en anmeldelse til eksport
    Når du vil udføre et køretøj, skal du indlevere en anmeldelse til eksport. Alle skattecentre kan tage imod anmeldelsen, men selve sagsbehandlingen og værdiansættelsen foregår i disse fire skattecentre:

Skattecenter Høje-Taastrup
    Helgeshøj Allé 9
    2630 Taastrup

Skattecenter Odense
    Østerbro 7
    5000 Odense

Skattecenter Århus
    Lyseng Alle 1
    8270 Højbjerg

Skattecenter Aalborg
    Lyngvej 2
    9000 Alborg

Dækker Sjælland/København og Bornholm Dækker Sydjylland og Fyn Dækker Midtjylland Dækker Nordjylland

Det skal du sende til det skattecenter, der dækker dit område:

Køretøjets originale registreringsattest
    Anmeldelsesblanket 21.044 - en for hvert køretøj, du vil udføre
    SKAT kan bede om at se køretøjet inden værdiansættelsen. Vi giver dig besked om dette så hurtigt som muligt, efter at vi har modtaget anmeldelsen. Du kan ikke udføre køretøjet inden værdiansættelsen.

SKAT afgør værdien
    Du får registreringsafgiften tilbage i forhold til bilens nuværende markedspris her i landet sammenholdt med den oprindelige nypris. Hvis det er nødvendigt at få oplysninger fra en producent eller importør, kan ekspeditionstiden blive længere.

Når markedsprisen er fastsat og afgiften beregnet, sender vi dig en afgørelsesblanket med klagevejledning.

Den registreringsafgift, du skulle betale, hvis du indførte det samme køretøj fra udlandet, kan du få tilbage minus 15 procent. Dog er mindstebeløbet, der bliver trukket, 7.500 kr. for personbiler og 4.000 kr. for varebiler og motorcykler.

Udbetaling
    Registreringsafgiften får du udbetalt af SKAT, når køretøjet er:

værdifastsat
    afmeldt fra Det centrale Motorregister
    udført fra Danmark - og det kan dokumenteres.
    Som dokumentation for, at køretøjet er afmeldt i Det centrale Motorregister, skal du fremlægge den originale registreringsattest (eventuelt en attesteret kopi), med en påtegning om, at køretøjet er afmeldt. Bemærk, at køretøjet skal være afmeldt senest en måned efter værdifastsættelsen.

Du skal også fremlægge dokumentation for, at køretøjet er udført fra Danmark. Dokumentation for udførslen skal du indsende eller fremvise senest tre måneder efter, at køretøjet er blevet værdifastsat af SKAT.

Du skal fremlægge følgende dokumentation:

Udførsel til EU-lande: en faktura eller et bevis på indregistreringen i et andet land eller andet, som kan dokumentere udførslen.
    Udførsel til lande uden for EU: en udførselsangivelse. Få mere at vide om udførselsangivelse hos SKAT.
    Mere information

• #7   1. apr 2010 Ja, netop, ja smiley

• #8   1. apr 2010 ok tak for svarene gutter det giver lidt at arbejde med

Kommentér på:
Forskellige spørgsmål til MC-folket

Annonce