{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

Syn af mc .. forskellige spørgsmål?? {{forumTopicSubject}}

Med jævne mellemrum bliver der stillet spørgsmål som omhandler syn af mc i de forskellige forums som jeg følger og indtil videre er det jo sådan at der kun er syn ved ejerskift eller hvis politiet stopper en og sender en til syn ved mistanke om at mc ikke overholder gældende regler ..

Det er tit diskuteret om mc skal til periode syn ligesom biler..hvilket fik mig til at tænke på "hva nu hvis min mc bliver tilkaldt til syn, hva så?!"

Min mc er en Kawasaki Z900 2018 og den står nogenlunde lovligt .. lad mig forklare ..

Jeg har pillet db killeren ud af udstødningen, det er i sig selv ikke ulovligt så længe den ikke larmer mere end hvad der står den må og den kan jo sættes i ved et syn smiley

Anden ting er at jeg har monteret et blinke relæ som gør at ved aktiveringen af bremserne blinker bremselyset for derefter at lyse konstant .. den enhed kan indstilles så bremselyset virker helt normalt ved syn

Sidste ting er at jeg har fået flashet min ecu og fået lavet et custom map .. jeg ved at der er pillet ved en masse indstillinger og begrænsninger og har ikke selv mulighed for at stille det tilbage til normalt .. er dette noget som kan ses ved et syn?

Grunden til at jeg fik ecu´en flashet var pga fuld udstødningssystem så den kører optimalt ...

Kom gerne med konkret viden omkring syn af mc smiley


Kommentarer på:  Syn af mc .. forskellige spørgsmål??
  • #2   7. aug 2019 Måler de forurening til syn dumper den helt sikkert.
    Du har jo ikke katalysator på længere og den er justeret ind efter effekt/moment og ikke efter om den forurener for meget.


  • #3   7. aug 2019 #2 Jeg har nemlig ingen indsigt i hvad der egentlig bliver lavet ved et syn på en mc ?! .. derfor jeg spørger smiley

  • #4   7. aug 2019 Den bliver gået igennem fra ende til anden, de tjekker sløre i hjul og forgaffel, bremser og dæk, det er de sikkerhedsmæssige ting, stel nr er de også særdeles interesseret i.

  • #5   7. aug 2019 Har endnu ikke set at de tjekker forurening på en motorcykel til syn smiley Så det er ikke noget jeg ville være bekymret for

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #6   7. aug 2019 Din udstødning er ikke lovlig uden DB killer, uanset støjniveau. Færdig bum. Men den kan du jo sætte i...

    Ellers er der kun forurening du skal bekymre dig om. ECU flash gør jo at den ikke længere overholder emissionsnormen, men de færreste synsfolk bruger tid på den måling.

    Baglygten kan justeres tilbage til konstant lys, så det gør man bare til syn.


  • #8   7. aug 2019 Problemet for synshallernes lobbyist er at der endnu ikke er dokumenteret nogen uheld pga manglende vedligehold, derfor holder vi stand endnu, og det er jo også derfor mange har flere MC på plader, det er jo billigt, endnu.


  • #9   7. aug 2019 Fik da synet min uden dB killer i smiley synsmanden mente enda det var en fed lyd smiley

  • #10   8. aug 2019 Syn på motorcykler er også lidt en joke. De kører en tur og bremser, og så er den synet. De måler ikke emmision og støj er vist en vurderingssag smiley jeg har også fået synet cykler uden DB-killer.
    Og som det allerede er nævnt, så har der stadig hærsket en flig af fornuft, på baggrund af at nærmest ingen ulykker med motorcykler har noget med mekanikken at gøre, der har gjort at lobbyarbejde fra bla applus for at få indført periodesyn af motorcykler har været forgæves.
    Tænk engang jeg har tre motorcykler, hvis de skulle synes skulle jeg bruge en hel dag og 1000 kr på det.. Jeg krydser fingre for, at det nonsens aldrig kommer til at ske.


  • #11   10. aug 2019 De er grundige ved Lokalsyn i Kolding, dog kørte han ikke en tur på den, men alt hvad der kunne undersøges blev undersøgt, og han brugte de 20 minutter der er sat af på det.

    De tager gerne en tur hvis det er en special dyr eller god mc, det er jo rart at prøve lidt af hvert, men gammel Suzi GS500 den gider de sgu ikke teste.


  • #12   10. aug 2019 Det passer mig fint, at synsmændene glider hurtigt hen over synet, jeg skal nok sørge for, at mine cykler er i forsvarlig stand. Jeg er bare lidt irriteret over at være tvunget til at bruge penge på synet for at sælge en motorcykel smiley

  • #13   10. aug 2019 #11 når du siger grundig hvad mener du så ? .. tjekkede de støj? .. forudredning ? ... tjekkede de om der var lavet mods som er ulovlige ?

  • #14   11. aug 2019 Jeg ved jo ikke hvad han tænkte og så, men han havde fat i det meste af biken, et godt og grundigt syn.
    Han målte ikke forurening, det har jeg aldrig oplevet de har gjort.
    Støj måler de kun hvis de er i tvivl. har fået målt det en gang i 40 år.


Kommentér på:
Syn af mc .. forskellige spørgsmål??

Annonce