{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Kan det mon svejses {{forumTopicSubject}}

Jeg opdagede igår en revne i min motor, ved siden af en bolt som jeg ikke aner hvad bruges til, ved bare der kommer olie ud derfra, som mit spørgsmål er om det er noget i tror kan svejses eller om det er den lange tunge vej. revnen kan desværre ikke ses på billederne da den stort set er tyndere end et hår, og den er ca en cm lang, og går fra bolten ind mod motoren.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=13714

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lave 2 skabe 1.000 kr.
  • Ophængning 2 loftlamper op i betonloft 600 kr.
  • Skift kontakter fejlsøgning 750 kr.
  • Forårsklargøring af haven. 3 blomsterbede skal klippes ned og lues ud. 3.600 kr.
  • Topbeskæring af bøgehæk 2.100 kr.
  • Udskiftning af 2 hængsler på døren til et udhus. 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det mon svejses
  • #1   4. apr 2010 tror også det kan svejses men der blir noget fræse / slibe arbejde bagefter når det går hen i et bolt hul

• #2   4. apr 2010 ellers er der flydende metal

• #3   4. apr 2010 tror godt det kan lade sig gøre. Men tror det skal laves på en ret speciel måde, syntes jeg kan huske fra mine unge dage som knallert køre, at man ikke sådan "lige" kan svejse i støbejern, hvis altså det er det hehe, og det skulle ikke undre mig at det skal lodes eller "limes" sammen.

• #4   4. apr 2010 har også selv tænkt på flydende metal, tror sgu bare ikke det holder, der er jo tryk på indefra.

• #5   4. apr 2010 der kan jeg svejse for dig

• #6   4. apr 2010 Rasmus kan du svejse i alu smiley

• #7   4. apr 2010 der kan man se det var alu det tænkte jeg godt lige efter jeg trykkede "opret indlæg til dette emne" smiley så skal det vel bare tic svejses?

• #8   4. apr 2010 ja jeg tror da det er alu smiley

• #9   4. apr 2010 Jeg ville bruge Durafix til at lave det.. jeg har kun hørt godt om dette produkt og det skulle sagtens kunne holde.

www.durafix.dk

• #10   4. apr 2010 michael S... ja det kunne også være en mulighed..

• #11   4. apr 2010 Bestil Durafix på ebay. er ca halv pris.

• #12   4. apr 2010 Det skal svejses, og det kan godt lade sig gøre, men du skal finde en der er 100% på hjemmebane med det. det skal forvarmes (også for at brænde olie af der er i revnen) derefter svejses med rigtig tilsatstråd etc etc.

• #13   4. apr 2010 Havde brugt Durafix først. Har set et lignende prudukt blive brugt på en bilmotor hvor det virkede

• #15   4. apr 2010 okay så langt så godt, er der så nogen der kender nogle som kan svejse sådan noget?

• #16   4. apr 2010 det skal svejses og det kan lade sig gøre er selv smed så jeg burde vide det, kør forbi et smede værksted hvor du ved at de arbejder i alu så ved de lige hva der skal gøres for at være sikker så bliv der mens han laver det og hold øje med at han sliber overfalden ned så det er 100% rent alu og også at han sliber den revne ned så alt skidt er væk ja så kan selv en lærling svejse det:-) hvis ingen tør lave det så kom til svendborg så skal jeg lave det for en six pak som vi deler undervejs ja man svejser jo bedst med en lille skid på smiley held og lykke

• #17   4. apr 2010 he he det er sgu i orden Rune, jeg ser lige om jeg kan finde noget tættere på, ellers kommer jeg forbi med en hel kasse smiley

• #18   5. apr 2010 Først du har spurgt hvad proppen er til , det er næsten sikkert at det er et extra olie udtag til olie køler eller andet

Men det er lidt værer er , hvordan er revnen kommet , hvilken møtrik /skrue/låsering har været i klemme inde i motoren ???

Så for en sikkerheds skyld af med bundkaret og evtl olie sien sikkert en sort tragt og se hvad du kan finde af ting deri , og tag den derfra

Som andre skriver , få det svejst af en PROF , sådan noget alu bliver varmt og lige pludselig er der spændninger som kan revne andre dele på blokken
    Jeg har fået svejst mange alu ting på mine Dragbikes , og også fået det svejst om nogen gange , netop fordi det enten ikke er renset ordenligt af eller der er opstået spændinger andre steder

• #19   5. apr 2010 per E.. er ret sikker på at revnen er kommet fordi proppen har været spændt for hårdt, og jeg er som du skriver også bange for at en svejsning ikke vil holde, men som det er nu duer det hvertfald ikke.

• #20   5. apr 2010 Skide godt , har selv haft div huller pga , lidt ændrede motorer smiley og nogen gange sjusk , engang kom der et hul i koblings skålen det var så en skrue fra kædestrammer styr der var skudt ud , men Mcen kørte sku fint , men hele motoren skulle skildes ad for at finde ud hvad det var der var kommet ud af hullet , skide træææææls

Jo gu kan det svejses , men da sådan noget alu egenligt suger olie til sig , skal det fyldes op af flere omgange da man skal slibe ned igen for at få det brændte olie væk , kan ses som små sorte pletter og så svejses igen , mener jeg du skal gå til en Fagmand og betale hvad det koster , istedet for at smide alt olie ud under dit bagdæk , og du kommer med 250 km/t + på motor vejen og opdager for sent hvad der skete

• #21   5. apr 2010 ja jeg må jo igang med det, men lortet skal vel skilles ad, for der skal vel svejses på begge sidder?

• #22   10. apr 2010 Hej alle sammen
    Det er dejligt at se så mange besvarelser der kommer på spørgsmålene herinde.
    Men det ville være bedre at de besvarelser der også kommer, var noget man ikke bare har hørt og læst sig til.
    Mange svar svare desværre til at jeg kørte over for rødt lys, det gik godt. Men der for er det jo ikke sikkert at alle andre er lige så heldige.
    Jeg ville ønske at dem der kommer med gode råd, også tænker på at dem, der så prøver.
    Også er dem der kommer til at betale prisen når det går galt.
    Jeg ser reparationer til dagligt, hvor man har prøvet efter bedste evne selv at svejse det. Det svare til at spille Rusisk roulette. Hvordan kan man lave en forsvarlig svejsning når man ikke kender legeringen på det der skal svejses. Der er jo nok en grund at der faktisk er udviklet en svejsetråd til hver legering.
    De færreste har slet ikke sat sig ind i hvad der findes på markedet af reparations-svejse tråde.
    Reparationssvejse trådene er jo udviklet til et helt andet formål en produktionssvejsetråde.
    Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive.
    Mvh. Allan L
    allan@absvejs.dk

Ps. Hvorfor er der så mange reparationer der fejler ?
    Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan i gætter jeg til den svejsetråd i skal bruge.

• #23   10. apr 2010 Allan

Bedre kan det ikke skrives , og om det gælder Hotdogs eller Alu er jo sådan lige meget heller 3 gode svar end 10 stk jeg tror

• #24   14. apr 2010 Bliver heldigvis ikke nødvendig at svejse det, jeg snakkede med forhandleren jeg købte cyklen af om problemet, og de ringede igår og fortalte de nok skulle dække skaden. smiley

Kommentér på:
Kan det mon svejses

Annonce