{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.139 visninger | Oprettet:

Jeg er bare en amatør... {{forumTopicSubject}}

Ja selv om en har kørt Mc i ”100 år” og tror en ved alt og kan alt, kan en abrupt blive påmindet at så er det IKKE!!!

Selv en erfaren chauffør, både på Mc, lastvogn, taxa og personbil kan lære noget nyt. I weekenden have min kone og mig en fantastisk tur på vor JONJI…
Vi to en rundtur i Schleswig Hosltein, og nød det fine vejr og for rejse, med en overnatning i Friedrichstadt på et lokalt Hotel til 75 Euro med morgen mad, Frau Richberger havde til og med en garage til vor Mc som den kunne stå fint over natten, og helt uforstyrret.

Næste dag tog vi på en Cafe tur til Husum, og derfra til Tønder for en kop suppe. I tønder gik det galt!!.. Eller gjorde det??!! Det var nu betydelig koldere og vi begyndte at blive trætte, så uopmærksomhed og glemsomhed stod på programmet. Hvad der skete, jo jeg glemte at tage min skive lås af!!! Med det resultat at jeg om konen blev liggende under en stor tung Mc på 300kg. Jeg fik næsten hjertestop, for jeg så for mig 10.000 vis af kroner i reparationer!!!!
Men tro det eller ej, vor JONJI havde ikke fået en skramme????!!!!

Hvad skete der??? Jeg gik rund vor Mc flere gange inden jeg forstod at det var skivelåsen jeg havde glemt. Ja en rigtig amatør følte jeg mig som. Så efter at vi fik rejst vor JONJI op, og hjertet skubbet ned på plads igen, prøvede vi igen. Denne gang sat jeg mig først op, og skulle til at sætte den i gear, men IGEN tabte jeg JONJI, men nu til den anden side!!!!

Jeg forstod at jeg var både træt og uopmærksom, og IGEN IKKE EN RIDSE på vor JONJI!!!...
Så at vor JONJI/Pan European var konstrueret med omtanke, var jeg nu helt overbevist om. Og jeg var småt imponeret over vor MC. Det fylder en med respekt og ydmyghed når en får en sådan oplevelse. Efter en ny pause og igen et nyt forsøg, kom vi godt hjem til Aabenraa. Selv denne oplevelse ødelagde ikke en rigtig god weekend. Og ikke fordi jeg var en god Mc chauffør, men fordi vor JONJI tog os sikkert hjem. Det giver respekt, masser af respekt, for når en kan tage hjem og så nu som i dag hvor jeg vasker mon Mc, ikke kan finde en eneste ridse, er jeg både fyldt med ydmyghed og respekt for denne ST1100 Pan European, også kaldet JONJI…
Håber at andre også har disse erfaringer med en ST, og at respekten består….
Jeg er bare en skide amatør fortsat, men min JONJI gør mig til den jeg er…
Vi ses….

P.S. Der er oprettet et album fra turen på min profil....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er bare en amatør...
  • #1   13. apr 2010 Sjældent har jeg forstået mindre. Hvorfor væltede du 2. gang?

  • #2   13. apr 2010 synkron vælt måske ??

  • #3   13. apr 2010 jeg fatter heller ikk hvorfor du væltede anden gang ??

  • #4   13. apr 2010 Det er derfor man ikke drikker en kasse pils før man sætter sig op på Mc'en.

  • #5   13. apr 2010 Nej, det er derfor man ikke drikker en kasse pils før man opretter et nyt emne på motorcykelgalleri.dk. smiley

  • #6   13. apr 2010 Fatter bjælde... Hvordan kunne du smide den anden gang.

    Havde du en skivelås på den anden side også?

    Få nu i øvrigt købt sådan en skivelås husker...


  • #7   13. apr 2010 Det var ikke drukket kasse pils, men jeg søger måske forklaring på den anden vælt ved at prøve at forstå at jeg nok ikke skulle have spist den suppe, den var ikke særlig god...
    Men en forklaring kan jeg ikke give, og jeg er nok KUN en amatør alligevel, og gæt om jeg er flov over at vælte 2 gange!!! Dog er jeg voksen nok at indse mine fejl, og prøve at lære af dem... Håber jeg....


  • #8   13. apr 2010 Tager snarest i butikken at køber en skivelås med alarm...

  • #9   13. apr 2010 Så første gang var skivelåsen og anden gang var måske fordi du stadig var lidt rystet over lige at have væltet?

  • #10   13. apr 2010 "Snetyven" du er nok nærmest en fornuftig forklaring....

  • #11   13. apr 2010 Ja, den med skivelåsen er en klassiker! Der findes kun to slags mc-ister: dem der har prøvet at glemme skivelåsen, og dem der ikke har prøvet det - endnu!

  • #12   13. apr 2010 Hørt hørt Lotte, den er jeg med på.....og jeg har nu prøvet det hermed....

  • #13   13. apr 2010 Du behøver ikke at købe en skivebremselås med alarm, du skal bare have en af de der gule snore man vikler om styret, så man ikke glemmer låsen.

    En skivebremselås med alarm vil ikke hjælpe og kun give dig nye problemer.
    1. Du glemmer den stadig
    2. Din nye alarm hyler først, når din cykel ligger ned
    3. Når du ligger der med cyklen er det du mindst har brug for en hylende alarm til at tiltrække dig endnu mere opmærksomhed... smiley


  • #14   13. apr 2010 Undgår bare at bruge skivebremselås - så vælter jeg jo aldrig :oD

  • #15   13. apr 2010 Tak for tippet jack...

  • #16   13. apr 2010 Køb en kværn med tromlebremser..

  • #17   13. apr 2010 Lige præcist DERFOR.... er der en højthylende alarm i min skivelås :-)))

    Men: "Med det resultat at jeg om konen blev liggende under en stor tung Mc på 300kg. Jeg fik næsten hjertestop, for jeg så for mig 10.000 vis af kroner i reparationer!!!!"...

    Du og din kone ligger under 300 kg MC. Og hvad tænker du på som det første: Prisen på reparationen??

    Jeg tror vi to har vidt forskellige prioriteringer. Jeg havde først og fremmest bekymret mig om min kæreste.


  • #18   13. apr 2010 Hellere en kone under en 300kg Mc end en 300kg kone ovenpå sin Mc.

  • #19   13. apr 2010 Tjah Far til C-4

    Min kone kone vejer kun 60 kg.

    ... jeg ved så ikke hvad din vejer smiley


  • #20   13. apr 2010 Et par og halvtreds tror jeg, men min er til gengæld ikke af plastik Jesper smiley

  • #21   13. apr 2010 Far til C-4

    Det er min såmænd heller ikke. Men jeg tror stadig jeg vil bekymre mig om hende og om hun er OK før jeg begyndte at spekulere i prisen på en reparation af MC'en.

    Men sådan er vi så forskellige og jeg er sgu nok lidt underlig på det område....


  • #22   13. apr 2010 konen havde nu allerede kommet på benene, så jeg var derfor bekymret om min mc, men erlig tal.. hvad har det med prioritering at gøre. Mcn' lå på mit ben og ikke hendes. Desuden er min kone klog nok til at forstå forskellen...
    Hun var alligevel med på en tur igen i dag, og hun er fortsat MIN kone.... Uanset hvordan jeg prioriterer, Jesper H.... hav en god dag uanset hvordan DU prioriterer...


  • #23   13. apr 2010 Jan K

    Rolig nu... Du skrev jo at I begge blev liggende under maskinen:

    "Med det resultat at jeg om konen blev liggende under en stor tung Mc på 300kg."

    Men din kone var så heldigvis på benene og du havde så derfor sikret dig, nede fra asfalten, at hun var OK. Jamen så er det fint smiley

    Jeg prioriterer ALTID mennesket først. Og i et tilfælde som dit, ville jeg naturligvis sikre mig, at min kæreste var OK, før jeg bekymrede mig det fjerneste om kroner og ører. MC'en kan altid fikses bagefter. Det er en ting af matriale der kan erstattes. Sådan er det desværre ikke altid med os mennesker.

    Så min prioritet er helt klar. Hav selv en god dag jan K


  • #24   13. apr 2010 Tak Jesper H, og om jeg er for gammel, hmmm... skal lige tænke over den, men hvad med dig selv Grand D.... jeg kan fortsat håndtere min mc, selv om den ligger ned, kan du få din op ad stå....
    Hav en god dag alle, uansæt...


  • #25   13. apr 2010 Jeg tror lidt, at Jesper H har en dårlig dag, og det var det, vi så her.

    Man kan ALTID spille hellig, det er noget af det nemmeste i verden:

    Hvordan kan I overhovedet køre motorcykel? Er I klar over, hvor mange sultne børn, der kunne have fået mad for alle de penge, I har brændt af på maskiner, udstyr og benzin? Hvordan kan sådan noget ligegyldigt pjat nogensinde være vigtigere for jer end menneskeliv?

    Og så er der forureningen... Vi skal allesammen deles om denne planet. Hvor ufedt er det lige, at nogle så forurener for at have det sjovt? Det er en ting, at en fattig mand i et andet land må tage en gammel bus på arbejde for at brødføde sin familie, men ligefrem bare at hælde CO2 ud i atmosfæren for underholdningens skyld? I sidste ende er det jo jeres børn, børnebørn, oldebørn, etc., der kommer til at betale prisen.

    Og så er det farligt. I har familie og venner, der elsker jer. Der er en risiko ved alting, men ligefrem at sætte sig op på sådan en maskine uden anden form for beskyttelse end lidt læder og en hjelm, er nok noget af det mest uansvarlige noget menneske kan gøre overfor de mennesker, der elsker personen. Tænk at nogen kan være så egoistisk at sige: "Jeg skal sgu ud og køre noget motorcykel, og hvis jeg dør, så må nogle andre finde ud af at begrave mig og leve med den sorg resten af deres liv. Det er ikke mit problem, for det vigtigste er, at jeg har det sjovt."

    Og så videre, og så videre... Det er så nemt at spille hellig. Jeg vil i hvert fald ikke sidde her og dømme nogen, fordi de udtrykte bekymring for om der skulle være sket deres motorcykel noget i et styrt, i stedet for at tænke på deres kone først. Man tænker sikkert ikke engang klart i den situation. Nu fortæller Jan, at han allerede havde set, at hans kone var ok, men selv hvis det var mig og et "rigtigt" uheld, så kan jeg ikke sige, at jeg ikke først ville tænke: "Pis, mine nye blinklys!" og først bagefter ville det slå mig, at der kunne være sket noget alvorligt med mig selv eller den person, jeg havde bagpå.

    Anyways, det er så let at sidde her og dømme andre mennesker, men i sidste ende er vi altså kun mennesker allesammen, og der er noget med, at lade den, der er uden synd, kaste den første sten. smiley

    Hvis du aldrig har tænkt en egoistisk tanke, så tager jeg hatten af for det, Jesper, men jeg er bange for, at du så har gjort noget andet galt på et tidspunkt i dit liv. smiley


  • #26   13. apr 2010 Kære alle her på Galleriet, jeg fortalte bare om en oplevelse, ikke andet...
    jeg var ikke til for at provokere eller noget som helst andet. Jeg er lykkelig med min kone, go min mc, og min oplevelse, og min erfaring. Bare rolig alle, jeg er her også i morgen....


  • #27   13. apr 2010 Snetyven

    Jeg har en fin dag smiley Men jeg læser bare hvad der skrives og forholder mig til det. Det er jo et debat forum ikk?

    Og hvor ser du jeg dømmer noget? Såvidt vides stiller jeg et spørgsmål :-S

    Og selvfølgelig har jeg da gjort masser af gale ting i mit liv, jeg er kun et menneske. Men hvad har det, med den aktuelle debat og emnet at gøre??


  • #28   13. apr 2010 Det er jeg glad for at høre, Jesper, jeg havde heller ikke indtryk af du var den bedrevidende type. smiley

    Jeg fik bare det meget klare indtryk, at du mente Jan var en dårlig person, fordi han havde reageret, som han gjorde, og det syntes jeg ikke er helt fair. smiley


  • #29   13. apr 2010 Cracker Jack: Fald lidt ned,ikk?


    Snetyven: Jeg mener på ingen måde noget negativt om andre mennesker og da slet ikke Jan K, som har skrevet om sine meritter, såvel på den tohjulede som bag rattet på sin lastbil.

    Mit allerførste indlæg, var rent faktisk humorristisk ment... beklager jeg ikke fik oversået det med smileys, men den smuttede for en gangs skyld for mig, i det afgørende øjeblik. Emnet omkring prioritering blev først en lille smule mre vedkommende i min besvarelse til Far til C-4. Og alligevel med min smiley på.

    Men for en sikkerheds skyld og til fri afbenyttelse i mine ovenståede indlæg får du sgu lige nogle stykker:

    smiley :-) smiley :-) smiley :-) smiley :-) smiley :-)

    Og sig endelig til, der er flere hvor de kom fra smiley


  • #30   13. apr 2010 Tak for en god historie. Kunne være rart med nogle flere fra os alle. Efter et uheld, er det godt at se lidt moro i det. :-))

  • #31   13. apr 2010 Tak for alle de smileys, Jesper. Nu er jeg glad for, jeg ikke har forbrugsafregnet bredbånd, så jeg skulle betale for dem. smiley

  • #32   13. apr 2010 Tjah Cracker Jack

    Det er ikke mig der sidder og kalder dig for en flueknepper, vel? Så jeg er heeelt afslappet. Hvad med dig smiley


  • #33   13. apr 2010 NUMENSAS

  • #34   13. apr 2010 Helt Ok Snetyven, jeg havde ikke de vilde udgifter :-))

  • #35   13. apr 2010 CJ: Hold nu op,ikk?

  • #36   13. apr 2010 nu bliver denne tråd slettet, om i ik tager jer sammen, sov nu godt alle, og hav en god dag uanset hvad, ik....

  • #37   13. apr 2010 Jan K

    I lige måde. Iøvrigt var jeg i 1995 selv nede og ligge under en MC. Jeg var passager og vi var på vej til Tigertræf. Vi stod nærmest stille, efter at være bremsetop i et sving, hun havde undervurderet, og jeg kan godt huske hvor hurtigt det gik og følelsen, da det bare gik nedad til venstre. Og så lå vi der, med en bette Honda 400 Four henover os. Og vi lå desværre ret solidt under den, så vi måtte have hjælp til at få den og os selv op og stå igen.

    Spejlet blev rettet lidt, skærmen måtte have et lille los og så gik det videre. Men jeg havde ømt knæ i et godt stykke tid efter. Og med din MC der vejer 100 kg mere, så er det godt, der ikke skete jer noget og I iøvrigt havde en super ferie.

    God sæson til jer smiley


  • #38   13. apr 2010 tak jesper H. nu er det godnat hefra, skal på job i min taxa. Vi ses derude...mojn...

  • #39   14. apr 2010 Jan K:

    Jeg synes sgu det er en fornøjelse at læse din beretning. Lotte Kampmann siger at der er to slags MC-ister: Dem der har glemt en skivelås, oge dem der ikke har gjort det .- endnu. Det er så sandt, men der er faktisk en tredie slags - alle dem der ikke vil indrømme det!!!!!

    Jeg vil vove den påstand, at har man aldrig smidt en MC på gulvet ved en eller anden tåbelighed, så har man enten ikke kørt ret meget, eller også omgås man sandheden noget lemfældigt:-)

    DERFOR - er dette et fedt indlæg,
    ----og så er det da godt, at I ikke er blevet klemt og næste lige så godt at isenkrammet ikke er skadet:-)


  • #40   14. apr 2010 Hæhæ Knud

    Min MC nåede ikke de første 550 km på klokken, før den var nede og få skrammer på den ru asfalt. Det var dog ikke pga en glemt skivelås, men snarer at jeg ikke kendte den så godt på det tidspunkt og overvurderede mine egne evner på en. Af skade bliver man klog, men sjældent rig.

    Reparationen kostede 12.000 kr.


  • #41   14. apr 2010 @grauballemanden
    nej nej, vi skal længere ind


  • #42   16. apr 2010 Nu er jeg en person med en "Reminder" monteret, takket være Jacks forslag. Den kostet lige de 39 kr, Og jeg har nu monteret den klar til brug ved næste parkering....

    Nu er det så prøvet og overstået, nu går livet videre, og jeg kan kun undre mig over at de der tester seriøst ulige mc, ALDRIG laver en "MC-Drop Test", så en får vide hvad der går i stykker og hvor meget de koster at reparere. Det er jo DET som er forbrugerinformation der er nyttig.

    Om det var op til mig, ville jeg gerne arbejde som MC journalist og teste mc, dog KUN touring mc, for alt det andre gør ALLE andre, og en erfaren chauffør som mig, som virkelig ved vad dette går ud på, og hvordan ting for det meste fungerer, ville det passe godt, men jeg tror ikke at interessen ville være stor nok for dette marked. Jeg har skrevet mange indlæg ulige steder om mine ture, både på mc, i lastvogn og i vor privatbil, og at fotografere og filme er jo min hobby, se bare på youtube under brugernavet bariz57, eller på google, der er meget at hygge sig med der....

    Tak alle for gode råd og forslag, en lærer så længe en lever, og som Knud siger, så er det nogle der indrømmer sine brister andre tror de er bedre end andre. Så nu ved i alle at jeg er en der ikke er bange for at indrømme brister, og dele af mine erfaringer...
    Husk Låsen.... Vi ses derude på vejen... Mojn...


  • #43   16. apr 2010 Hej igen jan K smiley

    Det er med stor interesse, at jeg læser dit sidste indlæg omhandlende en "MC drop test". Jeg må indrømme at, jeg aldrig har hørt om en sådan, så derfor bær over med min uvidenhed :-))

    Men for mit indre øje ser jeg, at man stiller sig ved siden af sin MC, fjerner støttebenet.... og giver slip. For derefter at rejse den op og besigtige skaderne der er kommet ud af det nummer (test). Hvis dette er korrekt, er der jo forskel på at lave den test på asfalt eller på græs. Dvs udfaldet, skader og økonomiske konsekvenser dermed afhænger af underlaget.

    Men ret mig hvis jeg tager fejl.

    God weekend til dig og andre. Jeg må nøjes med at sluge stemingen, herfra fra min ensomme pind midt på Nordsøen. Men revanchen tager jeg, når jeg vender hjem om tre uger.


Kommentér på:
Jeg er bare en amatør...

Annonce