{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem skal betale
  • #1   14. apr 2010 Jeg er ikke sikker på, at du kan forvente at "bondemanden" skal betale. Så vidt jeg husker fra mine teori timer, er hendelsen kategoriseret under "vejens brug" eller lignende. Er du væltet?

  • #2   14. apr 2010 Det skal personen der har smidt det MEN han/hun skal tages på fersk gerning ellers bliver det dig der betaler.
    Hvis det er en landmand skal du se gylle/jorden falde af vognen derefter tage hans nr plade og se hvem der kørte traktoren:-( og det når man nok ikke


  • #3   14. apr 2010 Det skal din kaskoforsikring på motorcyklen.

  • #4   14. apr 2010 "Vejens omgivelser" naturligvis

  • #5   14. apr 2010 hvis ikk der er skiltet at der kan være glat fører er det bondemanden du skal ha fat i?

  • #6   14. apr 2010 AARH, er den ikke lidt tynd den der?? Du ved jo bønderne har travlt lige nu. Så kører man da efter forholdende?

  • #7   14. apr 2010 Hvis du kan spore jorden-gyllen tilbage til bonden kan du gøre krav til at hans forsikring skal dække for det men det er kun hvis der ikke er skiltet med at der kan være jord på vejen og det skilt er nok vis det bare er et stykke pap der er skrevet på at der kan forkomme jord på vejen

  • #8   14. apr 2010 Dennis: Er der ikke noget med, at bønder kun må køre på vejene på den betingelse at de rydder op efter dem selv?

  • #9   14. apr 2010 mener at da man fik traktor kortet, fik man afvide at man skulle gøre vejen ren efter brug og skilte med jord og lort på vejen. men der er måske kommet nye regler .

    nej jeg er ikke væltet. men der er da surt at man selv skal betale fordi at bønderne har så travlt at de ikke kan rydde op efter sig


  • #10   14. apr 2010 Man har vel selv ansvaret for at køre efter forholdene !


  • #11   14. apr 2010 man kan jo blive overrasket og snurre rundt en tur i det fedtede stas

  • #12   14. apr 2010 "Renholdelse af veje i landområderArbejdskørsel, landbrugskørsel, kreaturpassage og lignende kan medføre jord m.v. på vejene.....det kan ikke undgås!
    0
    For andre trafikanter kan det dog nemt blive et spørgsmål om gener og ofte endda trafiksikkerhed. Derfor kan der hos Entreprenørgården lånes advarselstavler ”Glat vej”.

    Af hensyn til trafiksikkerheden er det vigtigt, at vejene rengøres umiddelbart efter, at den daglige arbejdskørsel m. v. er ophørt.

    Den/de, der er årsag til generne, skal selv sørge for rengøring af vejen.

    Hvis dette ikke sker, kan politiet anmode kommunen om at foretage rengøringen og derefter sende regningen herfor til de pågældende."

    (link fjernet)


  • #13   14. apr 2010 så er der mange bønder der kan få en regning og maskinstationer

  • #15   14. apr 2010 de ryder jo ikke alle sammen op men venter på regn så det skylles væk

    på vejen fra randers og til mariager omkring hvidsten der får det lov til at ligge så det her til morgen og ligger der endnu og der var ingen der kørte der


  • #17   14. apr 2010 Hvor vidt landmændene skal rydde op efter sig eller ej, har jeg ingen kendskab til. Jeg mener at have hørt fra mine teori timer, at omkring marker, hvor der køres traktorer o.l skal man kører efter forholdene og være opmærksom på "vejens omgivelser".

  • #18   14. apr 2010 nej jeg har ikke meldt det
    sådan noget har politiet ikke tid til


  • #20   14. apr 2010 Jeg er bange for, at du ikke får nogen form for erstatning. Ring til din forsikring.

  • #21   14. apr 2010 Kontakt kommunen hvis det ikke er iorden, så tager de sig glædeligt af det..

    Husker jeg ret.. Skal vejen være rydet minimum 24 timer efter de har "grisset"...

    /Rass


  • #22   14. apr 2010 Bønderne er ansvarlig for behørig skiltning og iøvrigt at vejen bliver gjort rent bagefter. Erstatningsansvaret er vist lidt mere tricky.

    Men i bund og grund er bønderne skideligeglade med vores sikkerhed. De ved de slipper fra det. De har kun profit og indtjening i deres indre horisont.

    Så det gælder om at holde tungen lige i munden, når vi kører på smattede veje. Og være rigtigt forsigtige i svingene.


  • #24   14. apr 2010 det skal bonden betale, det er hans ansvar at holde vejen ren efter arbejdskørsel

  • #25   14. apr 2010 Narrowhead

    Nej det har jeg ikke og jeg ved godt, at det er en generalisering. Men det er ikke lang tid siden, at jeg netop var ude for at røven slog lidt på cyklen, selvom jeg havde sat farten helt ned. Og dagen efter, var der stadig ikke ryddet op. Men det var dog mere tørt og nemmere at køre på. Jeg bor også på landet og er klar over farerne. Og kører derefter. Men jeg syntes man ser disse smadrede veje MEGET tit.

    Og det mener jeg er meget arrogant af landmændene. Til sensommeren kommer så et andet problem: Korn på vejene især i sving og i rundkørsler.

    Jeg skal ikke blæse det op til verdens største problem, men bønderne virker bare utroligt ligeglade, når man dag efter dag ser, at mudderet stadig ligger på vejen.


  • #26   14. apr 2010 eftersom de fleste solgte cykler "aldrig har kørt i regn" hvad er problemet så

  • #27   14. apr 2010 Kender også en som kørte i et hul i vejen hvor kommunen betalte for skaderne

  • #28   14. apr 2010 MD

    Nu er jeg ikke "de fleste"... Og jeg kører både i regn og sol...


  • #29   14. apr 2010 Nu er ét jo reglerne, noget andet er hvad der er realistisk. Lige for tiden på den vej jeg bor, kan man ikke køre 100 meter uden at støde på enten lidt jord eller gylle slatter. Det ved jeg jo godt det forekommer hvert forår. Derfor er det ikke noget problem, for jeg kører stille og roligt udenom. Har da heldigvis et par øjne til at registrere den potentielle fare, og et par hænder til at guide mig udenom.. smiley

    Hvis vi taler om huller i vejene og kommunens manglende vedligeholdelse er min holdning en helt anden, men det er en anden snak.


  • #30   14. apr 2010 Jeg er nu af den mening at det er bondemandens ansvar at rydde op efter sig, det skal alle andre da også hvorfor skulle de så ikke?

    Og hvis møj sporet føre ind til en gård burde han da også kunne stilles til ansvar for manglende oprydning/skiltning.


  • #31   14. apr 2010 jeg har bare den holdning at om det ligger lort på vejen eller et hul er det samme,, sidste år rundt i et sving stod der også en bonde og fælled træer hvor der lå pænt store grene på vejen, stoppede mc en og spurgte ham ad om han syns det var forsvarligt og han var KOLD bag i

  • #32   14. apr 2010 Huller og skidt kan da ikke være det samme...

    Skidt på vejen har en "gerningsmand", hvor huller kommer af eks. en hård vinter og manglende vedlige hold, og der er det da kommunen der står med ansvaret.


  • #33   14. apr 2010 Det er muligt, at du kan jagte en synder - god fornøjelse med det.

    Det ligger dog helt fast, at DU ikke har kørt efter forholdene, hvis du vælter på den måde.


  • #34   14. apr 2010 de satans bønder skal bare lære at rydde op efter sig selv og se at trække ind til siden når de er årsag til kø-dannelse.

    længere er den ikke


  • #35   14. apr 2010 De "satans" bønder er på arbejde - de skulle man vel først og fremmest have respekt for. Ja - vi har alle lært at de kan efterlade jord og snavs på vejen, som vi skal tage os i agt for, og ja de skal rydde op efter sig - ved arbejdsdagens ophør - så er spørgsmålet lige hvornår en selvstændig produktionsenheds arbejdstid ophører.

    Helt ærligt - havde man smidt sin cykel på en sneglat plet, så havde der ikke været antydning af tvivl om at det primære ansvar ligger hos den der smider cyklen...


  • #36   14. apr 2010 Jeg er sikker på at det ikke koster ekstra. Bare tag så mange skrideture du vil.
    Men lad lige være med at vælte ikk smiley


  • #37   14. apr 2010
    "De "satans" bønder er på arbejde - det skulle man vel først og fremmest have respekt for."

    At man er på arbejde, giver ikke automatisk ret til at svine, eller forøge risikoen for dem der færdes i trafikken.
    Alle produktionsbrancher har grænser for hvor meget de må svine, støje eller genere deres omgivelser.
    Man skal fjerne sine efterladenskaber, når man er færdig med den aktivitet der sviner - det hjælper ikke at sige at man er selvstændig, og ikke kan definere hvornår arbejdsTIDEN ophører.



  • #38   14. apr 2010 Kontakt landmanden som i mener ikke har ryddet ordentlig op efter sig og tag en snak med ham, det er muligt at han ikke er opmærksom på problemet hvis han ikke selv kører på 2 hjul.. Noget helt andet er så hvornår man er færdig med at arbejde, der kan godt være arbejde på den samme mark flere dage i streg, og derfor ikke er ryddet op.. Hvis det blot er lidt sand eller lidt jord ser jeg ikke nogle problemer i det.. Men hvis det ligger i et tykt lag skal der ryddes op.. Jeg har forresten også set flere landmænd som er gode til at skilte med at vejene kan være glatte. Jeg arbejder selv i marken i øjeblikket så der er altså nogle af de der skide landmænd som tænker på motorcyklisterne..
    Jeg kan ikke huske hvordan ansvars fordelingen ligger og hvordan reglerne er ang. skiltning og oprydning..

    Mvh. Mathias


  • #39   15. apr 2010 Tak for et godt indlæg Mathias! smiley

    Men ansvarsfordelingen er simpel! Jeg gentager lige min post:



    VIP


    Skrevet: 14-04-2010 18:01:55 Slet indlæg

    "Renholdelse af veje i landområderArbejdskørsel, landbrugskørsel, kreaturpassage og lignende kan medføre jord m.v. på vejene.....det kan ikke undgås!
    0
    For andre trafikanter kan det dog nemt blive et spørgsmål om gener og ofte endda trafiksikkerhed. Derfor kan der hos Entreprenørgården lånes advarselstavler ”Glat vej”.

    Af hensyn til trafiksikkerheden er det vigtigt, at vejene rengøres umiddelbart efter, at den daglige arbejdskørsel m. v. er ophørt.

    Den/de, der er årsag til generne, skal selv sørge for rengøring af vejen.

    Hvis dette ikke sker, kan politiet anmode kommunen om at foretage rengøringen og derefter sende regningen herfor til de pågældende."

    (link fjernet)



  • #40   15. apr 2010 Det er jo det. Der er (ALT FOR MANGE) love i Danmark.

    Hvis vi skulle følge dem alle til punkt og prikke kommer vi til at skulle bruge en del flere advokater (hvilket ville hjælpe på arbejdsløsheden?) og vi vil komme til at leve i et endnu mere amerikansk samfund end vi allerede gør, hvor man ikke selv har ansvaret og skylden for noget som helst, og hvor man sagsøger Newtons efterkommere fordi man falder ned af en stige og brækker benet..



Kommentér på:
hvem skal betale

Annonce