{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.648 visninger | Oprettet:

Punkteret, hvad så? {{forumTopicSubject}}

Ja, så skete det også for mig. Jeg var ude at køre en tur med koneni går og på et eller andet tidspunkt har jeg fået et søm eller lille skrue i dækket – dækket var i hvert fald fladt, da jeg kom ned til cyklen i dag.

Er det ok at sprøjte sådan noget dækspray i, så jeg kan få den til dækmanden?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3750855739&n=-2027215995&pn=-2027215776

Jeg har hørt det er noget klistret stads, der er et helvede at få af igen.

Jeg har hørt, at man kan få det lappet, når hullet sidder midt på som i mit tilfælde, men bestiller alligevel et nyt dæk. Jeg ved det vil sidde i baghovedet på mig, hvis jeg kører med et lappet dæk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Punkteret, hvad så?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   25. apr 2010 Ja man kan sagtens lappe det - og det giver ingen problemer hvis det bliver gjort korrekt. Hvis det gør dig tryg, så køb et nyt dæk.

Dækskum behøver ikke være noget klister - oftest er det til at vaske af med sæbevand uden problemer, men der skal nok være en dækmand eller to som brokker sig. De ved ikke bedre....

• #2   25. apr 2010 Et lappet dæk har ingen svagheder hvis det er gjort ordenligt. Kan ikke se hvad der skulle være farligt ved det. Proppen (lappen) bliver sat i indefra, og trukket ud gennem hullet. Det er fysisk umuligt at trække den hele vejen igennem. Selv med varmt dæk og +250km/t bliver den på sin plads. Og tåler endda også brændere.
    Eneste fare der kan være, er dårlig vulkaniseret lap, men så siver luften bare forbi lappen, og det er ikke mere farligt end en alm. punktering.
    Men, det er dog afhængigt af hvor på dækket hullet er, og hvordan karkassen ser ud.
    Men er det i orden er der ingen fare ved at lappe det.

Glem dækskummet, din dækmand vil give dig dummeslag for at få sådan en snasket fælg i hånden.

Så hvis dækket stadig er frisk er det bare i med en lap, men er det slidt er det en undskyldning for at skifte.

• #3   25. apr 2010 Hvis det er et rimeligt nyt dæk ville jeg lappe , men er det mere end ½ gået ville jeg bare sætte nyt på , men sådan er vi jo så forskellige :=))

• #4   25. apr 2010 Jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal få cyklen til dækmanden, hvis jeg ikke bruger dækskummet. Jeg kan ikke afmontere dækket derhjemme og der er pænt langt hen til nærmeste dækcenter.
    Dækket er relativivt nyt og kan temmeligt sikkert lappes - men tvivlen om det nu holder gider jeg ikke døjes med. Fornuften er gået fløjten for mig i dette tilfælde:-)

• #5   25. apr 2010 Jeg glemte lige, jeg har Tophjælp. Dem ringer jeg til og får dem til at køre cyklen derhen.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #6   25. apr 2010 Emnet har været oppe og vende af flere omgange....og der er mange delte holdninger til det emne! Alt efter hvad det præcist er du har kørt op og hvordan (og hvor stort) hullet er, så kan du trygt bruge dækpilot og "nyde" dit dæk fuldt ud - endda ganske trygt! Jeg kørte et listesøm direkte op i centerområdet på mit nye Pilot Road CT2 (ca. 2-3mm) og skød den bedste T.Hansen dækpilot i dækket.... efter et par dage tømte jeg "fake luften" ud og pumpede "rigtig" luft i dækket... Og så kørte jeg forøvrigt videre - sådan ca. 20.000km uden problemer af nogen art!

Med henvisning til tidligere debattråde, så er det således at huller som er for store - tja, det kan dækpilot ikke gabe over... hvis det opkørte går ind i dækket "skævt" og laver en forholdsvis stor "opskæring", så vil intet hjælpe... end ikke propper! Folk er desuden delt hvad angår spray, propper mv. Min holdning ift. "worst case" ift. spray er, at der max. kan blive tale om en ny sivning - og du opdager altså at noget er galt! Med en "prop" der smutter... tja, det finder du såmænd også ud af...meget spontant! Og så er der dem der pr. automatik bare vælger at smide nyt dæk på....

Og sådan er der så meget..... smiley

• #7   25. apr 2010 har altid brugt det her på alle mine dæk både bil og mc....har aldrig fejlet også med 200+ http://www.thansen.dk/product.asp?c=3750984988&n=1409551947&pn=1226678721

ta ca 30 sek at fixe et dæk, dækket skal ikke afmonteres

• #8   25. apr 2010 måden man trækker klisterstrimlen gennem dækket, gør at der kommer en prop indvendigt

• #9   25. apr 2010 Tja lovgivningen siger at hullet SKAL lappes indefra, samt at dækket skal afmonteres for at kontrollere indersiden og karkassen for skader. Hullet må kun lappes hvis det sidder "midt" i dækket, ikke på skuldrene.

En korrekt udført lapning kan sagtens holde, det lort J1 linker til må betegnes som en nødløsning til nærmeste værksted, det er livsfarligt at køre med permanent.

Dæk er et dumt sted at være nærrig...

• #10   25. apr 2010 haekle til det lort du kører på skal det nok holde.....

• #11   25. apr 2010 Haekle, kan du fremvise beviser for din påstand om at det er farligt?
    ALLE jeg kører MC med, og ALLE de biler i min famillie jeg vedligeholder/hjælper, bruger jeg det sæt fra Thansen!!

jeg har ALDRIG set problemmer med det, og der køres IKKE altid pænt på de dæk!! (Kammersjukken, har enda kørt bane med det på!!

Jeg har haft det i både for og bagdæk samtidig (smider sku ikke nye dæk ud pga. en punktering!!

NÅR dækket afmonteres, vil du kunne se, at på indersiden, er der kommet en "knude" som forhinder det i at ryge igennem!!

jeg har INGEN betænkninger ved at bruge http://www.thansen.dk/product.asp?c=3750984988&n=1409551947&pn=1226678721 vil gøre det til enhver tid!!
    MEDMINDRE Haeckl eller andrer, kan vise mig noget dokumentation/links eller lignende til nogen, der har prøvet at det ikke blev i (OG her taler jeg ikke om nogen, hvor luften sivede efterfølgende, det kan lige så vel værer tumpen der moterede det!!)

/Jesper

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#12   25. apr 2010 Haekle: Er du dækmand? smiley

• #13   25. apr 2010 Put da skum i.

Brokkker dækmanden sig så bed ham pænt om at "klappe kaje og passe sit job!"

Længere er den da ikke:-)

• #14   26. apr 2010 Jeg har selv brugt sådan klisterstrimle i årevis på forskellige dæktyper, der bliver brugt på forskellig måde, alt fra mc-dæk til største typer 4x4 dæk på 54 tommer. Et hul direkte i gennem midten af karkassen er intet problem at lappe med sådan en. Det kan også bruges til dæksider sålænge det ikke er lige ved fælgekanten. Jeg kører selv med sådan en lapning på et af mine bildæk og har gjort det i næsten 3 år, uden problemer.

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #15   26. apr 2010 Skum er kun til nød reparation, og de gummi snore man putter i ude fra er kun til langsom gående køretøjer max 30 km/t. dækket skal af af lappes inde fra, så kan man også se om det evt har taget skade.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#16   26. apr 2010 Michael R: Amen! Heldigvis fortæller praksis og erfaringen noget andet! smiley

• #17   26. apr 2010 de gummi snore man putter i ude fra er kun til langsom gående køretøjer max 30 km/t. dækket skal af af lappes inde fra, så kan man også se om det evt har taget skade

Har du noget belæg for det?? undersøgelser/erfaringer, hvor der er sket noget med de snore?? jeg har kørt langt over 200, med dem i, og kender 1 der har kørt 300+ med sådan en i!!
    Kender mange som bruger det, men INGEN hvor det har givet problemmer! OG jeg har ALDRIG set en tråd herinde, hvor noger skriver det gik i udu!!!

så beviser for at det ikke virker?

• #18   26. apr 2010 jeg vil også godt have det på skrift at det kun er til reperation og til under 30 km/t?

• #19   26. apr 2010 haekle

Selv falk bruger sådanne prudukter : http://www.thansen.dk/product.asp?c=3750984988&n=1409551947&pn=1226678721

og nej det er IKKE farligt. Kører selv med dem.

• #20   26. apr 2010 Og hvis banditten kører med dem er det helt sikkert ikke farligt , da han ikke kunne drømme om at gøre noget som nærmer sig farligt :=))

• #21   26. apr 2010 Enig med Knud, put det da i, nu skal den jo ikke stille op i et verden rundt rally eller på trackdays, så mon ikke det går ? dæksmeden skal bare passe sit job, han bestemmer ikk hvordan man behandler sine dæk...

Kommentér på:
Punkteret, hvad så?

Annonce