535 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

jakke bukser osv jakke bukser osv

har lige købt min første mc´er og skal nu kigge efter udstyr. men hvad skal man vælge?
min kami siger hans hjelm var for billig og derfor skabte en turbolens inden i hjælmen som gjorte ham træt i hovedet. og det gider jeg ikke da jeg kommer til at køre en del kilometer. så hvad kan i anbefale. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jakke bukser osv
  • #1   26. maj 2010 Anbefaler, at du tager til en mc forhandler, og prøver kvalitetshjelme. Det vigtigste er, at du finder en hjelm, som sidder godt på lige netop dit hoved.
    Jeg selv bruger Arai Condor. Den har den perfekte pasform til mig, men den slags er individuelt.
    Det samme gælder tøjvalget, men der skal du også gøre op med dig selv, hvad du skal bruge det til - altså hvilken type kørsel du er til: Hverdag - al slags vejr, hurtige svingture når det er tørt, touring...

• #2   26. maj 2010 Det kommer jo meget an på hvad det er for en maskine og hvad du skal køre, osv.

Læder er som hovedregel det mest sikre. Men det er ikke så godt hvis det regner.

Tekstil er lidt mere fleksibelt. Dvs. det kan bruges, selvom det regner lidt. Dog er det sjældent helt vandtæt. Og så kan tekstil kan godt være temmelig varmt, hvis man køber det for billigt.

• #3   26. maj 2010 Og ja...Mht hjelme, så kommer det helt an på din hovedform.

• #4   26. maj 2010 er helt frisk på det med at hjelmen skal passe mit hovde
    det er en Suzuki GSX R250 bugettet er ikke det vilde så vil købe brugt tror jeg. undtagen hjelm den skal sku være ny...
    men må ud til forhandleren og finde min størrelse i jakke og bukser

• #5   26. maj 2010 Claus A /Ketil
    Jeg bruget tekstil beklædning til turen fra Odense - Svendborg og Odense - Middelfart jævnligt, det sæt jeg har holder helt tæt uanset hvor meget det styrter ned, samtidigt med stadigt at være varmt.
    Kan også bruges i sommervejret uden at blive for varmt.
    Det meste tekstil har man for i som der kan tages ud.
    Mit sæt er fra MP-ASU som er et Finsk mærke, og det er satme noget der holder.
    Vil vove at påstå at alt hvad der står waterproof på af deres er 100% vandtæt.

Hjelme er der stor forskel på, både i pris og udseende, men rent kvalitetsmæssigt skal de jo alle holde til et bestemt minimum.
    Så prøv nogle forskellige hjelme, husk den skal "klemme" lige meget over det hele, uden at være for stram og for løs.
    Det med turbolens og andet sjov i hjelme... det er ikke hjelmen der laver støjen, det er det der er omkring. Man kan ikke få en hjelm der er lydløs, ørepropper er din bedste ven.

• #6   26. maj 2010 Martin, det er nu ikke helt rigtig at en hjelm ikke gan generere støj,. medmindre at den da ligger i et skab. Den aerodynamiske form af hjelmen kan reducere turbolens når vinden passerere og udformningen af kind, hage puder mm. har extrem stor betydning for mængden af støj. Ørepropper er fint nok,. med det er nu det bedste at have en hjelm der er støjsvag, specielt hvis du vil bruge bluetooth mv.

• #7   26. maj 2010 det med hvordan hjælmen skal side er jeg rimelig kendt med. har kørt motorcross i 6år og haft knallet så det jo nærmest logik smiley

men takker for info martin tror det blivet tekstil tøj.

• #8   26. maj 2010 Martin: Jo, selvfølgelig kan noget tekstil sagtens holde vand ude. Og især når det er nyt, eller når det lige er blevet impregneret. Men der er stor forskel på tekstil. Da mit stadig er forholdsvist nyt, har det da også indtil videre holdt vandet ude. Men kan så småt se at det begynder at tage lidt vand til sig.

Ketil: Hvis du vil have noget rimelig billigt, kan du evt. tage et kig på de her læderdragter. (Og så evt vælge at købe en billig regndragt ved siden af)

www.eracing.dk

• #9   26. maj 2010 Jeg har ingen erfaring med læder, ved bare at tekstil ofte er nemmere til hverdagsbrug fra andre kommentare herinde på sitet.

• #10   26. maj 2010 Flemming
    Jeg er enig, men der vil stadig være støj når han kører motorvej.
    Det jeg så af dette emne var at han skulle køre mange kilometer, så de fleste af dem bliver nok på motorvej alligevel, og så tror jeg at han ikke kigger efter en hjelm med bluetooth i.
    Et spørgsmål til dig, ren nysgerrighed fra min side.. Hvis jeg nu skal ud og investere i en hjelm med bluetooth, er der så en hjelm der kan holde støjen ude ved 130km/t normal kørsel på motorvej?

Udover det, så kan det meste turbolens undgås ved at tage en hjelmhue på, det kan tage meget også en smugle af støjen. (Den billlige fra Tsvansen bomulds hjelmhue)

• #11   26. maj 2010 Smut en tur til et af opsamlingsstederne og hop på Skan rejser bussen til Lübeck
    (link fjernet)
    Tag bybus bus 31 fra Holstentor (hvor busserne holder) retning Lübeck Lohmühlenplatz. Der ligger Louis og Polo-Motorrad. Du få 2 timer i butikkerne.

• #12   26. maj 2010 Om din hjelm kan holde støj ude ved 130 km/t afhænger i høj grad af hvilken motorcykel du kører på. På en naked bike vil der nok uanset hjelm være mere støj end på en goldwing med den helt store vindskærm monteret smiley

Schubert er kendt for at lave de mest støjsvage hjelme, men de koster også lidt. Heldigvis kan man ofte finde sidste års model på tilbud til fornuftige penge.

• #13   26. maj 2010 istedet for at købe brugt, så kunne du jo tage og kigge på det tøj de har i thansen... det er billigt og faktisk ganske godt til prisen. Jeg har selv et sæt og er godt tilfreds smiley

Kommentér på:
jakke bukser osv

Annonce