535 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
jakke bukser osv jakke bukser osv
har lige købt min første mc´er og skal nu kigge efter udstyr. men hvad skal man vælge?
min kami siger hans hjelm var for billig og derfor skabte en turbolens inden i hjælmen som gjorte ham træt i hovedet. og det gider jeg ikke da jeg kommer til at køre en del kilometer. så hvad kan i anbefale. ?
0 synes godt om
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 749
Jeg selv bruger Arai Condor. Den har den perfekte pasform til mig, men den slags er individuelt.
Det samme gælder tøjvalget, men der skal du også gøre op med dig selv, hvad du skal bruge det til - altså hvilken type kørsel du er til: Hverdag - al slags vejr, hurtige svingture når det er tørt, touring...
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
Læder er som hovedregel det mest sikre. Men det er ikke så godt hvis det regner.
Tekstil er lidt mere fleksibelt. Dvs. det kan bruges, selvom det regner lidt. Dog er det sjældent helt vandtæt. Og så kan tekstil kan godt være temmelig varmt, hvis man køber det for billigt.
maj 2009
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
det er en Suzuki GSX R250 bugettet er ikke det vilde så vil købe brugt tror jeg. undtagen hjelm den skal sku være ny...
men må ud til forhandleren og finde min størrelse i jakke og bukser
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 284
Jeg bruget tekstil beklædning til turen fra Odense - Svendborg og Odense - Middelfart jævnligt, det sæt jeg har holder helt tæt uanset hvor meget det styrter ned, samtidigt med stadigt at være varmt.
Kan også bruges i sommervejret uden at blive for varmt.
Det meste tekstil har man for i som der kan tages ud.
Mit sæt er fra MP-ASU som er et Finsk mærke, og det er satme noget der holder.
Vil vove at påstå at alt hvad der står waterproof på af deres er 100% vandtæt.
Hjelme er der stor forskel på, både i pris og udseende, men rent kvalitetsmæssigt skal de jo alle holde til et bestemt minimum.
Så prøv nogle forskellige hjelme, husk den skal "klemme" lige meget over det hele, uden at være for stram og for løs.
Det med turbolens og andet sjov i hjelme... det er ikke hjelmen der laver støjen, det er det der er omkring. Man kan ikke få en hjelm der er lydløs, ørepropper er din bedste ven.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
men takker for info martin tror det blivet tekstil tøj.
maj 2009
Ketil: Hvis du vil have noget rimelig billigt, kan du evt. tage et kig på de her læderdragter. (Og så evt vælge at købe en billig regndragt ved siden af)
www.eracing.dk
feb 2010
feb 2010
Jeg er enig, men der vil stadig være støj når han kører motorvej.
Det jeg så af dette emne var at han skulle køre mange kilometer, så de fleste af dem bliver nok på motorvej alligevel, og så tror jeg at han ikke kigger efter en hjelm med bluetooth i.
Et spørgsmål til dig, ren nysgerrighed fra min side.. Hvis jeg nu skal ud og investere i en hjelm med bluetooth, er der så en hjelm der kan holde støjen ude ved 130km/t normal kørsel på motorvej?
Udover det, så kan det meste turbolens undgås ved at tage en hjelmhue på, det kan tage meget også en smugle af støjen. (Den billlige fra Tsvansen bomulds hjelmhue)
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 121 MC-er: 4 Emner: 229 Svar: 2.709
(link fjernet)
Tag bybus bus 31 fra Holstentor (hvor busserne holder) retning Lübeck Lohmühlenplatz. Der ligger Louis og Polo-Motorrad. Du få 2 timer i butikkerne.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Schubert er kendt for at lave de mest støjsvage hjelme, men de koster også lidt. Heldigvis kan man ofte finde sidste års model på tilbud til fornuftige penge.
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
jakke bukser osv