Dragt og forsikring Dragt og forsikring
Halløj,
Jeg lagde mig desværre for 3 uger siden på min bike
Ved dette uheld fik min hjelm nogle skrammer og min mobil var godt mast. Hvilket jeg har penge fra min forsikring.
Men da jeg sagde at min 3 uger "gamle" dragt også var gået i stykker, stejler de...
De vil have at jeg skal sende den til Slagelse hos Nevada Skind og få den lavet.
Nu vil jeg selv mene at den bliver svære at lave, men hvad ved jeg....
Har været ned hos min forhandler og de siger at den ikke kan laves..
Jeg insistere på at få en ny dragt men ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til det, da det er min første skade i mit liv..
Nogle som har erfaringer med dette?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 221
hvis du finder nogel tager du bare lige fat i dem igen og siger der skal rettes op på det....
man kan godt reppe en dragt husk den bliver sys sammen....
husk nu lige af prøve den elter rep. den kan godt krympe lidt...
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 35
Men det kunne jo godt være at det var proceduren hos forsikringsselskaberne.
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
den blev dækket af forsikringen uden problemer.
skulle bare sende nogle kvitteringer. skal så lige siges at det ikke var min skyld at jeg væltede kan have noget at sige.
jun 2008
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Hvis du har forsikringen iorden - SKAL de dække den.
Mvh
Thomas E
jun 2008
Har betalt selvrisikonen på cyklen og på min indbo.
Synes bare at det virker som om at forsikringen ikke vil betale de 7000 kr. som jeg gav for dragten, her for 3 uger siden.
mar 2006
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
maj 2007
mar 2006
Da jeg styrtede fik jeg da også dækket min hjelm uden spørgsmål. De skulle bare vide hvilken model, hvornår den var købt og hvad prisen var. De skulle ikke engang se en kvittering.
maj 2007
jun 2008
Jeg skal kontakte min forsikring senere idag, skal nok lige give en update i sagen her.
jun 2008
jun 2008
Sidste ny er at Nevada skin skal have den.
Fatter det ikke har talt med flere og de siger at dragten ikke kan laves og at det er et sikkerheds spørgsmål.
jun 2008
Hvad siger I?
(link fjernet)
(link fjernet)
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
Udover det så tror jeg godt det kan laves.. Men undre mig over den er rykket over i læderet..
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 249
apr 2006
En helt anden ting er at dette aldrig burde have været sket, med mindre du har ramt en skarp genstand og da brudet har den karakter den på billederne viser, burde du egentlig ikke have siddet her idag og talt om forsikring.......og det gør du jo..
Dette vidner om en enten:
1. afsindig dårlig læderkvalitet.
2. lidt bedre end dårlig kvalitet, men der aldrig har fået læderfedt.
3. medium kvalitet, med med seriøs produktionsfejl.
4. for tyndt læder.
Det skuffer mig seriøst at se at det er en Arlen Ness, som jeg normalt anser for at være i den bedre ende.
Den dragt SKAL forsikringsselskabet dække. Og hvis du har problemer med dokumentation, kommer du bare til os med den, så skal vi nok hjælpe (helt uforpligtende) dig med at få dokumentationen på plads sammen med en udtalelse til dit forsikringselskab.
Jeg er mildest talt vred, såfremt du er blevet afvist af dit forsikringsselskab, men ikke mindst at se resultatet på din dragt. yderst skuffende...
Mvh
Thomas E
jun 2008
Tak for tilbuddet Thomas, det kan godt være at kommer til at gøre brug af dit tilbud med lad os nu se.
Har snakket med en ven som er i forsikringsbranchen og han siger at de gerne må lave dragten... MEN at når jeg får den tilbage skal jeg klage over at den ikke sidder ordenligt på mig, også må de ikke afvise at give mig en ny...
Men nu må jeg vente og se for dragten er sendt til Nevada skin..
apr 2006
At reparere den dragt er fuldstændig galmathias og spild din tid, spild af sæson samt spild af forsikringsselskabets penge - selv en blind taksator vil komme til den konklussion. Envher med bare lidt forstand på læder, kan se at dragten er meget svag. Og især når du siger at turen foregik på en græsmark, så burde dragten udstilles til skræk og advarsel.
Jeg er overbevist om at det ikke er generelt for Arlen Ness, men at der er tale om en decideret fejl i dragten - det må ikke kunne ske.
Til de øvrige der følger tråden, går mit helt uforpligtende tilbud kun ud på at hjælpe Sam med forsikringsselskabet ifm. med en udtalelse og dokumentation.
Mvh
Thomas E
mar 2006
Kan kun give thomas ret. Hvordan helved kan en dragt gå i stykker sådan et sted, ved at lande på en græsmark? Normalt "plejer" det da at være ærmerne der ryger sig en tur. Håber ikke dette er standarden for Arlen Ness. Går nemlig selv og har lidt kig på sådan en i heldragt.
maj 2007
jun 2008
Jeg har sendt billederne til Tryg om de holder fast på at Nevada skin kan lave den...
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 221
apr 2006
Stadigvæk burde dragten have overlevet og i bedste fald have flået det af dragten skulle have siddet fast i.
Læder er normalt MEGET stærkt. Noget læder mere end andet. Der er utrolig stor forskel på kvaliteterne og deres styrker. Og ja - det giver sig selv at en tynd læder er svagere end en tyk.
Sam:
Du SKAL holde på din ret og forlange en erstatnings dragt - den gamle må ikke repareres. Såfremt de fastholder dette, skal du forberede dig på at optage alle telefonsamtaler med forsikringsselskabet, således at du senere kan dokumentere korrespondance, såfremt en trediepart indblandes.
Mvh
Thomas E
jun 2008
apr 2006
Sam:
Du bør nok alligevel overveje om dragten nu også har den kvalitet/styrke til "næste" gang.
Du kender din egen dragt - tag ud og føl på de andre mærker eller tag den op med forhandleren.
Mvh
Thomas E
jun 2008
Har også tænkte mig at tage ned til forhandleren og høre hans mening.
Men skal nok give en status og smide billeder ind når jeg får dragten igen.
apr 2006
Der var lige en taksator der skulle spise mig af med denne løsning......
Hvis din dragt kun er 3 uger, mener jeg at du skal stejle og følge den til dørs - dvs helt til dørs - helt til tops i forsikringsselskabet. Jo længere du kommer op finder de nok ud af at den negative omtale ikke betaler sig i længden og at sagen bliver af mindre betydning jo længere den kommer op i systemet.
Ud fra billederne, synes jeg tydeligt at der er tale om en total skadet dragt - den skal de dække og dække den fuldt ud, idet den kun er 3 uger gammel.
En helt anden ting er at billederne efter min forstand, tydeligt viser en produktions fejl eller afsindig dårlig kvalitet. Så porrøs må læder til dragter simpelthen ikke være.
Mvh
Thomas E
jun 2008
Så har jeg fået min mc jakke tilbage fra reparation, og jeg er ikke tilfreds med det arbejde der er blevet udført.
1. Der er ca. 7-8mm forskelle på en sygning
2. Man kan se at tydeligt se at det nye læder ikke matcher det orginale.
3. Finishen er ikke i orden.
4. Inder lommen er der stadigvæk et kæmpe hul, det er ikke blevet repararet.
5.Når man lyner lynlåsen ned går den på i det nye læder. Og lur mig om det ikke har en lang levetid.
vedhæfter lige nogle billeder
jun 2008
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
Har klaget til forsikringen og de behandler sagen..
I høre mere
God weekend
jun 2008
apr 2006
jun 2008
Tak for alle jeres fine indputs og god sommer til jer alle..
Sam
apr 2006
Så kan du endelig komme du og finde noget ordentligt kvalitet denne gang.
Utroligt at tryg ikke lyttede første gang, så kunne det have sparet mange penge. Men så er der noget at lægge oveni forsikringsberegningerne til næste år........
Mvh
Thomas E
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
Dragt og forsikring