1.772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Dragt og forsikring Dragt og forsikring

Halløj,
Jeg lagde mig desværre for 3 uger siden på min bike smiley
Ved dette uheld fik min hjelm nogle skrammer og min mobil var godt mast. Hvilket jeg har penge fra min forsikring.
Men da jeg sagde at min 3 uger "gamle" dragt også var gået i stykker, stejler de...
De vil have at jeg skal sende den til Slagelse hos Nevada Skind og få den lavet.
Nu vil jeg selv mene at den bliver svære at lave, men hvad ved jeg....
Har været ned hos min forhandler og de siger at den ikke kan laves..

Jeg insistere på at få en ny dragt men ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til det, da det er min første skade i mit liv..

Nogle som har erfaringer med dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dragt og forsikring
  • #1   20. jun 2010 lad da forsikningen lave den og når den så kommer tilbage går du den igemmem for fejl.
    hvis du finder nogel tager du bare lige fat i dem igen og siger der skal rettes op på det....
    man kan godt reppe en dragt husk den bliver sys sammen....
    husk nu lige af prøve den elter rep. den kan godt krympe lidt...

• #2   20. jun 2010 Har aldrig hørt om et forsikringsselskab der vil have en dragt repereret. Husk på at sikkerhedszonerne i den kan have taget skade ved faldet og at de derfor ikke virker så effektivt næste gang du skulle styrte. Jeg vil mene at de leger med din sikkerhed.

• #3   20. jun 2010 Jeg er helt enig med dig Christian, det var også min første tanke, synes at det lyder meget mærkeligt.
    Men det kunne jo godt være at det var proceduren hos forsikringsselskaberne.

• #4   20. jun 2010 Nej nej nej, jeg væltede engang og min tragt fik nogle slemme skrammer
    den blev dækket af forsikringen uden problemer.
    skulle bare sende nogle kvitteringer. skal så lige siges at det ikke var min skyld at jeg væltede kan have noget at sige.

• #5   20. jun 2010 Min ulykke var en solo ulykke, heldigvis faldt jeg på en mark, men ca. 50-55 i timen.

• #6   20. jun 2010 Det er bare at holde på din ret.

Hvis du har forsikringen iorden - SKAL de dække den.

Mvh
    Thomas E

• #7   20. jun 2010 Min forsikringer er helt i orden.

Har betalt selvrisikonen på cyklen og på min indbo.

Synes bare at det virker som om at forsikringen ikke vil betale de 7000 kr. som jeg gav for dragten, her for 3 uger siden.

• #8   20. jun 2010 Jeg mener det er inden for 2 år, så skal de dække beløbet fuldt ud, minus selvrisiko. Derefter dækker de et mindre beløb i forbindelse med værdiforringelse. Så de skal dække hele dit beløb. Prøv at spørge dem hvorfor de gerne vil dække din hjelm men ikke din dragt. Begge ting er vigtige sikkerhedsudstyr.

• #9   20. jun 2010 Jeg har aldrig hørt om et selskab som forlanger en læderdragt repareret, men hvis det kan laves, så kan jeg nu ikke se problemet. Flere skriver at de skal dække, jaja, det gør de jo også. De dækker bare kun skaden. Du får jo heller ikke en ny bil, fordi en skærm er bulet. Du får sat en ny skærm på. På samme måde er det vel med en læderdragt, og den er jo altså i forvejen lavet af en masse stykker læder som er syet sammen, så hvis reparatøren ved hvad han har med at gøre, hvorfor skulle den så blive ringere af det?

• #10   20. jun 2010 Flot - en forhandler af nye dragter tilbyder at forklare forsikringsselskabet at dragten ikke kan repareres. Uden i øvrigt at have set hvori skaden består. Dejligt med objektiv uvildig rådgivning.

• #11   20. jun 2010 Sjyp: DU kan ikke sammenligne en skærm på en bil med en læderdragt. Skifter du en skærm på en bil er den så god som ny. Syr du bare nyt læder på en læderdragt er sikkerhedszonerne ikke lavet. Derfor skal en dragt helst skiftes efter et styrt, ligesom en hjelm.

Da jeg styrtede fik jeg da også dækket min hjelm uden spørgsmål. De skulle bare vide hvilken model, hvornår den var købt og hvad prisen var. De skulle ikke engang se en kvittering.

• #12   20. jun 2010 Jeg lytter til argumenter der måtte komme. Synes bare det er sjovt at racere, trackdaykørere og motorcykeljournalister til syneladende ikke er oplyste om hvor værdiløse deres dragter er efter et styrt.

• #13   21. jun 2010 Tak for alle de gode svar.

Jeg skal kontakte min forsikring senere idag, skal nok lige give en update i sagen her.

• #14   24. jun 2010 Nåå de er godt nok tunge at snakke med..:-(

• #15   24. jun 2010 Ja er du tosset..

Sidste ny er at Nevada skin skal have den.
    Fatter det ikke har talt med flere og de siger at dragten ikke kan laves og at det er et sikkerheds spørgsmål.

• #16   24. jun 2010 2 billeder af dragten.

Hvad siger I?

(link fjernet)

(link fjernet)

• #17   25. jun 2010 Jeg ville læse lidt op på hvorledes en dragt CE mærkes! Hvis det er dragten som helhed der er godkendt, så kan den kun laves af producenten - og der er nok ikke en mulighed.

Udover det så tror jeg godt det kan laves.. Men undre mig over den er rykket over i læderet..

• #18   25. jun 2010 Bliver da lidt nervøs for jeg kører i en nøjagtig magen til.

• #19   25. jun 2010 Den dragt kan IKKE repareres i forsvarlig stand.

En helt anden ting er at dette aldrig burde have været sket, med mindre du har ramt en skarp genstand og da brudet har den karakter den på billederne viser, burde du egentlig ikke have siddet her idag og talt om forsikring.......og det gør du jo..
    Dette vidner om en enten:
    1. afsindig dårlig læderkvalitet.
    2. lidt bedre end dårlig kvalitet, men der aldrig har fået læderfedt.
    3. medium kvalitet, med med seriøs produktionsfejl.
    4. for tyndt læder.

Det skuffer mig seriøst at se at det er en Arlen Ness, som jeg normalt anser for at være i den bedre ende.

Den dragt SKAL forsikringsselskabet dække. Og hvis du har problemer med dokumentation, kommer du bare til os med den, så skal vi nok hjælpe (helt uforpligtende) dig med at få dokumentationen på plads sammen med en udtalelse til dit forsikringselskab.

Jeg er mildest talt vred, såfremt du er blevet afvist af dit forsikringsselskab, men ikke mindst at se resultatet på din dragt. yderst skuffende...

Mvh
    Thomas E

• #20   26. jun 2010 Jeg har ikke ramt noget skarpt da jeg lagde mig på en mark, med ca 50 km i time.

Tak for tilbuddet Thomas, det kan godt være at kommer til at gøre brug af dit tilbud med lad os nu se.

Har snakket med en ven som er i forsikringsbranchen og han siger at de gerne må lave dragten... MEN at når jeg får den tilbage skal jeg klage over at den ikke sidder ordenligt på mig, også må de ikke afvise at give mig en ny...

Men nu må jeg vente og se for dragten er sendt til Nevada skin..

• #21   27. jun 2010 Hej Sam,

At reparere den dragt er fuldstændig galmathias og spild din tid, spild af sæson samt spild af forsikringsselskabets penge - selv en blind taksator vil komme til den konklussion. Envher med bare lidt forstand på læder, kan se at dragten er meget svag. Og især når du siger at turen foregik på en græsmark, så burde dragten udstilles til skræk og advarsel.
    Jeg er overbevist om at det ikke er generelt for Arlen Ness, men at der er tale om en decideret fejl i dragten - det må ikke kunne ske.

Til de øvrige der følger tråden, går mit helt uforpligtende tilbud kun ud på at hjælpe Sam med forsikringsselskabet ifm. med en udtalelse og dokumentation.

Mvh
    Thomas E

• #22   27. jun 2010 Kan vi få at vide hvilket forsikringsselskab der er tale om, så vi andre kan gå uden om dette, så vi ikke havner i selv samme irriterende situation?
    Kan kun give thomas ret. Hvordan helved kan en dragt gå i stykker sådan et sted, ved at lande på en græsmark? Normalt "plejer" det da at være ærmerne der ryger sig en tur. Håber ikke dette er standarden for Arlen Ness. Går nemlig selv og har lidt kig på sådan en i heldragt.

• #23   27. jun 2010 Lyder rigtigt hvad du siger Thomas Dragtdes. - det ser da helt tosset ud så skadet den jakke er efter styrtet. Mon ikke også forsikringen er enig hvis de ser billederne?

• #24   27. jun 2010 Det er tale om Tryg forsikring...

Jeg har sendt billederne til Tryg om de holder fast på at Nevada skin kan lave den...

• #25   27. jun 2010 man skal jo "bare" hænge fast i noget på cyklen eller noget for af den kan rive op i den..

• #26   28. jun 2010 Torben R:
    Stadigvæk burde dragten have overlevet og i bedste fald have flået det af dragten skulle have siddet fast i.

Læder er normalt MEGET stærkt. Noget læder mere end andet. Der er utrolig stor forskel på kvaliteterne og deres styrker. Og ja - det giver sig selv at en tynd læder er svagere end en tyk.

Sam:
    Du SKAL holde på din ret og forlange en erstatnings dragt - den gamle må ikke repareres. Såfremt de fastholder dette, skal du forberede dig på at optage alle telefonsamtaler med forsikringsselskabet, således at du senere kan dokumentere korrespondance, såfremt en trediepart indblandes.

Mvh
    Thomas E

• #27   1. jul 2010 Sidste nyt er at Nevada skin er i gang med rep af dragten..

• #28   1. jul 2010 Du godeste - jeg er mildest talt chokeret.......

Sam:
    Du bør nok alligevel overveje om dragten nu også har den kvalitet/styrke til "næste" gang.

Du kender din egen dragt - tag ud og føl på de andre mærker eller tag den op med forhandleren.

Mvh
    Thomas E

• #29   1. jul 2010 Hej Thomas, jeg er mindst lige så chokeret som dig...

Har også tænkte mig at tage ned til forhandleren og høre hans mening.

Men skal nok give en status og smide billeder ind når jeg får dragten igen.

• #30   1. jul 2010 Jeg har det lidt som om at forsikringselskabet vælger den absolut billigste metode til kun lige at overholde en sikkert vag lovgivning på området. De kunne jo lige så godt begynde at reparere sikkerhedsseler til biler for at spare penge der også.

Der var lige en taksator der skulle spise mig af med denne løsning......

Hvis din dragt kun er 3 uger, mener jeg at du skal stejle og følge den til dørs - dvs helt til dørs - helt til tops i forsikringsselskabet. Jo længere du kommer op finder de nok ud af at den negative omtale ikke betaler sig i længden og at sagen bliver af mindre betydning jo længere den kommer op i systemet.

Ud fra billederne, synes jeg tydeligt at der er tale om en total skadet dragt - den skal de dække og dække den fuldt ud, idet den kun er 3 uger gammel.

En helt anden ting er at billederne efter min forstand, tydeligt viser en produktions fejl eller afsindig dårlig kvalitet. Så porrøs må læder til dragter simpelthen ikke være.

Mvh
    Thomas E

• #31   16. jul 2010
    Så har jeg fået min mc jakke tilbage fra reparation, og jeg er ikke tilfreds med det arbejde der er blevet udført.

1. Der er ca. 7-8mm forskelle på en sygning

2. Man kan se at tydeligt se at det nye læder ikke matcher det orginale.

3. Finishen er ikke i orden.

4. Inder lommen er der stadigvæk et kæmpe hul, det er ikke blevet repararet.

5.Når man lyner lynlåsen ned går den på i det nye læder. Og lur mig om det ikke har en lang levetid.

vedhæfter lige nogle billeder

• #32   16. jul 2010 (link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

Har klaget til forsikringen og de behandler sagen..

I høre mere

God weekend

• #33   17. jul 2010 Hvad siger folk?

• #34   17. jul 2010 Jeg er dybt rystet

• #35   20. jul 2010 nåå godt nyt.. Så bøjede Tryg sig efter en lang kamp. Min "gamle" dragt er sendt til forsikringen og og de har modtaget den kommer der en overførsel.

Tak for alle jeres fine indputs og god sommer til jer alle..

Sam

• #36   20. jul 2010 Godt at høre.

Så kan du endelig komme du og finde noget ordentligt kvalitet denne gang.

Utroligt at tryg ikke lyttede første gang, så kunne det have sparet mange penge. Men så er der noget at lægge oveni forsikringsberegningerne til næste år........

Mvh
    Thomas E

• #37   29. jul 2010 Der er åbenbart kæmpe forskel imellem forsikringsselskaberne... Dengang jeg skulle have noget dækket, havde jeg hverken kvitteringer eller noget, da det meste var købt igennem nettet... Dagen efter jeg havde udfyldt skadesanmeldelsen på nettet havde jeg pengene overført på min konto...

Kommentér på:
Dragt og forsikring

Annonce