586 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fedt på klodserne Fedt på klodserne

Tror godt nok det var motorrens eller skumrens, men fedt lød bedre i sammenhængen smiley

Jeg vaskede gaffelbenene med nævnte midler da de var blevet fulde af skidt, men da jeg så satte i gang mærkede jeg at der måtte være kommet noget på skiverne, for bremserne bed ikke. Jeg ordnede det nogenlunde ved at køre med bremsen trukket, men er ikke den mest begavede måde at gøre det og er ikke sikker på de er helt rene endnu.

Hvordan ordner man den slags, og med hvad? Håber ikke I skriver afmonterer og bruger sandpapir, for det lyder lidt omstændigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedt på klodserne
  • #1   7. jul 2010 He he - Bare jeg ikke skal have fedt på klodserne...

• #2   7. jul 2010 Afrens med et opløsningsmiddel, fex rensebenzin eller cellulosefortynder

• #3   7. jul 2010 Motorrrens bude der ikke være noget fedt/olie i, så jeg vil tro det længe er fordampet hvis du har kørt klodserne godt varme ved at køre med bremsen trukket.
    Så hvis den bremser fint igen, så ville jeg ikke gøre mere ved det, andet end at huske ikke at få fedt på klodserne en anden gang.

• #4   7. jul 2010 Well, nu bliver jeg tilsvinet, men lever med det smiley

Tidligere på året, der smuttede min olie, fra gaflerne, ud på bremseskiver/klodser!
    Cyklen bremsede egentligt stadig godt, og hårdt!

Kørte med det nogle dage, da klodser alligevel skulle skiftes, var min tanke! MEN fandt så ud af, at jeg ville gøre noget andet først, og "spulede så med bremserens. DET blev de faktisk dårligere af, så endte med at afmonterer dem, ligge dem i rensebenzin i 15 minutter, rense dem GRUNDIGT med klude, og til sidst slibe dem på groft slibepapir.

SAMT (og nok så vigtigt) inden montering, rense bremseskiverne grundigt! (af med dem, og også i blød!!)

det tog samlet under 1,5 time!

SÅ bare i gang!!

• #5   7. jul 2010 Motorrens, er et olieprodukt, (olie opløser olie) ELLER nogle motorrens er!!

Glemte at skrive, efter den behandling bremser den igen kanon!!!

• #6   7. jul 2010 Hehe...den fedeste overskrift...

• #7   7. jul 2010 Jesper L S: Du har ret i, at nogle typer Motorrens indeholder Olie/Petroleum, og hvis det er sådan noget der er brugt og den stadig bremser dårligt, så er jeg helt enig! Adskillelse og affedtning af både klodser og skiver.

• #8   7. jul 2010 Jeg fik lidt fedt på mine og det tog bremse rens fint , men jeg kørte heller ikke med dem først, men tror jesper L S har fat i den rigtige løsning, skil og rens grundigt ( også de små huller i skiven, der kan være ret meget i, og det vil komme ud under kørsel )
    Jesper N det tog lidt tid inden jeg kom ned på dit plan ( eller også er det for tidligt ) ........... men ja fed overskrift .......he he

• #9   7. jul 2010 Anders, nu har du ikke cyklen oprettet, hvilken er det?

Ved du hvordan man gør?

• #10   7. jul 2010 Var ude for nøjagtig de samme som Jesper L S. For ca 10 dage siden var vi på træf på sydsjælland, da der kommer en over til mig og siger skal det olie være på bremserne og dækket ? Øb. nej det var ikke meningen. Kørte pænt resten af turen. Da vi kom hjem til djursland skilte jeg hele møjet ad incl. forgaffelben. Gav samme beh. som jesper samt skiftede pakdåser i forgaffelen. 2 ½ time. Slut..

• #11   7. jul 2010 Ja, ok. Kunne evt også være det der skumrens, som godt nok har et billede af en mc udenpå men som jeg ikke aner hvad er. Er dog perfekt til at fjerne det sukker som drypper ned fra bladlusene når man kommer til at parkere under et lindetræ...

Tænker at jeg kan rense skiverne mens de sidder på, men burde jo nok være overkommeligt at pille klodserne ud og give dem en tur.

Ved godt hvordan man opretter, men har aldrig fået taget nogen billeder smiley Det er en hvid Aprilia Shiver fra 08

• #12   7. jul 2010 Prøv et bad

Kommentér på:
Fedt på klodserne

Annonce