11.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Simon G
Simon G
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23

MC tur til Sverige MC tur til Sverige

Jeg trænger til ferie, og hvis vejret tillader det vil jeg en tur til Sverige. Og det er jo passende at tage afsted på motorcykel.

Er der nogen der har erfaring med mc ferie i Sverige? Fede steder at køre, fede steder at overnatte osv..

Jeg er ikke så skarp til motorer, så vil gerne undgå problemer, selvom man aldrig kan være sikker på hvad der kan ske. Men er der nogle ting som jeg skal tjekke før jeg tager afsted, udover olie, tændrør, dæk?

Regner ikke med at køre længere op end Trollhättan, så det bliver nok til ca. 1000 - 1500 km i alt.

Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC tur til Sverige
  • #2   31. jul 2010 Kristoffer, du har glemt at nævne NORGE! Hold da kæft, et fedt MC land - så længe man ikk støder ind i politiet smiley

• #3   31. jul 2010 Kristoffer, du har glemt at nævne NORGE! Hold da kæft, et fedt MC land - så længe man ikk støder ind i politiet smiley

• #5   31. jul 2010 Det jeg fik at vide af min mekaniker, da jeg kørte 500 four, var at så længe jeg kørte i et behersket tempo, (og at motoren har det godt inden afrejse) så burde det bare være at holde øje med benzin, olie og luften i dækkene.

Så frem med det store kort og go tur smiley

- Var i Norge sidste år, dog på min ER 6n, men det er bare fedt at tage på ferie med mc !

• Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    jun 2010

#6   31. jul 2010 Jeg havde også tænkt mig det skulle gå ganske langsomt, med 80 km/t som max. Dog lidt hurtigere på motorvej i DK, men i Sverige skal den bare trille ligeså stille frem.. smiley
    Havde også tænkt på Norge, men det må blive en anden gang.. Sverige er ligetil og lidt billigere end Norge..

Kom gerne med flere oplevelser/råd.!

• #7   31. jul 2010 I sverige skal man da benytte sig af allemandsretten og sove under åben himmel!
    Det er mega hygge at sidde med en flaske og et lille bål ved en sø (pas på myg!!) smiley

• #9   31. jul 2010 Norge er super fantastisk mc land og deres campingpladser er billige nok til at alle har råd. Meget mere afslappet kørestil end dk og sverige, samt bedre veje - og skal du ikke køre stærkt, er der ingen problemer. Mange af deres veje er nu krøllede nok til at 80 km/t er alt rigeligt til at have sjov smiley

Ta noget rugbrød og pålæg med, så er det ikke så dyrt igen.

Norges natur er milevidt over hvad man finder i Sverige imo.

• #10   1. aug 2010 Norges politi og klip/bøde system er ikke at spøge med.

Sverige derimod er et fantastisk land at køre i. Vær dog opmærksom på "stærekasserne" som der er mange af deroppe.

Husk blot lidt standard værkstøj, tændrør, og en sodavandsflaske ekstra olie. Og selvfølgelig et falck abonement (europa).

Jeg har været deroppe nogle gange både på min gamle Norton og min gamle Z kawa. No problems. Jeg har forøvrigt altid benyttet mig af vandrehjem deroppe. De er gode og ret billige..

Afsted med dig- og god tur!

• Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    jun 2010

#11   1. aug 2010 Per F: Lige nøjagtigt! En af grundende til jeg vælger Sverige er allemansretten. smiley

Ang. Norge, må det blive en anden gang. Hvis jeg skal afsted på MC til Norge vil jeg helt op til Lofoten, og jeg tør ikke satse på at Honda'en kan holde til sådan en lang tur uden problemer, desværre..

Så nu må jeg hellere gå i gang med planlægningen smiley

Tak for gode råd og tips.

• #12   1. aug 2010 lige en ekstra ting, som ikke kan understreges nok:

køb noget godt myg-gå-væk spray og køb et ultra fintmasket net mod myg. Ellers kan de små bæster hurtigt blive en plage.

Og i Norge har de også allemandsret . . . .

• #13   1. aug 2010 Er lige kommet hjem fra en weekend i Vestra Götaland, Arns Rige. Det ligger nord for Halland. Det er et fedt sted. Der kommer man for alvor op i det rigtige Sverige, med skove og kæmpe søer. Der er en masse campingpladser, hvis man ikke vil sidde som en skovtrold ude i almandsretten. Oppe ved Varnhem kloster (Der hvor Arn blev sendt til i filmen) ligger der et lille MC museum.
    http://www1.vastsverige.com/templates/product____1914.aspx?prodId=42649
    På vej dertil, kan man også smutte forbi http://www.highchaparral.se/
    Stærekasserne mødte vi også tit, men de filmer ikke bagud, så det var ikke et problem på MC.
    Men fat i Turen går til Sydsverige, og afsted.

• Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    jun 2010

#14   1. aug 2010 Michael E : Det er kommet på listen! smiley Havde hørt at der var allemandsret i Norge, men kunne ikke finde noget på nettet om det, så gik udfra det kun var i Sverige..

Vildand: "Cowboyland" ser sgu for grineren ud! Det skal jeg da se! smiley

• #15   1. aug 2010 Ja. High Chaparral er et besøg værd, og kommer man derop, så kør videre til Jönköping ved Bankeryd nord for byen ligger denne MC camping.
    http://www.vmck.org/campvmck.aspx
    Var begge steder for 10 år siden, dog i den vådeste sommer i Sverige i 100 år!.

• #16   1. aug 2010 Og køb myggespray i Sverige, har hørt at en danske ikke er 5 potter ... værd. Det er muligvis osse billigere derovre. I DK er der banderole på.

• Simon G
    Simon G Tilmeldt:
    jun 2010

#18   1. aug 2010 fedt, det må jeg anskaffe mig derovre.

Kommentér på:
MC tur til Sverige

Annonce