Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartbøder på MC?? hvordan??
  • #1   18. apr 2006 Jeg har fået oplyst at de tænder for et fikst lille videokamera som filmer dig/andre når man passerer Snup vognen. Så nej vi går ikke homefree...

• #2   18. apr 2006 Først et billede forfra, så et billede ud af forruden hvor nr. pladen kan ses smiley

• #3   18. apr 2006 Mange af bilerne har blitzer i forruden, så de kan tage dig "bagfra".

Derfor husk altid at bøje din nr. plade, så den ikke kan fange numrene og tallene...

• #4   18. apr 2006 @ Brian

Ahva? Så skal den voldbøjes eller hvordan skulle det lige være med til at de ikke kan se numrene?

• #5   18. apr 2006 ...send email når indlægget besvares...

• #6   18. apr 2006 Ja du kan bøje din nummerplade, men da det er ulovligt at bøje den så kan du også blive stoppet for det. Så kan du sq ligeså godt køre uden.

• #7   18. apr 2006 De smider en sømmåtte ud idet du kører forbi! Så styrter du og smadrer mc´en og skal oveni betale en bøde

smiley

• #8   18. apr 2006 det koster 500 i bøde at bøje sin nummerplade... men er der ikke noget med at de skal kunne se hovede og nummer plade samtidig..

Så hvis man vipper den der solskygger ned i face i bilen så bliver man vist hellere ikke taget...

men er ikke helt sikker... vil ihvert fald ikke prøve mig frem... smiley

• #9   18. apr 2006 Det billede de tager af føreren skal være vellignende, men hvordan kan det være det hvis man kører med spejl eller smoke visir??

• #10   18. apr 2006 Vil da også mene at man skulle kunne se ansigtet på personen der køre på cyklen altså et klart billede..?? Har da hørt om mange der i bil ikke har fået en bøde pga at ansigtet var delvist dækket og derfor svært at sige hvem der køre bilen..?? så et tonet visir må da være nok til ikke at kunne fastslå hvem der køre..?? Men bare et gæt.... :o)

• #11   18. apr 2006 det er vist ved at være længe siden at loven blev ændret til at det er ejeren af køretøjet der har ansvaret for køretøjet og derfor er det egentligt ligemeget med billedet af føreren...

• #12   18. apr 2006 Jeg har hørt at de ikke gør ret meget ved det med "Vognen", fordi man som ejer skal sige HVEM der kørte biken på det tidspunkt og nægter man, bliver man hevet i retten og får en bøde på 500,00 og det "gider" de ikke bruge tid på, MEN jeg har ikke selv prøvet det og ved ikke om det holder???

• #13   18. apr 2006 Utroligt, hvor mange gange dette emne snart har været oppe, og folk kommer med den ene fantasifulde forklaring efter hinanden.

Læs og forstå:
    I de fleste fotovogne sidder der ud over det kamera, som tager et billede af bilen/mc forfra også et lille videokamera, som kører hele tiden. Den fanger altså den bageste nummerplade på bilen (til dem som mangler den forreste), samt en mc-plade.

Bøden sendes herefter til ejeren af køretøjet, som skal godkende, at det er ham/hende, som er blevet blitzet. Hvis det ikke er ejeren på billedet, så har ejeren pligt til at oplyse, hvem der var fører af køretøjet på tidspunktet.

Kan/ eller vil man ikke oplyse dette, så kan man idømmes en bøde på 500,00 kr. og ikke en skid andet.

Med andre ord: Hvis din kammerat bliver taget med 1.000.000 km/t gennem en 20 km-zone og dermed står til en klækkelig bøde, så sig at du ikke kender vedkommende eller ikke vil oplyse det. Så får du en bøde på 500,00 kr, som du forhåbentlig kan få din kammerat til at betale. Hvis ikke, så kan du jo lige forklare ham, at han har sparet en milliard million + sit kørekort.

Håber at det er sidste gang, at dette emne er oppe...

• #14   18. apr 2006 Stig N ja det har været oppe en del gange. Den regel er jo nærmest et lille smuthul selv hvis du skulle blive taget på egen cykel med alt for meget fart. Så siger man vel bare at det var en kammerat men ikke ved hvilken og betaler bøden på de 500 kr.

Det giver sig selv at biledet så ikke må ligne dig alt for godt smiley

• #15   18. apr 2006 Korrekt Stig M.

Jeg har bare hørt at bøden kan varierer op til hele 1000,-
    Hvilket på MC kan være billigt sluppet

Thomas

• #16   18. apr 2006 Thomas (Horsens).

Glem hvad du har hørt. Prisen er 500,00 kr.

• #17   18. apr 2006 Det er sgu utroligt med alle de kreative påfund. Kører man for stærkt, så tager man også sin straf.

Man er en kylling hvis man ikke står ved det man har lavet.

• #18   18. apr 2006 Nemlig Peter smiley

• #19   18. apr 2006 Stig N: Jeg blir lidt nysgerrig. Hvad er dine forudsætninger for at netop dit indlæg er det eneste rigtige?

Jeg kunne jo også sagtens skrive:
    Glemt hvad Stig N skriver, det er ren fantasi.
    Alle fotovogne er lavet af pap og kun til at skræmme jer.

Og nu håber jeg det er sidste gang i kan finde på at stille spørgsmål til fotovogne. I er så dumme alle sammen.

Iøvrigt synes jeg det er lidt sjovt med dem der vil begynde at øve hærværk på nummerpladen for at slippe for en fartbøde fra en fotovogn. Jeg har passeret 1 fotovogn på MC men ca 50-100 Politibiler (ikke nødvendigvis forskellige poltibiler). Jeg er sikker på at hvis jeg voldtog min nummerplade (= 500 kr i bøde) ville det blive væsentligt dyrere end hvis jeg fik en fartbøde fra en fotovogn.

Iøvrigt handler det vel bare om at køre hurtigt nok forbi fotovognen. Så kan den ikke nå at tage billedet smiley

• #20   18. apr 2006 Var der ikke en gut herinde som prøvede den der med at nægte at oplyse hvem føreren var, og mener da han endte med at skulle betale bøden alligevel. Er dog ikke helt sikker.. men vi kan ihvertfald blive enige om at hvis bilister slipper hvis ikke føreren er tydelig, så må samme regl gælde for mc'er. Ellers hænger det ikke sammen. Den med at køre for hurtigt til at kameraet ikke kan følge med, er en skrøne.. Mener det var TopGear som tæstede det på en bane - og mener de skulle skifte bil flere gange for at kunne komme langt nok op.

• #21   18. apr 2006 Matti: Efter en bekendt strøg forbi en fotovogn med over 190 km/t i en 80 km/t zone blev han lidt nervøs for om det var slut for ham at køre bil. Da bøden aldrig kom blev han istedet nysgerrig. Gennem andre bekendte som arbejder inden for Poltiet blev det oplyst at fotovognen ikke kan tage billeder ved rigtig høje hastigheder.

Men som du kan se har jeg ikke selv fået det fortalt af en troværdig kilde. Kun blevet informeret gennem bekendte. Det kan oss bare være min kammerat var super heldig. Som han siger; Jeg så kun det røde skær i mit bagspejl smiley

• #22   18. apr 2006 Heintzelmann...

Du har ret. Du kunne jo også bare sige, at man skal glemme, hvad jeg siger.

Kender rigtig mange, som er ansat i den afdeling. Det er derfra jeg har mine informationer.

• #23   18. apr 2006 Det her er sandelig et af de bedre topics. Hele tre mindeværdige bemærkninger:
    "de smider en sømmåtte ud"
    "Alle fotovogne er lavet af pap og kun til at skræmme jer"
    "I er så dumme alle sammen"

/ grinefærdig frorai

Kommentér på:
Fartbøder på MC?? hvordan??

Annonce