1.519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Fartbøder ??? Fartbøder ???

Kom til at snakke med en Kollega omkring hvor bagatelgrænsen for fartbøder går hvis der overhovedet er en. Her tænker jeg både på bil og mc. Kan man f.eks. få en bøde for at køre 51 km/t i 50 km/t zone ??
Vil gerne høre fra folk der oplevet det på egen krop !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartbøder ???
  • #1   22. sep 2006 de har jo 3 km/t difference.. jeg blev taget med 73 en gang.. men der skriver de så kun 70 på bøden..

prøv at søge på politi.dk

• #2   22. sep 2006 Min mormor fik en bøde på 500 kr. han hun blev taget i en fotofælde med 56 km/t.
    Det var ikke min egen krop, men stoler nu på min mormor.

Det er da en bagatel? Sølle 6 km/t

• #3   22. sep 2006 Kender en der blev taget i bil og fik bøde hvor der stod 52 km/t...

Søren

• #4   22. sep 2006 Eh ja .. selvfølgelig kan man få en bøde for at køre 51 km/t .. troede lidt det var indlysende ?

Når maks grænsen er 50 km/t så er maks grænsen 50 km/t .. ikke 51, 52 eller for den sags skyld 50,5 km/t ...

i praksis er det sådan at ved visse målemetoder fratrækkes der 3 km/t ved hastigheder under 100 km/t (3% fratrækkes når man kører 100 km/t eller mere) men det gælder ikke for alle måle metoder ..

Jeg har snakket med en som fik en bøde for at køre 87 km/t på en maks 80 km/t strækning.

• #5   22. sep 2006 politiets lasere her en fejlmarginal på ca. 3%...
    Men hvor mange speedometre viser 100% nøjagtigt...

• #6   22. sep 2006 Hvad dit speedometer viser er politiet vist ret så ligeglade med .. Lovgivningen siger jo at det ikke må vise for lidt så man på den måde ikke kan bruge det som undskyldning !

• #7   22. sep 2006 Med de der fotovogne er det vist sådan at man skal på eller over 10% af det tilladte før fælden klapper. Og hvis du så kører 56 bliver der trukket 3 km/t fra så der kommer til at stå 53 km/t

• #8   22. sep 2006 Jeg blev stoppet i søndags med 180 km/t hvor man må køre 80! Hvad siger i til den smiley

• #9   22. sep 2006 DOGH!!!

Homer J. Simpson

• #11   22. sep 2006 Til bl.a.Torben: Dem der bliver snuppet i en fotofælde med 56 km/t. har alle kørt 59 km/t (De 3 km/t som er den usikkerhed udstyret er behæftet med, er allerede trukket fra på bøden). Fotovognene aktiveres først ved en overskridelse på mere end 10 % + 3 km/t (usikkerhed) - dvs. i byen: 50 + 5 + 3 = 58 - og da det så hedder mere end, ja så lander man på 59 km/t.....og sådan er det på alle strækningern. Undskyld til dem, der godt selv kan regne, men nu er det i hvertfald skåret ud i pap..God weekend

• #12   22. sep 2006 Rasmus G.. Hm.... hvad er BØDEN så.? Hvad sagde betjenten.? Var han glad.? MvhPeterS pas på derude

• #13   22. sep 2006 Rasmus G: jeg siger "sur røv" men fuck nu det, værre er det heller ik..

• #14   22. sep 2006 -->> HenrikCNR

Hvor har du den viden fra ?
    Jeg spørger fordi hvis det er legit så skal jeg sgu da til at køre 58 km/t i byerne og hvor der ellers er 50 km/t strækninger fordi det er jo lovligt ud fra hvad du fortæller...

Dit lille regnestykke bliver forresten til 91 / 124 / 146 km/t på hhv. 80 / 110 / 130 km/t strækninger,..

Come on mand, det tror du ikke selv på vel ?

Nogen herinde som har fået en bøde for at køre hhv. mellem 80 og 90, mellem 110 og 123 eller mellem 130 og 145 km/t ? Fordi så er det da bevis på at HenrikCNRs regnestykke er helt wacko !!!

• #15   22. sep 2006 For at gøre det umuligt at misforstå så pointerer jeg :

Nogen herinde som har fået en bøde for at køre hhv. mellem 80 og 90, mellem 110 og 123 eller mellem 130 og 145 km/t på hhv. 80, 110 og 130 km/ strækninger ? Fordi så er det da bevis på at HenrikCNRs regnestykke er helt wacko !!!

• #16   23. sep 2006 næh men er blevet knaldet under topfartstest... men fik mig snakket til en advarsel... hihi... smiley
    Ingen måling ingen sanktioner... thats life....

mvh Offslow

• #17   23. sep 2006 280 km/t på motorvej udløser bøde, og så landede Helikopteren. Fordi han ville se, hvad der satte ham af.
    Men ellers en flink fyr, der gav hånd og det hele.
    Og de 4 motorcykel-betjente, var nu også fine nok. Jeg havde jo åbenbart kørt, for stærkt så ingen hylen herfra.
    Men Heli, fin kun en måling på 237 Km/t da den ikke kunne følge med i accelration. Og for at være på den sikre side, lød den på 225 km/t Men det er dyrt, skal jeg hilse at sige....:-( Men hva, det var jo mig der drejede på håndtaget. Så smil og betal/bestå...

• #18   23. sep 2006 På motorvej tror jeg ikke at HenrikCNR's udregning holder. Der er da mange der har fået en bøde for at kører 130 på en 110 motorvej. Hvis du bliver målt til 144 så får du et klip i kortet plus bøde da du kører mere end 30% over den tilladte hastighed.

• #19   23. sep 2006 Fik mig selv lidt af en kuldegysning... blev stoppet her i torsdags.. Politimanden spurgte om jeg var talblind... for der stod sgu ikke 120 på skiltene, der stod 80... men nu var jeg sgu heldig, for han havde ikke noget måler udstyr i bilen... meg jeg skulle vide det er okay at accelerere hurtigt, jeg skulle bare ikke overskride grænserne da de var der for min sikkerheds skyld.

• #20   23. sep 2006 Hej alle

Det kan da godt være fotovogne først aktiveret ved 10 % overskridelse... Men hvorfor skulle de egentlig det??
    De har en fejlvisning og den kalkulerer de med. Derudover er det bare at betale hvis man overskrider den. Man kan vel sige man har fået en lille fordel med de 3 % fejlvisning de trækker fra... Skal vi virkelig have mere? Tja måske, men det er os der drejer på rullen, og kender konsekvensen. Jeg synes nu det er er sjov sport, at køre for stærkt, og håbe man ikke bliver opdaget.. hehe. Bare man holder sig inden for rimelighedernes grænser og ikke gør det i byzoner mm.

• #21   23. sep 2006 Gi den gas Ronni!

Hvis mand udløser respekt hos helikopter pilot, ja så har man nået en ting i livet som de færreste nok kommer til:-)

Og held & lykke med betal/bestå delen.....

• #22   23. sep 2006 tja Skanderborg N... har jeg også haft et møde med en mc-betjent jeg ikke lige anede kom på tilkørselsrampen, jeg kørte med ca 140.... trækker ind foran 2-3 lastbiler længere fremme "med tanken om, at denne busa kan sgu godt rende 340, - jeg tjekker lige... vil jo gerne hurtigt hjem... og der er ikke så meget traffik.... Da jeg holder v. Ringvejen for rød, efter at have tilbagelagt turen fra Skanderborg, til Århus S, med et snit på imellem 280-320 på speedometer, holder der da jeg får gult/grønt lys en mc-betjent op på siden, han klapper hjelmen op og siger der lige er noget vi skal snakke om... Vi triller ind på park. plads på den anden side af krydset... jeg er frisk, siger jeg har lavet noget lort... og vi tager en snak om sagerne... han erkender han kun har måling på 138 km/t, da jeg nåede for langt væk, før han fik sat efter, da han lige skulle rundt om lastbilerne... så jeg slap med skrækken og uden bøde, v. at fortælle ham, ja at sådan en busa altså trækker nålen helt rundt... hvis den jo altså får lov... nå ja også tilbød jeg ham en tur, men han sagde "ellers tak, det går sgu ikke i arbejdstiden"....

Mojn

Offslow

Kommentér på:
Fartbøder ???

Annonce