2.547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

sindsyg mekaniker fejl!! sindsyg mekaniker fejl!!

jeg kommer lige med et meget surt opstød her men det kan simpelthen ikke være rigtigt.

i mandags kørte jeg min z 750 til mekaniker for at få skiftet begge dæk.

jeg henter den så tirsdag aften og kører på den til arbejde onsdag og i dag.
da jeg så kører hjem idag når jeg kun 1 km, så giver jeg lidt gas og pludselig hopper cyklen og kommer med en meget ubehagelig lyd.
jeg stopper selvfølgelig og se på kæden. den hænger som var den hoppet af og bagdækket står helt skævt.

Det viser sig så at mekanikeren havde glemt at kontraspænde møtrikken i venstre side så den da jeg gav gas røg den af og mit dæk rykkede sig frem!
HELDIGVIS kørte jeg kun 40 km/t, tør ikke tænke på hvad der var sket hvis jeg havde kørt stærkere.

men jeg skulle hilse fra mekanikeren og sige at det beklager de da.
jamen så er det jo ok, nå nu de beklager det.(Sagt MEGET sarkastisk!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sindsyg mekaniker fejl!!
  • #1   19. aug 2010 Hvor fan har du fået den repareret, det er da i højeste grad relevant info?

• #2   19. aug 2010 Godt det ikke gik værre.
    Så står den da vist på nyt værksted.
    Det havde det hvertfald gjort, hvis det var sket for min mekker...

• #3   19. aug 2010 relevant info.. også i denne grad..

• #4   19. aug 2010 Det surt og ubehageligt bestemt... men du må være opmærksom på at alle mennesker laver fejl.
    - Selvfølgelig beklager de da, men en fejl er en fejl og de har jo ikke været dig i ondt tro!

Alternativt kunne du selv afleverer bagfælgen og skrue den på selv efterfølgende smiley

• #5   19. aug 2010 ja kunne da være rart at vide hvem der har stået for reparation af din mc selvom man hænger forretningen ud

• #6   19. aug 2010 Det er da for sygt... Det burde ikke kunne ske, men det er jo menneskeligt at fejle...

Efter jeg kørte til syn med min EGEN mc hvor jeg havde glemt at spænde bagakslen ordenligt, har jeg en fast "kotume" ved hjul skifte... Jeg spænder så også ALTID kædejusterskruerne både før og efter bagakslen er spændt...

/ Bülow...

• #7   19. aug 2010 Det er menneskeligt at fejle.
    Den dag man ikke laver fejl, ligger man i graven.

Men derfor er det da træls alligevel.

• #8   19. aug 2010 ja ved godt det er relevant hvilket værksted det er, men det er som skrevet af mange menneskeligt at fejle. og jeg tjekkede intet da jeg hentede da jeg forventede når man får lavet noget at det så er iorden.

• #9   19. aug 2010 jeg checker da heller ikke værkstedet arbejde efter, regner med det er professionelle som har check på netop det jo,

• #10   19. aug 2010 Fatal fejl som bae ikke må ske!! Når det så er sagt så begår vi mennesker jo fejl...

• #11   19. aug 2010 Det er sgu en ulækker oplevelse ;-(

Men en fejl er en fejl, man kan ligeså vel glemme at spænde en møtrik på hjulet som en møtrik på kåben, det ene har bare værre konsekvenser!!

• #12   19. aug 2010 Der er en grund til at man går til mekaniker, FOR DER IKKE SKAL SKE FEJL! De har en uddannelse, derfor går vi til dem og laver ikke tingene selv.. Noget der i vores retssystem hedder ekspertviden, man går til en ekspert og forventer derfor at få det man betaler for..

Har selv prøvet præcis det samme, dog opdagede jeg det inden jeg kørte for langt..

• #13   19. aug 2010 kan se at der er mange i denne tråd som aldrig laver fejl på deres arbejdsplads, for de er jo eksperter inden for deres fag. Jeres chefer må være vildt glade smiley der er jo ikke mange mennesker der er fejlfrie, og at de så er herinde....

• #14   19. aug 2010 Det sker jo når en mekaniker ikke får lov at arbejde i fred, men hele tiden bliver afbrudt af kunder og mester, hehe, men det er noget lort når det sker!
    Hvad nu hvis det var en gammel kværn med kontramøtrik på vippearmene og han glemte at spænde en? Så stod man pludselig der!

• #15   19. aug 2010 Det var vel ikke hos KiksenJepsen?

• #16   19. aug 2010 Det er dem der laver noget, der laver fejl... Godt at der ikke skete noget slemt....

• #17   19. aug 2010 Lige en lille tilføjelse, hvis ikke man lave noget, ja så laver man heller ikke nogle fejl..

• #18   19. aug 2010 reglen hedder.......... gå ALDRIG fra en cykel hvor hver eneste bolt, møtrik eller skrue ikke er spændt efter

• #19   19. aug 2010 Ja jeg fik så skiftet dæk på min mc - og fik den retur med forhjulet vendt forkert. Værkstedet gav dog en stor undskyldning og fornuftig kompensation. Shit happens... jeg har også selv lavet fejl.

• #20   19. aug 2010 Alvorlig fejl! Som de burde give dig en kompensation for i min verden.
    Er selv automekaniker, og jeg har da også lavet fejl. Den værste var da jeg havde spændt en alufælg med forkert moment i en stresset situation. Kunden kom tilbage da han hørte en mærkelig lyd da hjulet var ved at løbe løs. Den var ikke så heldig, jeg undskyldte mange gange og det er ikke sket siden!
    Men det kan IKKE undgås at man laver fejl i ny og næ. Det sker overalt i større eller mindre skala. Der var vist nok noget med at en Hr. Bush mente der var et land som havde atomvåben. Han sidder ikke i fængsel selvom han har lavet en mindre brøler..

• #21   19. aug 2010 Sagde du mindre! OK, Sadam er væk, han er tilgivet!

• #22   19. aug 2010 Løs kontra møtrik (ny) !!!
    Dæk med forkert løbs-retning (set adskillige gange)
    Mangel af bremsevæske påfyldning
    kalibere der ikke er spændt fast
    ... ...
    Listen er lang, har oplevet det hele - man er sig selv nærmest, gå altid cyklen ordentlig efter selv. Heldigt der ikke skete mere - men kan godt forstå du bliver harm...

• #23   19. aug 2010 kan godt være jeg er helt væk.. men på en bil skal du efterspænde efter ca 100 km eller lign... hvorfor skulle det være anderledes ved din motorcykel??

Hvis min havde fået lavet dæk i byen ville jeg da 100% tjekker efter dagen efter om hjulene stadig sidder på

• #24   19. aug 2010 Det kan jo ske. Jeg sgu gjort det selv. Man får et chock når man bremser ned til et sving og baghjulet skrider frem.

Men det kan jo ske. ALLE laver fejl.

• #25   19. aug 2010 anders L: Fordi på en bil er møtrikerne ikke selvlåsende, er de på motorcykler, så er de spændt rigtigt så falder de ikke af, men gør de så heller ikke på en bil smiley

• #26   19. aug 2010 Siger bare at det er et fag hvor man leger med folks liv.. Det er en ting som jeg aldrig selv kunne have forstillet mig kunne ske..

• #27   19. aug 2010 Sgu alligevel nogle dygtige og meget omhyggelige folk der er på sitet.
    Mon ikke en gruppe ville være på sin plads.

• #28   19. aug 2010 Hmm jeg syntes nu den fejl er lidt for stor, det er sgu da ret væsentlig at hjulet sidder fast. hvad nu hvis i en dag skulle ud og flyve og propellen flyver af fordi mekkeren ikke havde skruet lortet ordentlig fast, ville i så også bare sidde i flyet og sige, pyt det er jo menneskeligt at fejle.
    Selvfølgelig er det menneskeligt at fejle, men ikke når det drejer sig om menneskeliv...

• #29   19. aug 2010 tommy p: den samligning kan du ikke helt gøre. For en rep af et fly er der helt andre skrappe regler, Hvis de samme regler var for rep af mc/bil så ville et simpelt udskiftning måske tage 1-2 timer længere. det vil sige at prisen ville være 1000-1500 kr højere. Vil du betale for det?

• #30   19. aug 2010 altså nu er jeg selv pilot, og kender en del til det, og ja der er da skrappere regler. men det har jo intet med sagen at gøre, for det er jo stadig mennesker der har med det at gøre, så det du skriver der er jo at fordi der er skrappere regler er det ikke menneskeligt at fejle.
    (kan så fortælle at selvom der er skrappere regler bliver der alligevel lavet en del fejl inden for det fag alligevel)

• #31   19. aug 2010 Det er en fatal fejl. Har selv været ude for noget lignende, bare i bil. Havde lige fået nye alufælge på, monteret af værkstedet. Skulle på ferie dagen efter. Lidt før rødby begynder der at komme lidt udslag i rattet. Efter færgen beslutter vi os for at køre ind på den første tankstation og konstatere en løs bolt, som ikke kan spændes igen da gevindet er knækket! Bliver hentet af et fejeblad og kørt til et tysk værksted. De konstateret af det danske værksted af overspændt alle boltene på de to for fælge. Super fedt at vide at hjulene meget vel kunne have været røget af på den tyske autobahn.....

• #32   19. aug 2010 Giver Tommy P ret.. burde ikke tage mere end 5min for mekanikeren lige at tjekke det hele igennem efter man er færdig..
    Nu hvor der er mangel på lærepladser kunne de da alle ansætte en til at kikke samtlige mc'er igennem for løse bolte m.m. (og rak bare det forslag ned)

• #33   21. aug 2010 Tommy-->
    Vil nu mene det har en del med sagen at gøre da der ikke er nogen der vil betale 1500 kr + moms i timen hos hverken auto- eller mc mekaniker hvis det skulle udføres på den måde.

Der er heller ingen grund til at diskutere om det er alvorligt eller ikke, det er en alvorlig fejl. Når det er sagt, kender jeg ikke nogen der ikke på et eller andet tidspunkt har begået en lige så alvorlig fejl.

• #34   21. aug 2010 Det beviser bare endnu en gang, at hvis noget skal laves ordentligt - så er man nødt til at gøre det selv.

• #35   21. aug 2010 surt det skete men alle laver fejl... der skete ikk noget og den mekaniker laver nok ikke den fejl igen. så alt i alt har det jo været en godt forløb... men fostår godt det er skrammende

• #36   21. aug 2010 Dennis H-
    Ved heller ikke hvor i har fra at det koster 1500 kr i timen hos en flymekaniker, prisen er ikke ret meget vildere end ved en autoriseret bilværksted.

• #37   21. aug 2010 Hjul og dæk arbejder burde alle godt selv kunnne finde ud af, og så lade det komplicerede foretage af en mekaniker!
    Ellers meld jer i en klub, lokalt er der altid noget, der er masser af rigtig gode amatør mekanikere i nogen af klubberne!

• #38   21. aug 2010 Ja, og amatør mekanikere laver ingen fejl. Kun på værksteder den slags sker.. smiley

• #39   22. aug 2010 Har lige kørt Finale i DM i Dragbike + 300 hk klassen , efter nr 2 løb opdager jeg at min kædestrammer bolt 10 mm rustfri gevind ligner et S og kæden hænger slap
    Jeg havde selv glemt at spænde hjulboldten
    Grrrrrrrrrrrrr jov der sker fejl

PS jeg vandt DM smiley og løbet kan ses her
    (link fjernet)

• #40   23. aug 2010 Amatører de tjekker og tjekker, derfor de aldrig bliver færdig til tiden, hehe......

Kommentér på:
sindsyg mekaniker fejl!!

Annonce