5.689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

På mc fra Danmark til England... På mc fra Danmark til England...

Overvejer lidt til næste år at tage på en tur fra Danmark til England. Har lidt i tankerne om at køre til Frankrig tage toget under kanalen istedet for at sejle fra Esbjerg af... Er der nogen herinde fra som har erfaringer med sådan en tur? og som kan komme med nogle gode ideer til sådan en tur... regner med målet skal være Ace Cafe lidt uden for London.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På mc fra Danmark til England...
  • #1   19. sep 2010 Du kan evt også tage færgen fra Dunckerque (måske ikke HELT rigtigt stavet) . Det ligger tæt på frankrig men er i belgien ! . Der sejler færger til england og du har så ca 1 times kørsel til london fra du ligger i haven. Jeg har selv kørt turen nogle gange efterhånden og prismæssigt kan det svare sig frem for toget .

• #2   19. sep 2010 Tak, det vil jeg da lige kigge nærmere på....

• #3   19. sep 2010 Prøv det ja . ruten hedder Dover/dunckerque og så vidt jeg husker er det HH ferry der sejler.

• #4   19. sep 2010 Ja i dit tilfælde vil det jo naturligvis hedde Dunckerque/Dover smiley

• #6   19. sep 2010 Der findes en helt anden tanke, hvis du vil have meget smukke køreoplevelser, men det afhænger helt og aldeles af hvor i Englan d du vil hen.

Har du ingen faste mål, så overvej at at køre til Oslo, og derfra over Hardangerlede til Stavanger - pragtfuld tur.

Derfra kan du sejle til Newcastle, og så slå et slag nordpå omkring de store skotske søer Loch Ness og Loch Lomond:-)

Jeg har aldrig gjort det på MC, men det skal med sikkerhed prøves. Jeg har gjort det med bil et par gange - kan stærkt anbefales

• #7   19. sep 2010 National motorcycle museum er et must, hvis man er blot en lille smule interesseret i motorcykler!

• #8   19. sep 2010 Vi var en lille flok derovre her i sommers. Vi sejlede fra Calais til Dover.
    Det er meget vigtig at bestille billetterne i god tid, når man vil have en god pris. Det gjorde vi ikke!
    Vi var ikke helt klar over hvornår vi kunne nå færgen, så vi købte ved lågen. 85 Pund var prisen for en cykel med fører.
    Havde vi bestilt mindst et døgn før over nettet, så var prisen ca. 25 Pund.
    Kommer du lidt nord for London, så er her et sted der er værd at aflægge et besøg: http://duxford.iwm.org.uk/server.php?show=nav.24060

• #9   19. sep 2010 Hm, englænderne tager jo altså den anden vej, så hvis det er køreoplevelse du søger, så tror jeg du skal køre noget længere end til Ace Cafe. Selvom den kunne jeg nu også godt tænke mig at besøge. Skotland har jeg hørt rigtig godt om, men også med Knuds forslag slipper du for alt for mange transportkilometer.

Jeg mødte nogle engelske mc'ister på en tur til Tyskland for nylig. Deres søndagsture udgår klokken 7 eller evt. kl. 6 om sommeren. De skal være færdige med turen ved 10-11 tiden, hvor herefter er der stangtrafik på alle landeveje. Deres befolkningstæthed er meget højere end i Danmark.

Men hvis det mere er for at se landet, så go for it - og husk at kør i venstre side smiley

• #10   19. sep 2010 tak allesammen for en masse fine inputs...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #11   19. sep 2010 Du kan køre dertil ad mange veje... både via Oslo + sejl eller f.eks. til Frankrig + sejle eller via Eurotunnel.

England er et godt land at køre MC i.... deres færdselskultur er storartet og det hele glider. Selv om du færdes i storbyerne (London m.fl.) kan du trygt tage helt ind til centrum... no problem!

De bedste ture er de spontane... og hvis I ikke skal afsted med 100 mand, så kør... og kør... og kør ind når I har brug for det! Bed & Breakfast konceptet i UK kan slet ikke beskrives... de findes overalt - og du kan med fordel købe sidste udgave af Bed & Breakfast UK på første tank du rammer efter ankomst til landet.

Et forslag kunne være en tur sydover - via Eurotunnel - således I kommer frem til herligheder hurtigst muligt. Når I rammer UK så slå navigator til... således I undgår *ALT* der ligner motorvej. Ud på country-side og nyd de herlige veje. Sydengland er herligt... og Wales ligeså. Hvis i har god tid, så *skal* i besøge nordengland også...

Go' tur til UK

/H

Kommentér på:
På mc fra Danmark til England...

Annonce