{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.651 visninger | Oprettet:

Køb af mc i disse tider {{forumTopicSubject}}

Skulle have haft en købt en mc til denne season, men kom så til udlandet i stedet, så blev ikke aktuelt, men skal så ha' købt en hen over vinteren til næste.

Men syntes sku det er svært at købe en mc nu for tiden, selv om det er købers marked, for vil sige at største delen af de mc der er sat til salg er fuldstændigt urealistisk dyre :O|

Nu bare for at nævne én "uden navn selvfølgelig", så er det da ikke svært at finde en r6'er fra 2000 som står til 70.000 kr!! :Oo

Og ved da at på en god dag med solskin går sådan en da for 35.000, med ridser og hvad der nu må komme over 10 år.

Bare for at sætte i perspektiv, gik denne r6'er da for ikke meget mere, og tror da godt jeg ved hvad jeg ville havde valgt.

(link fjernet)

Men det jeg prøver at komme frem til er, hvor skal man gå hen for at finde dette købers marked, som alle taler om. Er den eneste måde at finde det på, simpelthen bare at fyre løs med bud på div cykler, til man på et tidspunkt finder en sælger som indser at man altså ikke kan tage sig betalt for affektionsværdien af sin cykel? Og at selv om udtrykket "HYSTERISK VELHOLDT" bliver brugt, så betyder det jo altså ikke at den er i bedre stand end en ny...

Hvad gør/gjorde du, som måske lige har gjort en af disse gode handler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc i disse tider
  • #1   15. okt 2010 Byd. Og smid gerne link til noget tilsvarende, der har realistisk pris.

    Folk kræver alt for tit alt for meget for deres cykler.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #2   15. okt 2010 Udtrykket "købers marked" er baseret på at "køber" er en person som har pengene klar og gider tage sig tiden til at køre ud og kigge på cyklen før han byder den ned hvor den burde være.

    Du skal have is i maven, men det skal nok betale sig.


  • #3   15. okt 2010 finder en sælger som indser at man altså ikke kan tage sig betalt for affektionsværdien af sin cykel?..

    Der blev hovedet sat på sømmet!. Ja det er lige præcis det som de dyre sælgeres holdning er.
    Prøv at søg på den MC du gerne vil have, og se samtlige resultater. Sorter efter årgang, og cykler fra cirka samme år kommer op med en prisdifference på 18.000 eller mere, og det er vel og mærke i privatsalg. (Honda CBR 600 og Yamaha FZR 600 fra 90-95 taget som eksempel)


  • #4   15. okt 2010 Det er selvfølgelig ikke mit problem, men sælger bliver for det meste lidt gnaven hvis man byder hans cykel ned, men det er der jo ikke så meget at gøre ved.

    Men ville selv som sælger bliver rigtig pisse sur hvis der kommer en ud og ser på den, måske prøver den, og så begynder at byde den ned. Så ville jeg hellere at der var klare linjer før man begyndte at spilde for meget af hinandens tid...


  • #5   15. okt 2010 Folk skal lige indse at det er disse tider.

    Jeg købte sidste år en GS 450´er for 5000,- ( Der var flere at vælge imellem til den pris - inkl en GSX´er ) i dag vil folk have mellem 10-20.000 for dem.

    Ikke just tiden til at erhverve sig et billigt vinterprojekt....


  • #6   15. okt 2010 Syntes sku der er rigtig mange gode tilbud for tiden.. og der skal nok komme flere.



  • #7   15. okt 2010 Nå ja forresten, er der nogen der sidder med linket til et godt tilbud, så post det endeligt, alt fra fazer til r6'er har interesse.

  • #8   15. okt 2010 Tror alligevel der er langt mellem dem der har købt ny cykel lige før finanskrisen, mister jobbet og nu måsælge for en slik.
    Men de er der og det vel bar med at ligge på lur smiley

    Snakkede med en der købte en sprit ny er6 med arrow (eller lign.), diode blink, lsl lir, ik en skramme og under 3000 km kørt for 50k af en sur jyde med en meget ked af det søn :S


  • #9   15. okt 2010 hmm.. Syntes nu også der findes rigtig mange gode bud..
    Jeg kiggede istedet for min nuværende cykel på en Suzuki TL100R de stod til 85k + sidste sommer, og nu kan man da få dem omkring 20k under.. Bare et eksempel..


  • #10   15. okt 2010 http://www.dba.dk/yamaha-fzs-600-fazer-s-600/id-68858230/ ja her er da et tilbud, du har nok set det.

    http://www.dba.dk/yamaha-fz6-fazer-600-ccm/id-67624725/ HMC fra 05 til 51,900, med forhandler garanti.

    (link fjernet) Til gengæld den dyreste i katagorien, 1 års forskel fra den første og cirka 50 T på klokken. Den må være lavet af guld, når den endda stikker en nyere forhandler MC.


  • #11   15. okt 2010 Du kan jo kigge på min ER-6'er, synes selv den er fornuftigt prissat smiley

    Ellers må en evt køber jo sige til, hvis denne mener at prisen er helt hen i vejret. Det kan jo godt være lidt svært for sælger at vurdere hvad en cykel er værd, hvis man ikke er 100% inde i markedet.

    Javist, der nok lidt skjult reklame, men stadigvæk lidt on-topic smiley


  • #12   15. okt 2010 Kawa E>> Den kan du ikke sælge om du så gav den væk;)

    ps. siden hvornår har du skiftet profilnavn?


  • #13   15. okt 2010 Anders, er det DIG?! smiley
    Har skiftet navn så jeg ikke dukker op på forsiden af google, med alle mine uheldige kommentarer smiley


  • #14   15. okt 2010 Overvej at lave en købsannonce med et fastsat prismaksimum, og specificér, hvilken type mc, du søger.

    Ex. "Købes: Sportsmc, 600-1000ccm, årg. 2000 og frem - Pris max. XX.XXX kr."

    Så er du også fri for urealistiske sælgere, der brokker sig over et realistisk bud på deres halvgamle mc'er.


  • #15   15. okt 2010 Selvom jeg ikke er Suzukimand, så ligner det her en fornuftig MC til de penge: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=82150

  • #16   15. okt 2010 Her har du et af de bedste tilbud PT efter min mening.. men en GSXR750 (som Lars linker til) til 90k er satme også iorden.

    http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=85604


  • #17   15. okt 2010 Nej ved du nu hvad!!!!


    Nu har vi i månedsvis hørt piberi om, at folk ikke kan få de penge de ønsker sig for deres brugte cykler.

    Skal vi så høre piberi om folk, der ikke kan finde ud af at sige hvad de vil betale, og bevæge sig videre til den næste, hvis køber ikke indser, at han ikke kan sælge til sin ønskepris?????

    Fin den cykel du kan lide. Giv køber et bud - sig derefter: "du vil have x kr, det vil jeg ikke betale - jeg vil give y, det vil du ikke sælge til, har vi to så mere at tale om?" Kommer han dig ikke i tilstrækkeligt omfang i møde, så sig pænt og høfligt " tak for din tid, så må jeg videre til den næste" - og det gør du så - længere er den da ikke i dette marked.


  • #18   15. okt 2010 Der er mange som ikke vil tage det nødvendige tab for at få solgt. Byd på dem og se hvad der sker. Ignorer alle dem som bliver fornærmet over dit bud. Hurtigt videre til den næste.
    Se feks de 10 år gamle SV650'ere. De koster 40-50 Kilo kr. En ny koster 70 kilo kroner og så har man garanti, ABS, indsprøjtning og ingen ridser smiley
    Min pointe er at hvis ikke du kan få sælger ned i fornuftigt prisleje, så køb en ny cykel. Med den mikroskopiske afskrivning der er på cykler i Danmark, så er det nok den bedste forretning.


  • #19   15. okt 2010 Knud, Problemet er jo netop at sælgere ikke vil nærme sig køberne rent prismæssigt. Hvis jeg skulle købe brugt cykel i dag ville jeg også blive frustreret over at markedet er oversvømmet med cykler som ikke kan sælges, men ingen er tilsyneladende indstillet på at tage konsekvensen. Det skaber en fiktiv høj brugtpris, samtidig med at markedet er fuldstændig dødt!


  • #20   15. okt 2010 Madsen, nu du taler om mikroskopiske afskrivning og sv 650...

    Har opsaveret at der faktisk slet ingen afskrivning er på sv'ere længere, kan da snildt finde flere sv'ere til salg som er dyrere end en sprit ny nede fra forhandleren;)


  • #21   15. okt 2010 Bestemt ikke den bedste forretning at købe ny lige for tiden.

    Man skal bare finde de handler hvor sælgeren ikke lever i en drøm.


  • #22   15. okt 2010 Enten har du ikke kikket godt nok efter de gode tilbud eller også er du rent faktisk for nærig? Har du overvejet det? Syntes sku der er nogle fine "tilbud" på rigtig fine cykler for tiden.
    Men på den anden side. Er man typen der tror at man lige finder det bedste bud på 5 min så er det nok svært..
    Undersøg markedet grundigt og hav tålmodighed. Så kommer det nok.


  • #23   15. okt 2010 Der er da mange billige mc'er!!
    Dem der er prissat alt for dyrt skal man ikke spilde sin tid på, for sådan en sælger sætter den altså ikke 25.000kr ned selvom der står tilsvarende til den pris - been there.

    Det er vinter og sæsonen er slut, find ud hvad du vil have og hvad du vil betale, hav øjne og øre åbne og giv et godt bud når den rigtige cykel kommer til den rigtige pris.

    Personlig er den GSXR 750'er der er linket til billig. For tiden kan 04--> R1'er findes til 95.000 og 07/08'er til 115.000, det er da mega billigt i forhold til for 1 år siden!!

    Jeg skal desværrre ikke købe mc før næste vinter, men det kribler da i fingrene med de priser folk sælger til !!


  • #26   15. okt 2010 J*P*, det ville jeg gerne, men kan desværre ikke.... For de bliver nemlig solgt;)
    Men kender da ihvertfald en der har fået sin solgt til den pris, og måske den skulle havde været 5 kilo dyrere, men nu er han da af med den.
    Men siger bare at siden det nu er trænge tider, ja så bliver de super tilbud mere reglen end undtagelsen, for køberne har jo lurret den.


  • #27   15. okt 2010 Madsen:

    Der findes da bestemt sælger af den slags du nævner, men der findes altså også andre.

    Vend denne debat om og kig på mennesker, der piber over ikke at kunne sælge deres cykler. I nærmest hver eneste tråd dukker der folk op som at laver realistiske vurderinger af, hvad de kan få - OG DERFETER HAR DE SOLGT.

    Jeg har mere end en gang hjulpet folk med at købe gennem sommeren, hvor både køber og sælger har haft en nogenlunde tilpas grimasse på bagefter.

    Pointen er - vil en sælger ikke sælge til en fornuftigt kompromispris, så er han ikke sulten nok - så find en anden. Det er helt alminelig markedsmekanik og købmandsskab:-)


  • #28   15. okt 2010 Er så enig med mange af indlægene, især Knud. Har også hjulpet med en 8 handler i år, hvor alle er tilfredse!..

    MEN der er mange sjov priser derude, så i går, en cbr600F2 1993 til over 50.000 OG fandt en der blev handlet til 25.000....

    JA der var forskel, MEN de havde kørt lige meget, JA den ene var nylakkeret, og med LIDT ekstra udstyr. IALT omkring 10000 i NY værdi (med maling)... SÅ jeg forstår godt folk trådstarter undrer sig!!


  • #30   15. okt 2010 Vent til næste år så er der folk som er desperate for at komme af med deres cykel for at de kan få noget størrer eller betale gæld. Jeg var så dum at køb mc op til vinteren en 2001 gsxr 750. Ja tak efter nytår kunne ejg finde en 2001 gsxr1000 til de penge:D
    Så vent med at købe.


  • #31   16. okt 2010 opret en købes annonce, men hvad du søger og hvad du har at gøre med.. så enkelt - er der nogle der vil sælge til dine krav, så gir de sikkert lyd fra sig..

  • #32   16. okt 2010 Synes nu det er svært at finde ud af hvad ens cykel er værd. Har min den ene tilsalg... Har kigget priser på DBA, her på McG osv, nogle er 20K billigere andre næsten 20K dyrere.

    Tænker dog alligevel at mc'er med så mange år på bagen, burde ikke koste så meget, men det gør de, også sætter man sin mc til det de andre sætter dem til, eller næsten.... den bliver temmelig sikkert ikke solgt, men så kan jeg da kigger på den og sige, den er ski da flot og derefter køre en tur på min dejlige R1'er. Som så en dag kan stå ved siden af den gamle FZR, når en ny skal indkøbes.

    Held og Lykke med salg og køb vinteren over... godt nytår og glædelig jul.


  • #33   16. okt 2010 det største kup jeg pt kan finde på mcg

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=80946

    det er lige 100.000 kr ud af vinduet på 8800 km .. 11,36 kr afskrevet på 8800 km .

    feks en tur over og åbne bakken her fra kolding og retur igen 2 x 230 km = 5225 kr afskrevet ..

    HA HA


  • #34   16. okt 2010 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=84847

    Den er også slem, den har kun gået 6200.. Det er også 100k.

    Det er helt vildt!


  • #35   16. okt 2010 FROSSET !!!!! (kolding) .
    Rolig nu!!!! Det kan sagtens tænkes at den K8er er købt for 180.000.- fra ny.... Ekstraudstyr er det svært at regne med i denne forbindelse....Det er sjældent man kan få noget særligt for det. Cyklen bliver ofte blot lidt lettere at sælge...


  • #36   16. okt 2010 Tror de kom frem til i en anden tråd at ekstra udstyr ikke gjorde brugt værdien af cyklen højere. Det gjorde bare at cyklen ville blive solgt før en tilsvarende med mindre ekstra udstyr. Men jo det har været nogle dyre kilometer han har fået kørt sig:D

  • #37   16. okt 2010 Altså - udstyr og ombygninger er lige somændringer i huse. Hvis ikke de siger køberen noget er de INTET værd.

    Der er ALTID mest forretning, hvis man skal sælge noget der er så tæt på originalt som muligt - minimum bør de originale dele følge med.


  • #38   16. okt 2010 nu snakker jeg om hvad ham her har mistet på hans cykel da den står ham i 250 tusinde.. ved godt at udstyr ikke tæller med , men i hans tilfælde ser regnestykket sådan ud ..

  • #39   16. okt 2010 FROSSET !!!!! (kolding) .

    Den er da direkte dyr i forhold til denne:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=69356


Kommentér på:
Køb af mc i disse tider

Annonce