1.223 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Rigtigt valg af dæk til zx10r Rigtigt valg af dæk til zx10r

Hej

Jeg har erhvervet mig en zx10r 07-model.
På den er monteret et par Metzeler sport-touring dæk.
Da jeg mest er til landevejsture med hurtige sving og desuden planlæger nogle trackdays til næste sæson, har jeg i sinde, at udskifte de allerede monterede dæk med noget mere sportspræet, så jeg kan svinge med knæet i jorden smiley Jeg har læst en del om de forskellige dæktyper og det lader til at man skal passe på med at montere de bedste sportsdæk, da det kræver en ret habil kører at holde dem varme nok til, at bibeholde sit grip.

Jeg vil meget gerne høre en masse gode råd og erfaringer, så jeg forhåbentlig får monteret de rigtige:)

ps. hos Stevens anbefaldede de Bridgestone BT-023.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rigtigt valg af dæk til zx10r
  • #2   22. okt 2010 Metzeler Sportec M5 eller Pirelli Diablo supercorsa SP med de to dæk har du både til vej og bane på en zx10r.

Mvh,

Allan

• #3   22. okt 2010 metzeler m5 skulle vist være super dæk til aktiv kørelse på gade og en banedag, har dog ik selv prøvet dem endnu, men til foråret står min klar med sådan et sæt på

• #4   22. okt 2010 Jeg har endnu ikke selv kørt med dem, men mange af dem jeg kører med har Michelin Power Pure monteret, som er super hurtig til at blive varme, og holder nemt temperaturen oppe.
    Samt du kan nemt køre trackdays med den..

Men BT-023 har også fået gode "resultater" så det er vel lidt en smags sag..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #5   22. okt 2010 Hvad sidder der på nu den nu - og hvor meget erfaring har du?

Metzler sportstouring dæk - så må det enten være Z4, Z6 eller M3 - og alle tre dæk kan fint klare både dine hurtige svingture og knæet i jorden, så hvad vil du skifte dem for?

Tricket med sportstouring dæk er netop at de stort set ikke kræver noget for at holde sig varme og bløde - ulempen er så at de slides lidt hurtigere ved hård kørsel, men det er jo ikke videre relevant din første eller anden sæson på den MC.

Sorry - men jeg ser umiddelbart ikke nødvendigheden for et dækskifte...

• #6   22. okt 2010 Hey Daniel

Et moderne sportsdæk kan du sagtens holde varmt selv om du ikke lige er en hardcore racer.. Dette så længe du holder der fra regulære Racing dæk.. De fleste store dækfabrikanter laver dog gade varianter af deres Racingdæk som typisk er fantastiske til både gade og til Trackday brug.

Brigdestone
    BT002 R/S (Racing/Street)
    BT003 R/S Har kørt med dem i år og kan ikk li bagdækket det slipper for let når jeg er på bane synes jeg til gade er det dog super.
    BT016 Super dæk entlig mere gadeorienteret end BT003 men kører.

Pirelli
    Diablo Supercorsa SP skal køre med det til næste år. Har kun hørt super om det.. Slides dog hurtigt.

Dunlop
    Sportmax Q2
    Qualifier Kørte med det første sesson og ku ikk li dem
    De nye dæk skulle dog være okay

Michellin
    2CT Gammel kending som mange er glade for
    Power One. Ikke så gode i tests men alle jeg har talt med er superglade for det.

Metzler:
    M5 og M3... Kender dem ikk.

Maxxis
    Kinøjserdæk Billige men compunden er hård med knap så meget bid.

• #7   22. okt 2010 kik her når de kan bruges der kan du nok også
    http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1698

• #8   22. okt 2010 jeg har kørt med MICHELIN POWER PURE i år og de kan varmt anbefales

• #9   22. okt 2010 POWER PURE eller POWER ONE er det ypperste dæk lige pt.
    og bestemt møgfede dæk med alt det bedste man kan ønske

klippefast i sving !

• #10   22. okt 2010 Pirelli Diablo rosso corsa - Sætter jeg min lid til for sæsonen 2011 smiley 3 forskellige compound på bagdækket - Det er state of the art, men prisen er også derefter, men vil bare ikke spare her smiley

• #11   22. okt 2010 Jeg ville anbefale, BT-023, 021, Metzler Z6 I, Pirreli Diablo Strada eller Micehling pilot road 2, Dunlop har også et ... Evt et lidt mere sporty fordæk med en profil som passer til bagdækket.

Be your own judge!

• #12   22. okt 2010 Mange tak for alle de gode indlæg!

• #14   24. okt 2010 Tror ikke på at regummirerede dæk til mc bliver solgt til eu igen.. Det er jo det samme med bildæk.. De kommer til u-landene hvor de kører på dem til de springer.. smiley

Kommentér på:
Rigtigt valg af dæk til zx10r

Annonce