{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Yamaha Thunderace eller BMW R1100S? {{forumTopicSubject}}

HEJ alle, er der nogle af jer der kan komme med lidt input omkring hvilken mc jeg skal vælge? Skal først og fremmest ku køre halvlange ture og er ikke typen der gider stå hver weekend og rode med motorcykel. Har 3 for øje - en Thunderace fra 2000 som har kørt 19.000km og står som ny. Ellers en R1100S med 40000km på bagen. Den sidste ku være en K1200RS. Har altid haft en svaghed for bmw'er, men det en kammerat som har Thunderacen stående og ved den er ekstremt vedligeholdt. Tak for hjælpen på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Thunderace eller BMW R1100S?
  • #1   6. nov 2010 Jeg ville ikke være et sekund i tvivl, jeg ville nappe BMW'en! Altså R1100S'en.

    Synes de er for fede.. Og de kan ombygges:oD Kardan er også lækkert.


  • #2   6. nov 2010 Jeg ville helt sikkert tage R 1100 S

  • #3   6. nov 2010 du skal bare ud og prøve alle 3... der skal handles med hjertet, og ikke efter hvad andre syntes...... men jeg kan godt anbefale en thunder ace, har nu kørt ca. 30000 km. på min uden problemer

  • #4   6. nov 2010 De er alle tre gode til relativ komfortabel touring. Især K1200RS er en rigtig god rejsecykel.
    Jeg har ikke prøvet en Thunderace, men den skulle være fin til sporttouring. Jeg har dog en del erfaring med både R1100S og K1200RS, da flere af mine kørevenner er BMW-fanatikere. K1200RS er komfortabel med stort K og motoren er truckerstærk. På autobahnen er den i sit es og den gør det ok på bivejene. Problemet for mig er, at den er kedelig at køre - den suger ligeså stille glæden ved at køre motorcykel ud af en:-)
    R1100S er imo smuk, der har BMW designteamet gjort det godt. Boksermotoren er grov, fuld karakter og man skal lige vende sig til det specielle træk - jeg er dog ikke vild med boksermotoren, før de lancerede 1200'eren. Det er en sporttourer med vægten lagt på touring. Igen høj komfort og den lange akselafstand giver god stabilitet på motorvej. Den er bedre end K1200 til bivejene, men den har det bedst i bløde kurver.
    Jeg selv valgte den noget oversete BMW F800S. Det er også en sporttourer med mere fokus på sport. Den er let - 40 kg mindre end R1100S og 85 kg mindre end K1200RS - og siddestillingen er mere sportslig end de to andre. På langtur har den ikke sofakomforten som de andre til gengæld er den for sjov på de små snoede.


  • #5   6. nov 2010 yamaha`en funk passer på hans ting :-))))) super lækker maskine

    hilsen Allan s


  • #6   6. nov 2010 og du ved jeg altid har ret iggy

  • #7   6. nov 2010 Hej prøv dem alle tre!

    Men ganske interresant, for det var lige PRÆCIS de tre cykler jeg selv havde i tankerne.

    Og Jeppe (Amager) A har ganskeret i hans beskrivelse af de to bimmere. Tænk også på, hvordan du kan lide trækket komme.... og dog skal (i sammenligning med tidligere boksere) R1100S have pisken mht omdrejninger.... skal det være sjovt, er det mellem 5000 og 7500 jeg selv ligger og kører.

    Mht motorgang, kan den godt ruske lidt i det i bytrafik, især under 2000 o/m i skarpe sving og rundkørsler. Dette har jeg dog fuldkommen kureret med en Performance Controller fra Techlusion (+ smooth indsugning Hi-flow filter, Y-rør og anden bagpotte)..... men en PCIII gør det bedre og skræddersyet (desværre også noget dyrere, men den billigere løsning virker fint for mig)

    Hvis du går med tankerne på styling, er der masser af dele at få i Tyskland.

    Mht styrevillighed, så bemærk, at i USA (og vistnok EU, men der er jeg ikke helt sikker) kom SS/BoxerCup udgaven med kortere Paralaever arm (365 mm mod 385mm) hvilket giver den bedre egenskaber på småvejene.... og tankerne om nødvendighed af ny bagdæmper er mange og forksellige..... til den "kurze strebe" er originalen fra R1100GS det rigtige valg i forhold til diverse kostbare AfterMarket udgaver;-).... har selv denne modification i kikkerten, vil bare gerne finde en brugt arm;-)

    Er spændt på at høre hvad du ender med....


  • #8   6. nov 2010 Nå ja, og endelig, jeg kunne IKKE ønske mig ikke en anden cykel!!!!!!!!!!!!!!



    (det skulle dog lige være en R1200S;-)


  • #9   6. nov 2010 Tusind tak for svarene smiley

Kommentér på:
Yamaha Thunderace eller BMW R1100S?

Annonce