876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Blanding og kobling Blanding og kobling

Hej
Har en Honda cr 250 r fra 1996.

Hvilken blanding vil i køre med i benzinen?

Koblingen går rigtig stramt, og den kobler ikke ordentligt ud. Jeg har skiftet kabel. Hvad tror i? Kan det være koblingspladerne eller kan jeg risikere at skulle skifte hele koblingen?

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blanding og kobling
  • #1   1. mar 2011 mht koblingen,- har den stået stille meget længe? - min r1 stod stille meget forige år, efter vinteren da jeg skulle have den kørt til mekaniker... kunne den heller ikke koble ud... før den lige var kørt rigtig godt varm... lige som det hele var groet fast... I dag er der intet i vejen.
    Jeg vil give den en god totaktsolie, ca 2-3 procent.
    Har selv haft sådan en for nogle år siden. Er faktisk lige ved at tro jeg har lidt liggende til den, bl. a. nogle kronrørslejer hvis jeg ikke husker helt forkert og måske også en sidenr. plade.

• #2   1. mar 2011 er den ikke med koblings snegl for så skal du starte med at justere den det er nok fordi at armen går på motorblokken

• #3   1. mar 2011 Er din kobling justeret rigtig mht kabellængde? Der skal jo ikke være mere end et par millimeters frigang.

Detkan også være at den slet og ret skal køre lidt. Olien er stadig ret højviskøs og pladerne kan klæbe lidt i kulden

• #4   1. mar 2011 Start med at slække kablet helt, for ved selve koblingsarmen findes
    der endnu en justering, der som regel gemt bag et dæksel. Denne justerer
    frigangen i udrykkerlejet i koblingen. Denne justering skal stilles
    sådan at koblingsarmen kan bevæges nogle få mm. inden den møder modstand fra koblingen/koblingsfjedrene. Det er vigtigt at kablet er slækket helt når
    at der justeres på udrykkerlejet. Bagefter justeres kablet som det sidste.

Kommentér på:
Blanding og kobling

Annonce