{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Sikkerhed på 2 hjul {{forumTopicSubject}}

Hejsa gallerister

For forhåbentligt at øge sikkerheden har jeg forfattet nedenstående der er sendt til motorredaktionen til alle lokalaviser i Vejle området.

Jeg opfordrer til at nogle af jer gør noget tilsvarende i andre lokalområder så vi kan få knækket den kedelige uhelds statistik.

Gert

SIKKERHED PÅ 2 HJUL

Motorcykelsæsonen er i gang så nu er der igen kommet mere 2 hjulet trafik på vejene. Ihukommende de sidste års statistik med mange døde og kvæstede motorcyklister får jeg lyst til at komme med denne advarsel.

Især først på sæsonen er det farligt da mange bilister opfatter motorcyklen som en knallert og derfor overraskes over hvor hurtigt den kommer. Dernæst fylder motorcyklen ikke så meget i trafikken at faren for at overse den er til stede.

Hvad kan du som bilist gøre ???
Først og fremmest vær opmærksom. Tag som givet at alle 2 hjulede som du møder på din vej kører hurtigere end du forventer. Vær især opmærksom ved venstresving og ved udkørsel fra sideveje. Og husk – at selvom nogle af os klæder os så vi ser rå og hårde ud er vi faktisk de bløde trafikanter.

Hvad kan du som motorcyklist gøre ???
Først og fremmest tage som udgangspunkt at bilisterne overser jer og køre derefter. Derved undgås mange uheld. Dernæst efteruddannelse. Mange steder tilbydes kørekursus hvor man kan øve sig på lukkede anlæg. Især ”friværdifolket” som tog kørekort i 70’erne og nu vil ud og opleve friheden på 2 hjul har godt af at få genopfrisket færdighederne, men også de mere erfarne motorcyklister kan blive bedre. Motorcykel Importør Foreningen (MIF) udsteder faktisk et gavekort på 500,- Kr. til hjælp til et kørekursus hver gang de sælger en ny MC.

Vejle MC Touring Klub som holder til på Horsensvej 503, 7120 Vejle Ø afholder hvert år gratis kørekursus for klubbens medlemmer. Disse medlemmer kører hvert år mange tusinde km. I ind- og udland og vi vægter sikkerheden højt. Årets kørekursus afvikles den 16.april på køreteknisk anlæg i Vejle og klubben har netop åbnet for tilgang af nye medlemmer. Vi holder klubaften hver onsdag kl. 19:00 så kig ud og se om det skulle være noget for dig. Der er altid kaffe på kanden.

Endelig har MC Touring Klub som er Danmarks største interesse organisation for motorcyklister udgivet bogen ”Sikker kørsel på MC” Bogen beskriver alle de farlige situationer man som motorcyklisk kan komme ud for. Bogen er nu udgivet som PDF fil og kan hentes gratis her: http://www.mctouringclub.dk/?id=26472 Hent den det er rigtig god læsning Jeg skal da nævne at vor lokale kørerlærer Axel Nielsen fra: (link fjernet) har været teknisk konsulent på bogen. Det er for øvrigt også Axel Nielsen der garanterer for kompetent undervisning på de kørekurser som Vejle MC Touring Klub afvikler.

Jeg ønsker alle en god motorcykelsæson og på nu godt på hinanden ”It’s a Jungle out there”

Gert Nielsen
Formand for Vejle MC Touring Klub


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed på 2 hjul
Kommentér på:
Sikkerhed på 2 hjul

Annonce