{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Sikkerhed som sælger ?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står (forhåbentlig) for at skulle sælge min kværn. Man hører jo meget om folk som bliver snydt med falske cheks og så videre.

Hvordan skal man handle for både at sikre sig selv om sælger, og samtidig køber. -Her tænker jeg på:

1. Hvad er den/de sikreste måder at modtage betaling på (og er ca. 90.000 kr for meget at forlange at køber har med i kontanter?)

2. Jeg har restgæld i cyklen, og ønsker også at forvisse køber om at den bliver indfriet. Skal man tage sammen i banken og lave en overførsel med det samme eller hvordan ?

Håber nogen kan hjælpe lidt .... på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed som sælger ??
  • #1   1. okt 2008 2 eren er den sikre

  • #2   1. okt 2008 1. Næ....
    2. Ja gør det!

    3. Omregistrer den sammen.......... ALDRIG lade køber gøre det...lige meget hvor ærlig han ser ud og står med kontanter en søndag eftermiddag....

    Har selv været på den limpind - jeg vidste godt bedre, men ham der så jo tilforladelig ud...
    Fik den ene søforklaring efter den anden af hans "kæreste" om at han var på hospitalet osv...
    Han lavede sq oxo buler med lortet osv osv.....
    Told og skat og politi var uduelige og han kørte 6 mdr i mit navn.


  • #3   1. okt 2008 Kan iøvrigt lige fortælle at punkt 3 .......... er noget lort !!!!
    har lige solgt min varevogn for 4 uger siden , en rødlig rædsel af en fiat ducato ...... siden den ikke var omregistreret henvendte eg mig til politiet ! efterfølgende har eg modtaget ikke færre end 2 indkaldelser til retten for tyveri !!!!
    FÅCkinG BåtHorN ........ville hellere have skrottet bilen ! end det her pissss


  • #4   1. okt 2008 Spirillen, det må du lige forklare lidt bedre? er ikke helt med på hvordan du kan blive indkaldt for tyveri, når det er dig som har solgt bilen ? eller er det bare mig som er lidt fatsvag?

  • #5   1. okt 2008 Har prøvet det samme som Peter men fik overbevist politietaten at det var bedre de hentede nummerpladerne end mig for vold og så pludselig var der omregistreret.

  • #6   1. okt 2008 solgte bilen med aftalen om den skulle omregistreres indenfor 3 uger !
    hvilket ikke er sket
    derfor ender brevene om indkaldelser for div. hos mig , har dog fat i lokal betjenten


  • #7   1. okt 2008 jeg ville aldrig møde op med 90.000 kr. i kontant .. det er insane

  • #8   1. okt 2008 Den med omregistrering

    1 lav en salgs/købsaftale, hvor han forpligter sig til at omreg/syne indenfor 3 uger

    2 sælg og afsted med ham

    3 ring til din forsikrng og afmeld din forsikring.

    Han har nu 3 uger til omreg, gør han det ikke melder forsikringen til polisen, og overdrager sagen til, og du er ansvarsfri overfor hans handlinger, blir der noget har du din salgsaftale, som bevis.

    NB vigtigt idet øjeblik han kører med cyklen ringer du til forsikring og afmelder forsikring

    4 du modtager en restopgørelse fra din forsikringer, og har ingen bekymringer

    5 ny cykel til dig

    Ovenstående er forsikringens pligt


  • #9   1. okt 2008 PS jeg fik restopgørelse efter 1 uge - tossen fik først omregistreret efter 5 uger - mit problem nej.

    Din vægtafgift kommer stadig til dig, men du sender kopi af aftale og girokort, eventuel din bekræftelse på afmeldingen fra forsikringen, så er den potte ude


    Mit formål med det skriv, hvorfor gøre en masse bøvl ud af niget nemt


  • #10   1. okt 2008 fyld selv manglende bogstaver på

  • #11   1. okt 2008 Her er min saga, vedr omreg:

    1 april sælger kassevogn - manden lover højt og helligt at omreg ASAP...
    for faen manden står med sedler i hånden så hva faen...
    2. Maj henvender mig til T&S for at tjekke den er omreg.... det er den ik..
    Men skal lige give tid da de er bagefter.
    3. Juni for via T&S fat i køber ..... han har "smidt" regattest væk så han kan ik omreg... ar "forsøgt"¨at ringe til mig.
    Ok jeg har skiftet mobilnr, så giver ham en chance mere...
    Skriver et brev til køber om at han skal bringe orden i sagerne og betale xxxxkr i vægtafgift. eller henter jeg dytten igen.
    Han reagerer på brevet...........
    4. Juli stadig intet men får fat i et kvinde menneske der siger at køber er dødsyg - leversvigt og mere død en levende..... kunne huske at han ikke ville have øl ved handlen og hun lyder desperat. Så den vælger jeg godtroende fjols (på trods af brok fra min kone) at købe.
    Hun lover at bringe orden i sagerne og hendes probs lyder større end mine smiley
    5. Aug - intet nyt. ud over et brev at kassevognen i maj var impliceret i en skade............ FUCK der knækkede filmen fuldstændig
    Gad vide hvordan bræk og sjove sager den har været brugt til?
    6. Told og skat giver lige manden 3 uger mere - da det jo kunne være han forbedrede sig ????????? jeg må ikke selv hente pladerne - det er selvtægt.....:-)


  • #12   1. okt 2008 Lyder da som en øv historie, håber da du kommer rimeligt ud af den

    Men igen afmeld ved forsikringen, og ha en skriftlig aftale på plads.

    Mere svært er det ikke :-), og jeg regner med det samme gælder for biler


  • #13   1. okt 2008 7. igår regning på 260 kr told og skat på retserende vægtafgift smiley
    Nu er den afmeldt - men det den kriminelle lort sker der ikke en skid med... er udenfor pædagogisk rækkevidde og der er´ikke resourcer til at forfølge ham...
    Næ vi andre betaler lorten via skatten og højere præmier.

    SÅ NEJ Grauballemand

    Der er ingen vej uden om en fællestur til motorkontoret.

    Jeg tviler stærkt på at jeg får min resterende vægtafgift tilbage.....
    næ jeg kommer sikkert til at betale 260 kr....
    Forsikringspenge fik jeg retur 1 juni..... opsagt 14 april....


  • #14   1. okt 2008 Bare glad for at jeg havde ca 20 sider med salgs kontrak, mails, breve osv mellem forsikring, køber, T&S......

    Havde man bare solgt uden en noget havde jeg fandme siddet i saksen...
    og skulle betale for sjove skader på p-pladser rundt omkring....

    Husk også at se id på køber...
    Så underskrift ikke er Anders And


  • #15   1. okt 2008 Peter

    Jo den vej jeg beskriver sparer en fællestur :-), men gør det man føler sig tryg ved, så er alle glade.

    Og du kommer ikke til at betale for skader hvis man følger vejen jeg beskrev, men et opkald til forsikringen vil give ro i sindet og bekræfte mit svar (henvendt til Emil)

    Din sidste omkring ID absolut enig, det er dælme vigtigt.


  • #16   1. okt 2008 Okay... rigtig mange gode råd !! jeg kontakter selvfølgelig både min forsikring og min bank for at være sikre på om de har noget at indvende inden jeg sælger...

    Mange tak for god vejledning!


  • #17   1. okt 2008 god ide

    og held med salget


  • #18   1. okt 2008 Kan kun anbefale følgende:

    ID med billede og person nummer som du skriver ned

    DU omreg mcen

    i klarer det hele i banken

    ja det giver dig lidt bøvl og besvær men det er INTET i forhold til hvad du kan opleve... det beviser alle de historier i tråden... brokker han sig så kører han bare af sted UDEN nr plade.. så er det problem løst...min mor måtte have advokat på pga hendes gamle bil var med i en ulykke hvor køber ikke havde omreg bilen... endre med at koste mere end bilen blev solgt for... fedt ik...


  • #19   1. okt 2008 Hmm... jeg har heldigvis aldrig haft problemer med at folk ikke har omregistret til tiden, men jeg har også ALTID brugt FDM's salgskontrakt (hvori punktet er angivet).

    Jeg har til gengæld prøvet at få min bil stjålet under en prøvetur... desværre for vedkommende havde jeg en kammerat som kendte ham, så jeg fik hans adresse. Da vi (jeg havde samlet et par stykker) dukkede op på adressen, var det hans bedstemor som lukkede op - og hun havde naturligvis ikke set ham hele dagen. Da vi forlod adressen, fik hun så tilgengæld en besked om at han ville blive anmeldt næste dag til politiet for tyveri... og sørme om ikke han dukkede op med nummerpladerne til bilen næste dag - dog uden bil, og den fik jeg aldrig betaling for. Men han er blevet lovet godt og grundigt blå mærker, hvis jeg så ham igen... og jeg har ikke set ham siden!!

    Da jeg så snakkede med min kammerat senere, viste det sig at jeg havde været mindre en 10 meter fra bilen - den stod nemlig parkeret i en lukket garage ved siden af huset - så bedstemoderen havde været fuld af løgn. Hyggelig familie, den!!


  • #20   1. okt 2008 Æh jeg fulgte Grauballe mandens 5 pkt....
    Men jeg må jo se om T&S er til at danse med vedr. vægtafgift....
    Tvivler, de har fået papirene et par gange men sender girokort istedet for cheks smiley


  • #21   1. okt 2008 Nu skal der jo heller ikke gå hysteri i den....
    De fleste handler, går glat ...
    Har solgt lidt biler og mcer privat gennem de sidste 15 år....
    Troede jeg garderede mod mig mod det meste og var rimelig "prof" og menneskekender....

    Men når folk kan få kærester til at lyve sig halvdød og bedstemødre til at dække over tyvekoster....
    Ja så er man så langt fra min og forhåbentlig også jeres verden.......:-)


  • #22   1. okt 2008 Når der lander lidt guld på dit bord, gir du bare en omgang smiley

    Og jeg håber da din sag går iorden, det er røvsygt at slås med

    og du har ret i tyve, ludere og platugler findes allevegne, så det handler om at sikre sig bedst, og på den måde man er tryg ved.



  • #23   1. okt 2008 Restgæld eller ej, er der ikke udtaget pant i cyklen, er det kun en sag mellem dig og din kreditor. Er der pant i cyklen, så få skidtet betalt ud!

    Lav en købs/salgsaftale med manden - du kan planke den fra FDM's hjemmeside. En banknoteret check, eller en kontooverførsel er fin. I handelsdokumentet kan I skrive, hvordan det skal forløbe.

    Nu kommer der så et lille trick, der løser en helvedes masse problemer med omregistrering:

    Giv han 500 kr afslag, lever cyklen på hans adresse, giv ham registreringsattesten, men tag nummerpladen af, og aflever den på motorkontoret. Så er du helt færdig med den cykel, og han er pinedød nødt til at registrere om.

    Ellers er det nu som moseliget skriver. Et handelsdokument i kopi til motorkontoret og forsikringsselskabet, så har manden 3 uger, og det er ikke på nogen måde dit ansvar, at cyklen bliver omregistreret.


Kommentér på:
Sikkerhed som sælger ??

Annonce