{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.284 visninger | Oprettet:

vi skal støtte de danske forhandlere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden min tvivl..... Efter de sidste 3 dage...

Jeg var ude at kigge på ny hjelm i lørdags. Jeg havde læst nogle rigtig gode anmeldelser af en caberg rhyno. Som jeg havde fundet på nettet til 900kr inkl forsendelse. Men tænkte at jeg hellere ville støtte de danske forhandlere og at man også var nemmere stillet i forbindelse med reklamationer. Nå ja.. Og så burde de jo have ekspertisen.


Da jeg kommer ud viser det sig at den ikke længere lagerføres i danmark. Nå ja. Jamen har i så noget andet klaphjelm man kan kigge på?
Jo vi har dens afløser konda. Det er en fin hjelm... Og vi har også den der hedder sintesi.. Jeg vælger så at prøve dem begge, men er ikke videre imponeret over deres crash test ved sharp. Den model, rhyno jeg havde kigget på havde 5 ud af 5 mulige stjerner og 100% ag gangene forblev fronpartiet lukket. På den hun helst vil sælge mig sintesien, er frontpartiet lukket kun 40 af gangene. Hmm... Jamen siger jeg. Det er lidt en skam i ikke lagerfører den siger jeg specielt n når nu den er mere sikker. Den sælges jo stadig i flere eu lande. Fortæller jeg er lidt bekymret i forbindelse med en kollission forfra. Jamen hun havde aldrig haft nogen der var kommet ind og klaget. Nej det er jo klart . De er enten døde eller mangler ansigtet. nå.. Jamen hvad så med farver. Fåes den kun i sort. Ja..,. Sort og matsort. Og så skal vi lige bestille den hjem. Øv.. Jeg ville gerne have en i sølv. Jeg vil tænke lidt over det.

Da jeg kommer hjem kigger jeg lidt på nettet igen. Den kan fåes i sort, matsort, sølv, hvid og så i titanium. Og så er den jo også næsten 1000kr billigere.

Hvad skal vi tage til de danske forhandlere for når prisen er for høj. De ikke ved noget som helst om diverse test og udvalget er så lille og de skal bestilles hjem.


Dagen efter ringer jeg til en anden forhandler for at bestille en støttebolt hjem til min honda jeg har solgt. Den skal stå klar til søndag.
Jeg fortæller i telefonen jeg skal bruge den ASAP. Han oplyser prisen der er det dobbelte af hvad den koster i udlandet. Ok ok. Skidt... Bare jeg får den hurtigt. Han lover at ringe tilbage samme dag med en leveringstid. Opkaldet er kl.10 da de åbner. Kl 15 mister jeg tålmodigheden.. Så lang tid kan det da ikke tage og ringe til honda. Jeg ringer så op. Ja joe jae... Jeg kan ikke lige få fat i honda. Hov jeg får også at vide af min kollega de er lukket for i dag.. Bare glem det. Jeg finder ud af noget andet...

Bestiller en i tyskland kl.15.30. Afsendt kl.17 samme dag...


Er det bare mig eller skal de danske forhandlere ikke til at oppe sig eller kan de kun finde ud af at sælge nye maskiner og udføre service på dem. Og evt sælge lidt udstyr i forbindelse med mckøb...


Så må vi se om jeg fryses eller mailes af diverse forhandlere...

Gider bare ikke den ringe service længere...


Mundgonore slut.. Jeg tager ud at køre og køler af med en tudekiks....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vi skal støtte de danske forhandlere?
  • #1   15. mar 2011 køber altid i udlandet hvis jeg kan komme til det, besparelse vejer højere end service for mig, specielt når der ikke er en særlig god service i dk alligevel.

  • #2   15. mar 2011 Jeg er HELT enig ! De graver deres egen grav - Vi gider ikke have ukendte mærker hvor forhandlerne har store avancer - Jeg vil have det "bedste" Kendte mærker som Alpinestars - Berik - Arlen ness - Shoei.. Altså ALLE premium mærkerne - Jeg har selv været ude ved adskillige forhandler og kigge på udstyr og servicen er elendig - Samt deres udvalg er dårligt og priserne er mellem 60-150 % over hvad de er på nettet. Jeg køber ALT mit gear i udlandet ikke så meget som et oliefilter bliver købt herhjemme og jeg har ikke dårlig samvitighed.

  • #3   15. mar 2011 Ja min forhanlder bad mig om at selv købe reservedelene i udlandet, og så kunne de hjælpe mig med at montere hvis det var smiley

    Ved ikke om det fordi de ikke må købe uoriginale Triumph stumper hjem, eller hvad?!?


  • #4   15. mar 2011 Jeg kan ikke være mere enig!!!!!

    Jeg er ikke så rig at jeg har råd til at betale det dobbelte af hvad jeg kan købe det til i udlandet, og desuden først hente det ugen efter det ankommer fra udlandet med fragtmand. smiley

    Jeg kan heller ikke se fidusen ved at handle her hjemme...

    Nu vil en masse nok skrive: Blablabla... du kan prøve hjelmen i butikken, og lalalala, men dem der betjener mig er sgu så dårlige til at vejlede at jeg de 5-6 gange jeg har handlet tøj, handsker og hjelm i en dansk butik, blevet vildledt til at købe noget som ikke var perfekt til mig.
    Sidder jeg der hjemme ved computeren, søger jeg oplysningerne i div forummer, omkring størrelse mm og bestille lige netop den model og farve jeg vil have, og det har kun været positivt fra min side!

    Jannik...


  • #5   15. mar 2011 Jannik - Word ! :=)

  • #6   15. mar 2011 Hvis vi skal overleve " på at klippe hinandens hår " skal service satme blive bedre , et eget eksempel i anden brance fra idag , vi skal på sommerferie med alle børnene , jeg flyver ikke , ellers havde jeg bare bestilt ved TUI men ringer til 4 danske rejseselskaber med kør selv rejser og alle sagde jeg skulle gå på hjemmesiden og finde det , ikke en gang på opfordring kunne/ville hun de hjælpe ! så jeg tror jeg bestiller direkte , så jeg forstår dig udemærket ,

  • #7   15. mar 2011 lyder da også som om de tosser du har haft fat i ikke dur til noget...
    og det kan man ikke bruge til noget,
    så klart du handler et andet sted.. også i udlandet...

    mvh


  • #8   15. mar 2011 Det bliver kun værre. Den service og udvalg forhandlerne har bliver kun værre og de er kun selv skyld i det. Kampen mod internettet skulle være taget for længst. At tage kampen op nu kan de glemme alt om.

    Det er der i DEN grad skræmmer mig er at en forhandler / importør med placering i herlev (alle kender ham) bliver brugt at rigtig mange andre forhandlere. Dem som kender "ham" ved også at hans priser stinker, for at sige det lige ud, så det er da klart at hvis han sælger til andre forhandlere, så kan prisen jo kun stige yderligere.


  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 106
    #9   15. mar 2011 Er helt enig, de danske forhandlere har ofte meget ringe service i forhold til pris. Dette gælder også når vi snakker bil! Jeg skulle fornylig have den firehjulede til service og der endte tilbudet på 10.000 af de lange da forhandleren mente at min tandrem skulle skiftes. Så ringede jeg til et autoriseret værksted i Tyskerland (flensborg) der endte prisen på 120 euro og i øvrigt uden skift af tandrem da det tog mekanikeren 2 sek. at slå op hvornår den skulle skiftes. En lille forskel? tja det må man sige. Jeg er ihvertfald færdig med at få min bil serviceret der hvor jeg købte den! smiley

  • #10   15. mar 2011 Så må du jo håbe tandremmen ik springer.

  • #11   15. mar 2011 Køber så vidt muligt i udlandet.

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 106
    #12   15. mar 2011 Nu skriver Seat selv at den først skal skiftes ved 120-140.000 og den har gået 75. Så det regner jeg ikke med den gør smiley Et service i flensborg koster i øvrigt 1/5 af service i hovedstaden.

  • #13   15. mar 2011 Hvis det er en seat altea så koster de altså kassen at skifte tandrem på da hele motoren skal ud på dem. men ja de skal først skiftes ved 120

  • #14   15. mar 2011 Nu er der også DK forhandlere som giver god service og har nogle priser som ligger ret tæt på det man kan finde i udlandet. Udvalget er måske ikke så stort. Men det koster også penge at have et stort lager. Det bliver bare lidt skruen uden ende, hvis folk både flygter fra DK forhandlerne og forhandlerne ikke tjener penge så de kan have et fornuftigt udvalg.

  • #15   15. mar 2011 Jeg handler også kun i udlandet. Først og fremmest fordi servicen er langt højere, og leveringen er hurtig. At det samtidigt er billigere er bare en bonus.


  • #16   15. mar 2011 Jeg vil helt klart gerne støtte danske forretningsdrivende, men KUN hvis de kan levere mig en service og en pris der ikke gør, at jeg står og føler mig til nar og grin bagefter.

    Min tilgang til det er oftest, at jeg undersøger prisen på nettet og ærligt siger til den danske forhandler, at jeg gerne vil betale en vis merpris for hans venlige rådgivning og fine forretning, men ikke dobbelt eller tredobbelt pris.

    Sidst jeg kiggede på hjelm var det fx. muligt at få hjelmen til 300 inkl levering på nettet, men butiksprisen i dk er ca 5000, så jeg fortalte forhandleren, fra starten af, at jeg kunne få hjelmen til 3000 inkl forsendelse, men gerne ville støtte hans butik og overlevelse ved at give 3500 hos ham og så have lettere vej til reklamation. Det tog ham ca 30 sekunder at regne sig frem til, at det var bedre at sælge til den pris end at miste handelen og før jeg fik set mig om havde jeg også købt et ekstra visir og en dåse kædespray.

    Et andet sted bestilte jeg et par bukser, uanset at de var lidt dyrere end i england ... jeg skrev at jeg ville have besked hvis de ikke kunne leveres umidelbart men hørte intet ... ringede og spurte til ordren efter en uge og fik det svar, at der gik 4 dage mere ... ringede igen en uge senere og fik besked på, at man ville modtage dem "imorgen" ogsende dem straks ... i dag, 10 dage efter sidste melding ringede jeg så igen og spurgte, denne gang er svaret, at de kommer om en uge og så sendes "straks". Jeg sagde at de godt kunne anullere ordren, fordi jeg var træt af at vente og træt af, selv at skulle rykke og blev mødt af et "jamen nu har jeg jo bestilt dem hos min leverandør ??" ... ja OG ? ... min tålmodighed er brugt op ... Jeg bestilte på det engelske site umidelbart efter (kl 1230 i dag) og har lige fået mail om at de er afsendt og forventes fremme fredag.

    Konklusion på denne lange smøre er samme som de fleste andres ... der er mange danske forhandlere der graver graven for sig selv ... men der er altså også enkelte, der stillet overfor rimelige forslag, "spiller med" ?


  • #17   15. mar 2011 Lige mht hjelmen, så er Rhyno en udgået model, afløseren hedder Konda, og er endnu ikke på Sharps testliste. Danske forhandlere køber ikke ind til stort lager, så derfor er det jo ganske rimeligt de ikke har den gamle model hjemme.

    Kører i øvrigt selv med en Rhyno, mit råd er at lade være med at købe den. Den er fin til prisen, og sidder godt på mit hovede, men der er meget støj i den, og visirmekanismen er ikke god.


  • #18   15. mar 2011 Køber ALDRIG herhjemme det er alt for dyrt.

  • #19   15. mar 2011 Nu er jeg så heldig og have funder en forhandler, der for det første levere klasse service, og hvor man føler sig velkommen når man tropper op hos dem.

    De er til og handle med prismæssigt (alt inde for rimelighedens grænser) Og har de gange jeg har oplevet det, en hurtig levering. En sådan forhandler vil jeg gerne støtte, selvom betalingen betyder mer' pris.
    Og er efter min overbevisning en type forhandler som vi ikke må miste i den danske MC branche.

    Hvis man har råd til og købe MC i Danmark, så har man også råd til og støtte de forhandlere som er værd og holde i live. Der betyder service mere end pris.

    Og til dem der er nysgerrig så er det RydbergMC


  • #20   15. mar 2011 Jeg er skam også villig til at betale lidt eksta, for at købe ved en forhandler, de har trodsalt en fysisk butik, der skal løbe rundt...
    Modsat, forventer jeg også at føle mig velkommen, og at ekspedienten tager sig tid til at ekspedere mig, hvis ikke; tager jeg bare et andet sted hen uden at købe noget... Har nu fundet et par steder, hvor de får 5 stjerner, og der køber jeg de stumper, jeg er i tvivl om...


  • #21   15. mar 2011 mange af de danske forhandlere har været vant til at folk selv fandt de ting der skulle købes

    servicen er HELT i bund på 80% af alle forhandlere og udstyrsforretninger

    hvis de vil sælge noget så må de fandme lette røven og give os noget for de ekstra 50-100% vi betaler for varen

    det er fandme min holdning, de må altså snart se og komme ind i kampen, og så lade være med at tude over "krisen" (lavkonjuktur) de folk der komme i biksen, de skal nurses og lyttes til deres behov

    kan godt ske de ikke rigtig køber noget den dag, men service og imødekommenhed, det husker de den dag de skal have en ny bike eller noget tøj




  • #22   15. mar 2011 jeg handler altid ved den lokale mc pusher hvis de kan skaffe det jeg søger.

    men jeg bliver altid taget godt imod med hilsen som fx. "hvad helvede vil du nu her igen? "


  • #23   15. mar 2011 Synes udvalget er for lille i dk.
    Synes kun det sådan noget Touring 40+ tøj man kan finde rundt omkring.

    Det sjældent man løber ind i Alpinestars, Berik osv.


  • #24   15. mar 2011 Så fordi man bliver røvrendt af staten, og spinker og spare for at få råd til en MC, så forpligter man sig automatisk til at skulle spare yderligere sammen hvergang man skal have et stump til den også?
    Det var alligevel den mest underlige holding jeg har læst herinde...


  • #26   15. mar 2011 Lasse - Du går måske gerne til en forhandler og prøver udstyr, for at finde str, hvorefter du bestiller på nettet?

  • #29   15. mar 2011 Hvis det er tilfældet, synes jeg sq, at det er i orden, at forhandlere tager x-antal kroner, hvis folk bare kommer for at prøve...
    De har trods alt penge til at stå i et varelager...


  • #31   15. mar 2011 skulle købe en shoei spirit .koster 6500kr i Dk .Tænkte ok det var satans for på nettet kunne jeg købe den for 4500kr inc vaglfrit visir og taske. tog ind til enghave biiiiipppp for jeg ønskede at få service og garanti over disken og ikke have utrygheden ved net handel. Men sælgeren prøvede først at sælge mig den gamle model til fuld pris .og da jeg gjorde opmærksom på det så fik jeg tilbudt 10% på den gamle model !! jeg ville havde den nye eftersom der er udtaglige kindpuder ved uheld (bruger den til bane )forspurgte på en bestemt farve kombo.fik at vide at de ikke førte den .de havde 3 modeller ud af 6 ! og de var de grimmeste af de 6.foreslog at de kunne skaffe mig den mod en merpris .hvilket burde være muligt eftersom ejeren også er importøren af mærket. men igen fik jeg et nej....såååå fuck det jeg købte den på nettet.fik det jeg ville have + lidt ekstra og sparede 2000kr oveni

  • #32   15. mar 2011 - Buckshot - , lad os nu lige en gang for alle aflive myten om at der IKKE er særlige danske afgifter på udstyr og reservedele. Det er kun registreringsafgiften på køretøjer som er særlig.
    Danske forhandlere kan købe varer hjem på samme vilkår samme alle andre i EU, dog er momsen ca 5-10 procent højere. Alligevel ender prisen i mange butikker på det tre dobbelte.


  • #33   15. mar 2011 Argh, Der skulle selvfølgelig stå "lad os nu lige en gang for alle aflive myten om at der ER særlige danske afgifter på udstyr og reservedele"



  • #34   15. mar 2011 Jeg har intet problem ved at give ekstra - og har været heldige med de to forhandlere jeg bruger - MC Syd i Sdr. Hygum og Big Bike i Silkeborg

    Super service - skide hyggeligt ude på værkstedet hvor der altid er tid til vejledning rådgivning og en hyggesnak. Spørger i mig er det minimun halvdelen af glæden ved at køre mc - Det er HYGGE, SAMMENVÆRD, SNAK OG FÆLLESSKAB.
    Kan den lokale MC-pusher det - så jeg på


  • #35   15. mar 2011 Rapand [Ørnhøj] skrev>>
    "Hvis det er tilfældet, synes jeg sq, at det er i orden, at forhandlere tager x-antal kroner, hvis folk bare kommer for at prøve...
    De har trods alt penge til at stå i et varelager..."

    Så du mener altså at det skal koste penge at gå ind til en forhandler og prøve en hjelm feks..??
    Skal det også koste at gå ind i en tøjbutik og prøve bukser..??

    Så er det da først folk ikke kommerr i butikken mere..!



  • #36   15. mar 2011 Jeg bor i kbh. og må sku indrømme at der er meget få der, yder en rigtig go service...nogen er arrogante og andre gider bare slet ik interessere sig for en.

    Var hos Kj-motorcykler og må sku sige det er en fed shop hvor folk gider at svare på ens spørgsmål, og de har massere af fede vare hjemme på hylderne.

    hader forhandlere der prøver at prakke en nogen på.

    vil så sige at jeg for det meste handler hos forhandlere hvis det er muligt, vil gerne betale for servicen "hvis det er til at få"


  • #37   15. mar 2011 Per M, ellers er vi sq da selv skyld i, at udvalget bliver mindre og mindre...

  • #40   15. mar 2011 "Lytter med"!

  • #41   15. mar 2011 Du skal da godtnok ikke købe en Rhyno, magen til lorte kyse hvis du spørger mig.
    visiret bliver slidt på ½år så det ikke kan holde sig åbent, også drypper vandet ind fra toppen når det regner.
    og visiret klapper op når du køre 130 på motorvejen og skal kigge dig over skulderen smiley


  • #42   15. mar 2011 hehe... Kan garantere jeg ikke kommer til at køre 130 på motorvejen..

  • #43   15. mar 2011 butikspersonalet skal vel også have løn?

  • #44   15. mar 2011 Tjaaa da jeg var helt grøn og købte udstyr de første 2 gange gjorde jeg det hos en dansk forhandler, og begge gange kom jeg hjem med noget som jeg til sidst indså var for stort (kan jeg se nu), men de fik da solgt de de havde hængende og slap for at få den rigtige størrelse hjem til mig...

    Så nu har jeg købt på nettet, og det har jeg det RIGTIG fint med. Prøvede det i deres butik, og da jeg fandt den jeg kunne passe sagde det skulle være den, men gerne i rød. Den ville de så få hjem, men det ville nok tage 2-3 måneder... jamen tak for det. Så jeg købte online.
    5 måneder senere ringer de så og siger nu har de den på lager hvis jeg stadig er interesseret...


  • #45   15. mar 2011 Jeg er SÅ enig med dem herinde der syntes forhandlernes udvalg er for tyndt, priser for høje og deres expertise meget ringe..
    Jeg kommer fra Fredericia og i Middelfart ligger der 2 forhandlere tæt på hinanden, for ikke længe siden skulle jeg købe en kæde til min ene motard, jeg ville have en DID.. Det havde den første forhandler ikke, så jeg måtte købe noget skrammel hun fik bildt mig ind var ligeså godt ( hvilket er næsten ligegyldigt da den er slidt inden sommeren ) En kæde afkorter tak. : Nej den skal bestilles.. Nå men så må jeg jo "dremmel" den fra hinanden.
    At det så er en gal husqvarna gør det ikke nemmere for mig at købe dele ( Umuligt )
    Ingen af dem havde et bagdæk hjemme i den størrelse jeg skal bruge, Halloo, et skide bagdæk.

    Det er efterhånden kun et dårligt udvalg af touringhjelme, og kedeligt langturstøj man finder hos en Dansk forhandler..

    Her den anden dag gik jeg så amok på internet forhandlerene istedet, hjelm, armor, hansker, 2 stk googles hos Raiders discount i usa: 1800 Dkr og så er det fedt grej som Hr og Fru morfar mc i Danmark ikke har.
    Og, en forgaffel komplet med broer, bagdæmper komplet med race opsæt til 400$ på ebay. En ecu som koster 9800,- i Dk med 4 ugers leveringstid fik jeg lige med for 50$ extra.
    og så fandt jeg fede led blinker og 2 pins elektronisk justerbart blinkrelæ til 25 $.

    Jeg er færdig med at købe andet en kædefedt og Olie hos forhandleren, og det køber jeg ikke engang der, men nede på banen..

    Min næste cykel bliver købt på Blocket eller i Tyskland.. Det er det man får ud af at være kapitalist-forhandler overfor mig.


  • #46   15. mar 2011 var hos stevens mc og købe lsl stumper for en mindre formue han havde dog ikke styret hjemme men jeg ville kunne hente det nogle dage senere lørdag formidag ringede han og fortalte han det var kommet hjem men jeg sad på cafe og havde ikke tid til at hente det så tilbød han at køre fra amager og til hvidovre for at aflevere det smiley ja tak se set er service og jeg behøver vel ikke fotælle hvor jeg lægger mine penge smiley god sommer til jer alle

  • #48   15. mar 2011 Buckshot, og der betaler de det samme i skat, som vi gør her, og derfor skal de have de samme høje lønninger...

    Ikke at jeg er imod nethandel... men det går ud over udbudet hos vore lokale forhandlere...


  • #49   15. mar 2011 Tror at Stevens er undtagelsen som bekræfter reglen. Han er en relativ ny forhandler, og åbnede i nethandelsæraen, selvom undertegnede dog har haft en skuffende hændelse i forbindelse med et køb fra MC nøglen derude.
    Mht. til prissætningen er det næsten kun T.hansen, der kan matche DE. Deres oliefiltre til min model, er faktisk billigere end ved Louis.


  • #51   15. mar 2011 Hvis du har lyst så må du da gerne få min Rhyno hjelm, den skal ikke koste noget med mindre du vil have den sendt, mener det er en Large, men det kan jeg lige finde ud af imorgen hvis det er.

  • #52   16. mar 2011 Jeg køber der hvor prisen er fin.
    Går lortet i stykker kan man købe en mere.
    De danske afgifter og momsen afholder mig fra mange ting i DK.


  • #53   16. mar 2011 Jeg køber selv stumper i udlandet, men har faktisk lagt penge hos en af mine lokale butikker i dag.

    Kørte ud til den nærmeste butik og hørte hvad han skulle have for 2 nye dæk. Her var jeg dog specifik og ville have Michelin Pilot Road 2. Prisoverslag +4000 kr. inlkl. montering. Det tænkte jeg lige lidt over, for syntes de var noget billigere på nettet.

    Valgte så at køre ud til en lidt mindre MC mekaniker lidt uden for Svendborg. Pris for de samme dæk inkl. montering. 2750 kr. Så dem fik han lov til at skifte og fik en sms fra ham allerede nu til aften at min motorcykel er klar, så kan hente den igen i morgen tidlig.

    Til den pris gider jeg ikke selv have besværet med at bestille dæk hjem på nettet, afmontere/montere hjulene og finde en der kan skifte dækkene for mig.

    Så nogle danske forhandlere kan åbenbart godt konkurrere med internetforhandlere...


  • #54   17. mar 2011 "Hvis man har råd til og købe MC i Danmark, så har man også råd til og støtte de forhandlere som er værd og holde i live. Der betyder service mere end pris."

    LOL, er det en joke?? fordi man betaler for 3 motorcykler/biler men kun får 1 (180% i afgiift = 2,8 * prisen) Så skal man føle sig forpligtet til at sstøtte nogle som sælger varen for det dobbelte hehe good one..


  • #55   17. mar 2011 @Mirza.

    Pointen er hvis du har råd til og dyrke en hobby som motorcykler, som ikke er en billig hobby, hvad er så pointen i holde den i live ved og gå og lede efter billige dele aka holde røven over vandskorpen. Er vi ikke enige om at såvel som det er os brugere som holder live i "dansk mc kultur" hvis der findes sådan en størrelse, såvel er det vel også de danske forhandlere?


  • #56   17. mar 2011 Men Lars, når man som mig, en 23årig fyr der pt. går ledig, med kone og lejlighed har bil, motorcykel, en masse mountainbikes, div sport og rejser som hobby så bliver man altså nødt til at prioritere ellers havde jeg kun 2 af de ting som hobby, og så ville de andre "genre" miste en kunde.. på den her måde er det ligegligt fordelt..

    Det sgu't fordi jeg sparer de penge jeg bruger dem på noget andet smiley


  • #57   17. mar 2011 @ Mirza

    Du er alt for aktivt et menneske så smiley


  • #58   17. mar 2011 You have no idea hehe.. Men heldigvis er vinteren ovre så nu "behøver" jeg ikk spille hockey mere smiley

  • #59   17. mar 2011 Alt i alt bunder denne diskussion i en over 230 år gamme tese

    "Den usynlige hånd, metafor hidrørende fra Adam Smith, som skal anskueliggøre, at den overensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel, der vil findes i en velfungerende fri markedsøkonomi, ikke er en følge af bevidst planlægning. Den opstår tværtimod af sig selv som en samlet, men utilsigtet virkning af tusinder af menneskers individuelle beslutninger, hvor hver især udelukkende disponerer med egen fordel for øje. Selvom man kunne tro, at det ville føre til kaos at give enkeltindividet frihed til at forfølge egne økonomiske interesser, så viser Adam Smith, hvordan konkurrencen på markederne vil skabe en sådan orden i økonomien, at det vil være til fordel for alle, "som om det hele styredes af en usynlig hånd";

    Kilde: http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/%C3%98konomi/%C3%98konomisk_teori/den_usynlige_h%C3%A5nd
    Og de "tusinder af menneskers individuelle beslutninger", er i denne situation den samlede danske bestand af motorcykelister.


  • #60   17. mar 2011 jeg er både for og imod.... Jeg køber også nogle gange stumper på nettet men ligeså tit i forretning.... Min oplevelse er at de tager sig tid til og hjælpe med og finde stumper.... Jeg har stået med en stump fra min vinter mc (kina crosser) og brugt en time på sammen med ekspedienten og bladre i gamle ringbind for og finde suzuki stumper der kunne bruges... Og da vi fandt ud af det havde han dem også på lager.... Det mener jeg er god service andre steder er jeg blevet mødt med "det har vi ikke mulighed for og hjælpe med..."

  • #61   17. mar 2011 til gengæld har jeg også stået og tænkt "fandme nej" når prisen på udstyr har været +30%....

Kommentér på:
vi skal støtte de danske forhandlere?

Annonce