10.077 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

MC Parkeringsbøde MC Parkeringsbøde

Kom lige til at tænke på, om det egentlig er muligt at få en parkeringsbøde på ens MC... Der er jo ikke nogen p-skive..

Min tankegang siger, at det kan man vel. Men skal de have bevis på at man har holdt på pladsen i over de eks. 2 timer, som man måtte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC Parkeringsbøde
  • #1   16. mar 2011 tjaaa, normalt er der altid specielller P-båse til mcér.. som i øvrigt koster gratis... Endnu en fordel ved de 2 hjulede.. Så umiddelbart må svaret være nej

• #2   16. mar 2011 ja, det kan man nemlig. hvis parkeringsmutteren er så stor en pedant, at hun observerer ventilernes placering med et 2 timers interval.

meeen, hvor vil damen placere parkeringsbøden henne? smiley

• #5   16. mar 2011 Man må gerne parkere på fortovet, så længe der er plads til at en barnevogn kan komme forbi.... en barnevogn til tvillinger vel at mærke.. så må i selv vurdere hvor meget det er smiley
    Det var det vi lærte til teori, så vidt jeg husker smiley

• #6   16. mar 2011 Jeg ha fået en bøde fordi der ikke var 3 meter til spærrelinierne (kun 2.40).. Så det kan man godt. Men i henhold til tidsbestemt parkering tror jeg ikke..

• #7   16. mar 2011 Hvis man holder i en p bås får man netop en bøde, de er kun til biler og ikke mc. Derudover er det ikke et krav at parkeringsbøden sidder fast på mcen, den kommer bare med posten smiley

Derfor smid din mc alle andre steder end hvor den er til fare eller ulempe og undgå altså også pbåse til biler.

• #8   17. mar 2011 P-bås kun til biler? Ahvafornoget? Aaarh...

• #9   17. mar 2011 Hva så med sådan en Quad som min - Det er jo en bil - Men der kan jo ikke monteres p-skive på den.?

• #10   17. mar 2011 Der er næsten ikke nogle general regler omkring parkering, hver by har ret til at lave deres egen regler. F.eks. den regl med ikke parkering i bilbås den glæder ikke overalt. Især kbh har nogle underlige regler,

Så hvis I vil undgå bøder så undersøg lokale regler før I parkere.

• #11   17. mar 2011 Quad parkerer man jo ikke, den racer man rundt på:)

P båse til biler er kun til biler, mc må ikke holde der!

Nogen byer har specielle regler for parkering af mc, så undersøg det inden du tager derhen!

• #12   17. mar 2011 (link fjernet)

• #13   17. mar 2011 Reglerne er forskellig fra kommune til kommune som skrevet oppe i tråden.
    I Aalborg findes reglerne her;
    (link fjernet)

• #14   17. mar 2011 Ålborg

Der skal ikke benyttes parkeringsskive i forbindelse med motorcykelparkering, men den tilladte parkeringstid skal overholdes i henhold til skiltningen.

• #15   17. mar 2011 De kan tjekke ventilens placeringer, så tag en bagløfter med og efterlad motorcyklen tændt i 1. gear så drejer hjulet rundt non stop smiley

• #16   17. mar 2011 Jeg lærte til teori, at p-båse til mc er lavet af en speciel asfalt, der gør at støttebenet ikke så let synker i asfalten når det er varmt.

• #17   17. mar 2011 Det er den lokale pilitivedtægt der afgøre P-reglerne. Hvis der ikke er en speciel parkeringsbås til mc må den godt parkeres i bil bås (I Næstved!)
    Ellers er det ved cykelparkering el.lign.!!

• #18   17. mar 2011 I udgangspunktet er en MC et motorkøretøj, og den skal parkeres efter samme regler som en bil!!! DET er færdselslov. Eneste undtagelse er, at hvis der er separate MC-båse på en P-Plads, skal cyklen stilles der - ellers en alm. p-bås. Man må IKKE stille et motorkøretøj på fortovet.

Så kommer det vanskelige - der skal ikke anvendes P-skive på en MC, og en evt. P-billet skal ikke sættes på den - men i princippet gælder alle de samme tidsregler som for biler. At MYNDIGHEDERNE så ser gennem fingre med det er en anden sag - men mange private P-selskaber ser IKKE gennem fingre med det. Her er P-vagten nemlig provisionslønnet.

Holder man på en udliciteret plads, skal man købe en P-billet, og sidder der så en bøde på håndtaget, tager man en kopi af p-billetten og bøden og sender ind. Så frafalder selskabet denne. HAR PRØVET!!!

For at forvirre det hele yderligere kan de forskellige kommuner så lægge administrative regler ned over færdselsloven - således siger f.eks Kbh. kommune at man må stille en MC på fortovet, blot der kan trille en kørestol eller en tvillingebarnevogn forbi. Det er der en del kommuner der gør, mens andre ikke gør det - f.eks. Frederiksberg.

Så jo, man kan få P-bøder på MC, men det sker ikke særlig ofte.

• #19   17. mar 2011 Forresten en indregistreret Quad eller ATV er ikke en MC, men en bil:-) så det er en helt anden situation.

• #20   17. mar 2011 Jeg parkerer altid i en (bil) bås, køber en billet og tager den med mig... Så har jeg dokumentationen i orden, hvis der skulle komme en bøde.

• #21   17. mar 2011 på fisketorvet skal man også bare tage en bilbås snakket med en af pvagterne for at være sikker og han bekræftet. Dog har mange af dem speciel båse. I fields kan man bare kører igennem uden om bommen så den er så nem

• #22   28. mar 2011 Jeg har kraft... fået en parkeringsbøde.. :s

men jeg tager kampen op.. Røvhuller smiley

• #23   29. mar 2011 Dorthe L: Hvad f..... mener du med det smiley

• #24   29. mar 2011 Tror der skal stå kraftedeme smiley

• #25   29. mar 2011 Naturligvis skal der stå det, det kan jeg se nu.... Tak Kåre smiley

Kommentér på:
MC Parkeringsbøde

Annonce