{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

regler angående drosling!! {{forumTopicSubject}}

hej..
Da jeg er ved at importere en suzuki gs 500 e, ville jeg gerne have besvaret følgende spørgsmål.

- jeg er 19 år, den skal derfor drosles -

Hvis jeg fjerner drosselsættet efter syn og kører galt vil forsikringen så stadig dække? vil jeg ligeledes miste kørekortet for at køre på en for stor cykel, hvis jeg bliver stoppet og de ruller den?

Hvis jeg (som jeg formentlig gør, monterer en sportspotte) og lader drosselsættet sidde,vil jeg da miste kortet hvis jeg bliver stoppet og cyklen herved har eks. 36 heste i stedet for 34?

på forhånd mange tak!!

Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler angående drosling!!
  • #1   22. okt 2004 hej christian!

    jeg har været i præcis samme bod som dig, min gs500e var bare ikke importeret! jeg vil gerne svare på dine spørgsmål! er du på messenger? hvis du er så stik mig din E-mail så vi kan få en snak....

    Mvh. Jonas 19


  • #2   22. okt 2004 Hejsa!

    Hvis du kører galt på en ulovlig MC (hvilket en GS500E vil være, hvis du piller neddroslingen af), så dækker forsikringen ikke. Det vil sige at du hurtigt kan komme til at betale en erstatning på 100.000+ og derved sidde i gæld et godt stykke tid.

    Bliver du stoppet på en GS500E, som ikke er neddroslet, så koster det vist 3-4.000 kr. i bøde og 2. eller 3. gang ryger kortet. Jeg er ikke sikker, men der er nogle herinde som ved det.

    Du må gerne sætte en tunpotte på, da det er hestekræfter i motoren som man går efter. Og dit neddroslingskit er jo godkendt til 34HK, så ingen problemer der.


  • #3   22. okt 2004 Nicolai T: Hvis motoren har over 34 hk så er det ulovligt, no matter what! Men jeg tvivler på at en sportsudstødning vil give det helt store på en droslet cykel, i forvejen giver det minimalt topeffekt på en GS'er!

    Jeg er også i den båd at jeg kun er 19. Jeg har fået min cykel synet som droslet, men den er i std. trim og monteret med en sportsudstødning. Hvis der sker et uheld skal cyklen alligevel på værksted og tjekkes så forsikringsselskaberne kan udæfærdige en rapport, og hvis man kender værkstedet kan man bare få dem til at montere det. Det er jo rent formalia. Man er ikke mere eller mindre skyldig fordi man kører på en ikke droslet cykel! Just my opinion!

    Mvh Jacob.


  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 97
    #4   22. okt 2004 Jeg har hørt at man kan drosle en mc ved at sætte et stop i gashåndtaget så det ikke kan drejes så meget, er der nogen der ved om det passer.

  • #5   22. okt 2004 I teorien er det jo tilstrækkeligt, men de eneste drosselkit der dur er dem som statens bilinspektion har godkendt, dvs. dem man betaler i dyre domme for hos importørene af cyklerne!!!

    Mvh Jacob.


  • #6   22. okt 2004 Hva' står så'n et droslingskit entlig i??

  • #7   22. okt 2004 Har hørt fra 1000 kr til 2500 kr... Så vidt jeg ved er det forskelligt fra cykel til cykel.

    Hygge


  • #8   22. okt 2004 Det koster 1500 til en Suzuki GS500. Jeg fik bare en kopi af det dokument der medfølger og så fik jeg de to gasspjælde og dyser der bliver skiftet, hvis jeg ville montere det! Det kostede så knap så meget.... smiley

    Mvh Jacob.


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #9   22. okt 2004 kan man drosle alle cykler?

  • #10   22. okt 2004 Ja, det kan man vel... Men det er nok lidt tamt at have en R1'er som kun har 34 heste, da den jo stadig vejer en del...

    Hygge


  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #11   22. okt 2004 hehe ja ok... tak

  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #12   22. okt 2004 (link fjernet)

  • #13   22. okt 2004 mange tak for oplysningerne.. så er det bare med at få vinteren overstået og så ellers komme ud køre på de snoede veje...;-)

Kommentér på:
regler angående drosling!!

Annonce