{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Ny i mc verdenen {{forumTopicSubject}}

Jeg er snart indehaver af et spritnyt MCkort, og vil have en Mc at køre sommeren i møde på.
Og er så gammel at jeg godt må starte på en uden begrænser "snart 40".

Har kigget på en SUzuki gsx 600 F fra 1997, og den passer til min økonomi, og syntes også den passer i højde.

Nogen der har erfaringer med sådan en maskine med hensyn til økonomi.

Tænker på vedligehold og brændstof, regner med at den skal trille ca 15000 km i sommer til og fra arbejde.

Hvor meget skal jeg regne med at det vil koste at holde den kørende pr sommer.

pfh tak og håber på nogle hjælpsomme svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny i mc verdenen
  • #1   29. mar 2011 Tag en med ud og kig den sammen med en med hænder og hoved der har interesse i teknik ...
    GSXFerne er ofte blevet brugt helårs og der kan gemmes rigtigt meget øv under plastskallen , knastakslerne er også en svaghed på¨modellen

Ville hellere bede dig købe en Bandit 600 eller 1200cc. - knasterne havde ikke samme svaghed og plasten på en bandit kan ikke gemme nær så mange grimme overraskelser

• #2   29. mar 2011 Har Gsxferne og bandit har samme motor

• #3   29. mar 2011 Nej knasternes hærdning er anderledes samt mildere åbne/lukketider , kaburatorerne er også mindre på Banditten

• #4   29. mar 2011 Tak for svarene, men jeg ville gerne vide noget om hvad jeg kan forvente af udgifter på vedligehold af den, ikke hvilken mc jeg skulle købe istedet for.

Har mere eller mindre beslutet mig for at det skal være den cykel jeg køber.

• #5   29. mar 2011 Hvor meget kan du lave selv...? Jo mere jo billigere...

Hvis du ikke kan lave noget selv skal du nok regne med ca 8000kr pr år, fordelt på 2 service og et sæt dæk, og hvert andet år et kædekit...

Det er en solid mc, hvis den selvfølgelig er blevet passet og plejet igennem tiden... Det er sjældent der er noget galt med dem...

/ Bülow...

• #6   29. mar 2011 Det eneste jeg ikke selv kan er at skifte dæk/afbalancere dem. Så så det lydder da til at være en nogen lunde fornuftig transport økonomi, i forhold til at køe i en gammel vw t4

• #7   30. mar 2011 Ja helt klart... Hvis du selv kan lave service, koster det jo kun olie og filter for hver 6000km, tændrør og luftfilter for hver 18000km (mener jeg) og bremsevæske + forgaffelolie hvert andet år hvis det skal være efter bogen... Resten skal bare skiftes når det er slidt op...

Køb dig en værkstedsmanual, så kommer du rigtig langt og har alle data osv ved hånden...

/ Bülow...

Kommentér på:
Ny i mc verdenen

Annonce