{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underskrift indsamling
  • #2   9. apr 2011 ville det virkelig være så slemt hvis det blev indført?? jeg mener, de fleste går jo alligevel ofte og pudser og vedligeholder deres motorcykler.
    smiley


  • #3   9. apr 2011 ja ja det kan da godt være man skulle uddanne sig til synsmand, det bliver da en god forretning

  • #4   9. apr 2011 Som om en dansk underskriftindsamling kan ændre på fælles eu lovgivning?

    Og ja, det tager mig hele 3 minutter at skifte slip on, eller 30 sekunder at montere db killer, og så er geden klar til, og kan gå igennem syn.

    Til en pris af HELE 200 kr per år!!!

    Men hvis det er vores eneste bekymringer, så har vi det satme godt.


    Der burde istedet kigges på vores syge afgift


  • #5   9. apr 2011 Jeg synes det er ok med periodisk syn. Det er jo i egen interesse, at motorcyklen er i lovlig og forsvarlig stand, og det tager ikke lang tid at syne.

    Af de kampe man kan tage, er det her i mine øjne en ligegyldig en af slagsen.

    Jeg synes også det er fint, at dem, der kører ulovlige cykler, engang imellem skal besværes med at gøre deres cykler lovlige.


  • #6   9. apr 2011 jeg er helt enig med Marc. smiley

  • #7   9. apr 2011 Jeg er ligeglad med MC syn, mine køretøjer kan til enhver tid, køre lige igennem.

    Trailer syn hvert 5 år, ville også være en kanon ide.
    Tror de færeste gamle trailere er i forsvarelig stand.


  • #8   9. apr 2011 Ned med afgiften,
    Var der ikke noget med at den danske reg. afgift skulle ned og ligge i nærheden af EU's ?
    Ellers må ski da klage Ss...
    fedt vejr. God tur.


  • #9   9. apr 2011 Så må vi jo heller klage til EU om vores alt for høje afgifter, for jeg ser ingen Harmoni, når jeg ser på ny mc-priser, her og så i vores nabo lande,
    har vi Dansker meange flere penge til køretøjer end i de andre EU lande???
    og skal vi blive ved med at finde os i det???


  • #10   9. apr 2011 Så må vi jo heller klage til EU om vores alt for høje afgifter, for jeg ser ingen Harmoni, når jeg ser på ny mc-priser, her og så i vores nabo lande,
    har vi Dansker mange flere penge til køretøjer end i de andre EU lande???
    og skal vi blive ved med at finde os i det???

    Der har sneget et e med i den anden tekst Ss.


  • #11   9. apr 2011 Jeg skriver gerne under Flemming.

    Min MC er tip top, men for at køre til syn, skal jeg holde fri og spilde 2-3 timer af min arbejdstid. Og synsmanden kigger alligevel bare på MC'en og udfylder papirene...



  • #12   9. apr 2011 Det er kun for at få flere penge i kassen. Tvivler på at det vil nedbringe antallet af motorcykelulykker i Europa. Jeg kan ikke mindes at jeg har hørt eller læst at en mcist er kørt galt pga slidte bremser og dårlige dæk osv. Langt de fleste køre mc fordi det er en interesse og ikke udelukkende et køretøj til og fra job som en bil er for de fleste. Man passer og plejer sin mc



  • #14   9. apr 2011 Det er jo meget få der kører med nedslidte dele på deres bikes da det direkte implicerer dem selv hvis det går galt, i en bil sker der jo ofte ikke noget fordi der er nogen små defekter, de kan jo være katastrofale på en bike!

    Så intet syn på mc, andet end hvis man bliver stoppet og der er tvivl!


  • #15   9. apr 2011 Jaaa jeg vil faktisk kalde det en skjult afgift oven i alt det andet vi har men hvad de mangler jo penge i kassen he he

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #16   9. apr 2011 Periodisk syn i forhold til MC synes at være fornuftig nok. Dog bør man tage med i sine overvejelser, at man typisk kun bruger sin MC halvt så meget som f.eks. bil, hvorfor logikken ift. MC-syn burde - som udgangspunkt -sættes til det dobbelte interval ift. bil. Som tillæg dertil kan jeg kun opfordre til, at man laver difference-syn, underforstået på den måde, at såfremt man har lavet konstruktive ændringer og bliver (tvangs)kaldt til syn, så skal taksten være "at mærke" - og for at drive den helt ud i det ekstreme, f.eks. indkomstreguleret! Normale MC'ister passer deres MC og kan uden problemer gennemgå et periodisk syn hvert 4-5 år. Og så findes der tusindekunsterne med tvivlsomme ændringer - de vil altid være i farezonen - og godt for det!

  • #17   9. apr 2011 Helt rigtigt Allan R

  • #18   9. apr 2011 Der burde være måling af udstødningsgasser ved mc-syn... Og syn hvert 5. år af trailere lyder også fornuftigt... Hjælper jo intet at folk skal leve op til Euro-krav om udstødningsgasser fra nye mc'er, når ejerne (Som jeg selv) efterfølgende chipper mc'en og modd'er udstødningssystemet... Samt tjek af Xenon-lygter... Beklager det sure opstød... ;o)

  • #19   9. apr 2011 selv har jeg haft mange sæsoner med under km 1.000 og så vil det da være direkte latterligt at skulle til syn hele tiden!
    Og nogen gange er de 1.000 kørt på 3 forskellige bikes, det er jo en urimelig merudgift, til en der i forvejen er arbejdsløs og ikke har for meget at slå til Søren med!


  • #20   9. apr 2011 Allan R : Trafikstyrelsen er jo ret ligeglad med, om din bil står hjemme i garagen hele tiden, eller om den er klodset op uden hjul på...
    - den skal stadig til syn hver 4. år smiley
    Det samme kommer til at gælde for MC´er

    Periodisk syn på MC kan da godt ligne en effektiv måde at inddrive nogle ekstra skattekroner på.
    Men nogen rimelighed er der vel også i, at man (for egen, men da også medtrafikanters skyld) kan få vished om, at maskinen er i orden.
    I forsikrings øjemed, er det heller ikke så dumt, hvis uheldet skulle være ude, for så kan ingen være i tvivl om, at maskinen ikke er i orden - i hvert fald var den det sidst den blev synet... = ikke så meget snak om skyld mv.

    Jeg har ikke noget imod at maskiner bygges om, og ændres/forbedres. Men jeg har en hel del imod, at maskiner ombygges til ukendelighed, uden hensyn til forsvarligheden i konstruktionen.
    Et periodisk syn ville komme disse Georg Gearløs opfindelser til livs.

    Hvis synet indføres, må myndighederne nødvendigvis også revidere deres regler omkring, hvad man må ændre/forbedre på sin MC, og hvor meget. Man kan nemlig i rigtig mange tilfælde komme på kant med typegodkendelsen, selvom man forbedrer væsentligt.

    Men lad os nu se hvad der sker - ikke alt er skidt ved jævnlig kontrol smiley

    God lørdag - jeg vil ud og straffe Banditten!


  • #21   9. apr 2011 ja det ville gøre mc liver surt for rigtig mange som har den hobby og lave mcer om. En ren pengemaskine og ikke en skid andet.

  • #22   9. apr 2011 Jeg er stor tilhænger af at vi får periodisk syn på motorcykler. Det koster ikke alverden, at smide den til syn hvert andet år, og det tager ikke så lang tid, at det ødelægger hele sæsonen.

    Hvis man ikke har råd til et syn, så bør man måske overveje, om man har råd til at have cyklen stående.


  • #23   9. apr 2011 Wagner jeg har 5 cykler så kunne jeg ikke ligge og lave andet end at splitte cykler ad. men det ender jo nok med vi allesammen skal køre på standart cykler iført gule veste. ;-(

  • #24   9. apr 2011 Wagner !

    Det er ikke kun et spørgsmål om råd til, men den tager jeg
    Jeg har 2 firmabiler.
    3 Trailere
    2 personbiler
    2 motorcykler

    Lad os dog endelig køre til syn med hele lortet hver andet år, det er jo ikke de omkring 4000 kr jeg skal betale for syn, men derimod de 18 timer jeg skal afsætte til det ialt der koster kassen.
    Og hvad skulle det gavne ?


  • #25   9. apr 2011 Ja vores cykler bliver jo også tjækket til rigtig mange træf, så det er KUN en ekstra pengemaskine for staten

  • #26   9. apr 2011 Martin: Hvorfor skal du splitte dine cykler ad, for at køre dem til syn?

    Hvis det er fordi de ikke er lovlige, må det jo være fordi du ikke har lavet dem godt nok. Enhver kan ombygge en motorcykel, men det er ikke alle, der kan gøre det, så det er lavet ordenligt.


  • #27   9. apr 2011 Ja lad os endelig få nogle flere regler og forbud i lorte Danmark.

  • #28   9. apr 2011
    Egentlig er jeg ligeglad om jeg skal til syn.

    Men hvorfor?

    0,3 % af ulykkerne skyldes teknisk defekt, så mon ikke der er andre tiltag det er bedre at bruge sit krudt på?


  • #29   9. apr 2011 synes det er en rigtig god ide med periodisk syn på mc

    er selv uddannet mc smed og har set en del lort ude på vejene

    og så vil jeg gerne have mit job igen da der er for lidt arbejde på mc værkstederne rund i landet det er en af grundene til så mange mcværksteder/butik der lukker smiley


  • #30   9. apr 2011 Vil så lige starte med at sige jeg ikke kunne drømme om at køre på en cykel som ikke er iorden.
    jeg har ikke standart dele på mine cykler,derfor.....
    Køre folk rundt på en mc som ikke er iorden (bremser og lys dæk) bør de jo også få et smæk så det vil noget.....
    Tænk engang den tid man skulle bruge hvis man skulle til syn med alt hvad der har en nummerplade, det kommer vel også endag når gribbene får den ide
    2 biler
    5 cykler
    1 campingvogn
    1 Trailere
    Måske ville det være nemmer at bare sælge hele lortet og købe en ny kedelig standart cykel....


  • #31   9. apr 2011 Marc (Ballerup) J

    selvom tingene bliver lavet ordentligt er det ikke det samme som det er lovligt og kan synes
    og hvad bliver det næste så ? at skat kigger synsmanden over skulderen hvis nogen nu skulle have den frækhed at opgradere bremser eller affjedring med noget fra en nyere model så cyklen mister sin identitet


  • #32   9. apr 2011 Jamen skal alternativet være, at alle kan gøre fuldstændigt som det passer dem med alle deres køretøjer?

    Tingene skal i mine øjne laves, så synsmanden vender tommelfingeren op, og skulle noget lave cyklen så meget om, at den mister sin identitet, så skal der svares afgift af det.

    Hvorfor skal motorcykelister have særbehandling i forhold til bilister?

    Martin må skære ned på sin flåde, hvis det er for meget at syne det hele.


  • #33   9. apr 2011 Marc (Ballerup) J
    det har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet

    du skrev bare at det ikke var alle der kan lave det ordentligt og det tolkede jeg måske fejlagtigt i at du mente at så længe det var lavet ordentligt så var det i orden og kunne synes
    men jeg ser måske også lidt firkantet på tingene


  • #34   9. apr 2011 Mark tingene skal være 100% iorden længer er den ikke.
    Men nu bliver de færreste mcer brugt lige så meget som biler, de køre jo også kun lidt over halvdelen af året,
    måske kunne man sige at mcer skulle til perodisk syn hvert 5 år,
    Og så ned med afgifterne og så bør man nok kigge lidt på den svenske model hvad man må lave på sine cykler...


  • #35   9. apr 2011 endnu en gang politisk makværk

  • #36   9. apr 2011 Nu er det ikke kun en Dansk underskriftindsamling, men en fælles europæisk en af slagsen.
    Men jeg er i særdeleshed negativ over for ideen. For nogle, bliver der tale om syn for hver 3-4.000 km og der er absolut ikke nogen garanti for, at køretøjet er trafiksikkert efter et besøg i en Dansk synshal!
    Som nævnt, er ulykkesfrekvensen pga køretøjets stand uhyre lille, så det eneste man vil kunne få ud af et syn er, at kontrollere, at udstødningsgrænserne overholdes!

    Skulle det være af hensyn til trafiksikkerheden, kunne man måske bede politiet om at gøre deres arbejde, og så stoppe køretøjerne ude på gaden!
    Hvis de da kan slippe deres citronmåne så længe!


  • #37   10. apr 2011 Kasper:
    Poliet passe deres arbejde!!

    Haha, jeg må le. Det skvattede danske politi kan ikke udrette noget der batter på et samfundsviveau. Bevares de kan stå med et kamera bag en hæk og samle penge ind til staten eller udøve vold imod en gammel pensionist som Møllehave blot fordi han talte højt og var beruset. Men at gå på politiskolen i flere år for at udføre ovenstående, jusuz chriest- og hvad skulle politiskolen også nytte når der uddvælges mennekser der blot lader sig besnære af magten og iøvrigt har en intelligens kvotient på max end 60.

    Haha, hvor er det sjovt når nogle borgere virkeligt tror, at det tumpede politi er der for deres skyld.


  • #38   10. apr 2011 Martin og Frank H:

    I har jo selv valgt at have så mange køretøjer. smiley

    Om det så kun er 0,3% af uheld der er grundet fejl på mc'en, så synes jeg stadig vi skal indføre periodisk syn.
    Om det så skal være hvert 2. år, eller hvert 5. år, er for mig lige gyldigt. Jeg kan godt se pointen i, at en mc køre langt mindre end en bil, så derfor virker det logiskt, at vi snupper et syn hvert 5. år.


  • #39   10. apr 2011 Kasper K
    så det eneste man vil kunne få ud af et syn er, at kontrollere, at udstødningsgrænserne overholdes!

    hvordan skulle det så deles op og håndhæves ? skal vi have californientilstande hvor eksempelvis 2-taktere kun må benyttes til haveredskaber ?


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #40   10. apr 2011 HUNTER! !: Af ren nysgerrighed... hvad er det lige for et job du har? (hvis noget) ??

    Baggrund for spørgsmålet: At der findes uheldige situationer for alle jobgrupper kommer vist ikke som nogen overraskelse (for andre end dig), hvorfor der vil opstå mange lignende situationer fremover. Men du kan også finde uheldige DSB-folk, Taxa, Skolelærer, Pædagoger, Læger - tja, du finder de uheldige situationer indenfor alle erhverv... men det er bare sådan, at DU med DIN "hobby" og fritid på MC møder mange af kategorien der kaldes "betjente" - og netop DERFOR (måske) er du konstant ude med kloen - lige før det er personligt.....

    Nok om det... Hvad laver du Hunter? Hvis du ellers tør.... Så kan vi jo se hvormange lidelsesfælder herfra MCG der kender en eller flere historier og DIN erhvervsgruppe....

    smiley


  • #41   10. apr 2011 Bilen kører jeg i hver dag, så den må til syn hvert 2 år helt ok, men ikke mc!

  • #42   10. apr 2011 Allan, du kører ikke MC hver dag, det gør jeg feks...

    HVORDAN laver man en fair fordeling?

    personligt mener jeg noget i stil med:

    Kina modelle, syn hvert år.

    Suzuki syn hvert 2. år
    Kawa, hvert 3. år
    Yamaha hvert 4. år
    Honda aldrig.
    Honda går ikke i stykker smiley


  • #43   11. apr 2011 Kina modeller : Ingen Kina knallert over 50ccm (så er de ude af regnskabet) smiley
    Suzuki syn hvert 2. år
    Kawa, hvert 2. år
    Yamaha hvert 2. år
    Honda hvert 2. år + en selvfed-afgift på 1.500,- kr. (jeg har selv kørt Honda, så jeg kender holdningerne ;-))
    Honda GÅR i stykker...

    Som jeg skrev tidligere, skal de ultra stramme regler for hvad, og hvor meget, man må ændre på sin MC, revideres kraftigt, hvis synet skal indføres.
    Men vent nu og se - hvis det er et liberalt lovfoslag for hele EU, så er der nogen steder hvor der bliver strammet op,
    men her i DK vil der uden tvivl blive slækket på nogle regler. Du kan kommer langt med en TüV attest i hånden, selvom varen ikke er godkendt i DK - så det er fakta, det vil blive nemmere.

    Sangen om at det er for dyrt, hvis man skal syne 5 motorcykler i tide og utide, holder simpelthen bare ikke.
    Du har selv valgt at have 5 cykler, men du vil måske også bare nøjes med én nummerplade, så du kan flytte den efter humør, og hvilken cykel du lige har lyst til at køre på i dag?
    Det praktiseres jo i vid udstrækning i forvejen, hvorfor man til stadighed ser cykler med fastmonteret prøve nummerplade - hvilket i DEN grad kan pisse mig af...det kaldes også svindel og skatteundragelse, og jeg må erkende, at jeg ikke vil betale for de tossers hospital ophold, når de er kørt galt på deres u-indregistrerede, uden afgift, MC, og ligger på hospitalet til 10.000,- kroner i døgnet....

    Nå - det var en anden side.. OffTopic - sorry! :o)

    Fakta er, at det faktisk ER blevet nemmere at syne sin ombyggede (LÆS : FORBEDREDE) motorcykel, efter at synshallerne blev privatiseret.
    De fleste synsfolk kan jo godt se, når noget er blevet væsentligt bedre, end dét det var engang. De gamle skrankepaver, der var ved at komme i bukserne over, at de kunne gøre hvad de ville, med statens velsignelse, er en saga blot.
    En moderne synsmand er afhængig af sine kunder, og kasserer han alt over én kam, kommer kunderne bare ikke igen - sådan er det, og sådan er det hos mekanikeren, tøj manden, bageren, elektrikeren......


  • #44   11. apr 2011 Da vil jeg lige gøre opmærksom på Schweiz, der flytter man pladen over på den bike man kører på og får man besøg af en kammerat så køber man en plade mere og får 1.ste måneds forsikring gratis!!!!!

Kommentér på:
underskrift indsamling

Annonce