{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underskrift indsamling
  • #1   13. sep 2007 eller direkte til http://www.mcforlygte.skrivunder.dk/
    er godt træt af de skader som billisterne re skyld i


  • #2   13. sep 2007 Det selvfølgelig et forfærdelig problem, med alle de uheld, men personligt tror jeg ikke det komme til at virke, med gult og hvidt lys. Man kan ikke forvente, at bilister kan huske hvad lys der hører til hvad.
    Jeg har Xenon pære på min cykel. Kan godt være det er skarpt, og ubehagligt for andre, men jeg bliver set.


  • #3   13. sep 2007 JA ja initivet er jo egentligt ok ........ MEN en undeskrifts indsamling på nettet hjælper ikke en hujende hattefis ..

    Hvis det blev indført ..... skulle knallert 45'erere så køre med hvid/gulligt lys ??? Og hvad med cykler ..... skal de være grønne?

    Thansen Wannabe's knallert kører ville skynde sig montere hvidt lys i deres knallerter så de "lignede motorcykler"

    Som der skrives .... tror du at en billist der holder og skal svinge ud når at fundere over hvilken farve lys det 2 hjulede køretøj der nærmer sig har ??

    Ja ideen er god nok og fremkommet i en rigtig god mening ..... Den virker bare ikke i praksis...... Så er det sikkerheds mæssigt bedre at køre med Xenon eller langt lys selvom det er pisse irriterende for andre trafikanter.


  • #4   13. sep 2007 Ja lige den der med lyset (gul/hvidt) tror jeg så heller ikke på... Men iden med at der bør gøret noget er jo god nok, evt at gøre Xenon lovligt til mc....

  • #5   13. sep 2007 sendt


  • #6   13. sep 2007 I dette øjeblik er det vel ligemeget om vi tror på hvidt/gult lys.

    Det handler vel om, at få en forståelse op for, at vi gerne vil kunne skelnes smiley

    For en sjældengangs skyld, har jeg deltaget i en af disse indsamlinger - finder dem normalt formålsløse.


  • #7   13. sep 2007 Tjae...jeg mener ikke at bilisterne skal heksejages i denne debat. Lad mig fortælle en lille historie jeg selv har oplevet for få uger siden.....som bilist.

    Jeg kommer en eftermiddag kørende i min Audi 80, der efter min vurdering IKKE er svær at få øje på. Jeg kører vel 100 på hovedvejen.
    Et sted er der en lille sidevej på venstre hånd, hvor jeg kan se der holder en Virago og venter på at komme ud.
    Efter mig er der gabende tomt på vejen, så jeg forventer at mc'isten bliver hvor den er!!!

    ..........men tænk....NEEEIIIJJJ, den braser lige ud foran mig, så jeg må stå på både bremse og horn, da han har skabt en total farlig situation for sig selv, den klovn. Det virker som om han slet ikke har ænset mig, og triller afsted på hovedvejen med 60 km/t. Jeg overhaler og ryster på hovedet.


    Pointen er, at selvom bilister er skyld i mange skader på mc'er, må vi altså også kigge lidt indad en gang i mellem, og vurdere hvad vi selv kan gøre bedre. Blive bedre mc'ister, køre med andet lys, holde øje med trafikken.


  • #8   13. sep 2007 Sendt


  • #9   13. sep 2007 ja jeg har nu også sendt min i håb om at Politikerne også kan se at det ikke er med vores gode vilje at vi bliver kørt ned og overset konstant... ideen med pærerne er måske ikke idiel men et skridt på vejen... og kan jo være der kommer nytænkning ud af det smiley

  • #10   13. sep 2007 sendt

  • #11   13. sep 2007 syntes hellere at mcer skual have vibra lys og knallert skal bare have lys.. problmet er at de knallert hoveder der skifter pære efter hvad de lyster.. og tvivler på de gider kører rundt med en gusten gul pære

  • #12   13. sep 2007 Vibralys eller tilsvarende på mc må være sagen på mc'er fremfor farven på lyset - vil jeg til enhvertid mene - det giver meget mere fokus - fra bilisternes siden på hvad der kommer kørende.

    Har ikke set undersøgelse vedrørende netop det - men tror det er væsentligt bedre end det med farven på lyset -
    så jeg vil ikke skrive under - men synes initiativet er godt nok - der skal bare lige '' forskes '' lidt først om hvad der bedst.


  • #13   13. sep 2007 @ M&M

    Vedrørere dit eksempel emnet ? -

    Mc'er skal kunne skelnes fra knallerter .

    Mvh Kim


Kommentér på:
underskrift indsamling

Annonce