{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

underskrift indsamling {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst indlæget om lasses tragiske ulykke synes jeg at der burde gøres noget fra rådet for trafiksikkerheds side.

Så jeg har lavet en lille underskrift indsamling som jeg vil sende til dem, for at vise at vi er mange der mener at der bliver gjort for lidt.

http://www.mc.underskrifter.dk/

hvis der er nogle der har noget at tilføje til indsamlingen kan de skrive til mig.


for dem der ikke har set tråden : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=34271


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underskrift indsamling
  • #1   26. mar 2007 nu er vi 2

  • #2   26. mar 2007 Har skrevet under, tror dog ikke det hjælper noget når det er elektronisk... Men hvad hvis vi stod ved træf rundt omkring i landet og fik folk til at skrive under istedet?

  • #3   26. mar 2007 nu er vi 8 smiley

  • #4   26. mar 2007 Fin idé, men du bør nok lige læse korrektur på siden.

  • #5   26. mar 2007 Godt initiativ!


  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #8   26. mar 2007 Godt initiativ, men jeg mener ikke at elektroniske underskrifter kan bruges til noget. Initiativet er godt men har nok desværre ikke den ønskede effekt. Angående ulykken, kan jeg blot konstatere at det er tragisk og er sikkert alle motorcyklisters værste mareridt. En gammel mand der kommer fra en sidevej...uha...det er lige før jeg ikke vil tage mc´en idag!
    Som en anden herinde påpegede ville det være en god idé med en kampagne der gør folk opmærksomme når mc-sæsonen starter, da det hvert år virker somom mange bilister aldrig har set en mc før.
    Vil slutte med at sige, PAS PÅ JER SELV DERUDE, det kan sgu ske for os alle...knock on wood!


  • #9   26. mar 2007 Blev nummer 27 smiley

  • #10   26. mar 2007 Peter: Måske er der et kvikt hoved der vil lave en rigtig underskriftindsamling på torsdag - med rigtig kuglepen og det hele smiley Hvis virkningen er større herved...

    /Søren


  • #11   26. mar 2007 Enig med Mikkel og Peter. Elektroniske underskriftsindsamlinger har INGEN virkning og sådan har det altid været. Selv om idéen er god, så kan det ikke bruges til en disse, selv om der er 5 milliarder "underskrifter".

  • #12   26. mar 2007 jeg skal nok lige få læst korrektur på siden på et tidspunkt, men det gik lidt hurtigt da jeg sider på arbejde smiley men jeg synes bare at der skulle gøres noget.
    og ja det er rigtig at det er meget bedere med en papir underskrift indsamling, men det er dog noget mere omstændigt, men det er da en god ide at tage noget med til træf osv, for ja det har nok en bedere effekt. og hvis det passer at der skulle have været en kampange i år, som aldrig kom, så kan det også være et signal til rådet om at det nok var en fejl!


  • #13   26. mar 2007 ikke for at være på tværs men hvad er det lige du mener der skal gøres, når man bevæger sig ud i trafikken skal man jo altid være vågen, altså skal man hele tiden være opmærksom på øvrige trafikanter, man kan ikke køre rundt og tro at resten af danmark oveholder færdselsloven

  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #14   26. mar 2007 Igen, godt initiativ men jeg har ikke selv mulighed for at stå for en sådan indsamling men hvis der er andre der starter en vil jeg med glæde skrive under.
    Jeg mener helt sikkert at det ville have en gavnlig effekt med en kampagne på området, men helt at undgå denne form for tragiske hændelser er jo nok desværre umuligt. Rådet for større færdselssikkerhed har kørt mange kampagner ang. opmærksomhed i trafikken og de har da helt sikkert haft en effekt, derfor ville det være gavnligt med mere fokus på mc`er. Man skal naturligvis altid være opmærksom i trafikken, men mere fokus kan aldrig skade!


  • #15   26. mar 2007 villy m. jeg ved godt at man ikke kan undgå ulykkerne helt, og at man ikke kan forvente at alle overholder færdselsloven. men man kunne jo gøre opmærksom på at sæsongen er startet og at man skal være opmærksom på at det man tror er en eu scooter faktisk kan være en mc. og så er der jo de helt grimme tilfælde som ham fra nordjylland skrev om her inde for godt en uge siden ( kan ikke lige finde tråden) hvor en af hans køreskole elevers mor eller moster fuldstændig havde midsforstået færdsleloven. kunne ske man kunne vække nogle mennesker med en kampange.

  • #16   26. mar 2007 Jeg med... Har skrevet...

  • #17   26. mar 2007 Hmmm, måske man skulle lave en underskriftsindsamling mod internet-underskrifts-indsamlinger...
    De har ingen validitet hos politikkerne.


  • #18   26. mar 2007 du kan bare lade være med at være med. men man kan jo prøve et eller andet i stedt for bare at være ligeglad.

  • #19   26. mar 2007 Virker eller ej.

    Har skrevet mig og kærsten ind.

    Vi har da godt af at få den opmærksomhed som der kan tilkommes os..



  • #20   26. mar 2007 kom lige forbi en Honda Goldwing her til aften som ligger i vejsiden ikke så langt fra hvor jeg bor (Hammel). der er sket nøjagtigt det samme, som for Lasse, en bil har overset ham og kørt lige ud foran ham..... BANG hørte godt ambulancen for godt 1,5 time siden. håber sgu ikke der er sket køren noget alvorligt, men hele forenden på mcen var da rimeligt smadret.

  • #21   26. mar 2007 Ved i hvad kamerater, det ender sku med at rådet for større færdselssikkerhed får overbevist regeringen om at vedtage et lovforslag om at alle motorcykelister skal køre med gule skikkerheds veste. Og hvis det sker, så imigrerer jeg fanne'me.
    Jeg er altid meget meget opmærksom på idioter som holder på en sidevej og skal til at dreje ud foran en.
    Det er de unge og uerfarne ikke.
    Jeg sørger altid for at øjenkontakt, tager farten af, trækker lidt ud og idet hele taget forbereder mig på at personen ikke har set mig.
    Jeg har haft hundredvis af situationer hvor jeg havde været 6 feet under nu, hvis jeg ikke havde været en del mere erfaren end en nervøs nybegynder, eller en knæjt der skal spille smart.
    Og jo mere populære motorcykler bliver, som det er nu. Jo flere dødsfald vil der komme, thats a fact.



  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #22   26. mar 2007 Nu kan man jo nok ikke helt kalde fremtids gisninger for facts, men gode råd du kommer med Lars og der er helt sikkert mange uerfarne motorcyklister der kan lære noget om at være opmærksomme i trafikken...som sagt er det ikke meget ved at have ret hvis man er død. Udviklingen kan sagtens komme til at gå som du forudser, men vi må så bare håbe at der kommer noget mere opmærksomhed på området så bilister i fremtiden er mere på vagt overfor mc´er og bare håbe at dette kan vende udviklingen i en positiv retning.

  • #23   27. mar 2007 hej.
    I dagens metroXpres står du citeret for at ville kigge på reglerne for alders grænsen for stort kørekort, hvilket jeg i bund og grund er enig i.
    Men man skal huske i den pågældende sag, om den 21 årige mand der slog sig selv ihjel, ( han hed i øvrigt Lasse) at det jo faktisk ikke var hans skyld, da bilisten ikke overholdt sin ubetinget vigepligt.
    Der er mange bilister der er alt for dårlige til at overholde deres vigepligter og har et misforstået forhold til motorcykler og deres færden og rettigheder i trafikken.

    Det er da også tit motorcyklisternes egen skyld, da der er mange der køre for stærkt, men det er der jo også mange der gør i bil, ikke at det retfærdiggør dette på nogen mulig måde.
    Der burde måske laves en kampagne i tv hvert år, når Mc sæsonen går i gang om at vi er på vejene med vores motorcykler, lidt lige som der sommetider er kampagner i efteråret om at man skal passe på at der kan være vildt på vejene i skovene.
    Og ved en kampagne kunne man jo også gøre folk opmærksomme på at de skal vænne sig til, at når der kommer en enkelt lygte på vejen, så kan det godt være en Mc der køre 80 og ikke en scooter der køre 30-40 kmt.

    Nu skal man jo altid passe på med hvad folk står citeret for i aviser, da det ikke altid er helt korrekt det som aviserne citere folk for, hvilket er sørgeligt, men jeg håber bare at man sætter sig ordentligt inde i de sager der skal ligge til grund, for en eventuel ændring af reglerne.

    mvh Mark Nielsen
    --------------------------------------------------------------------

    Kære Mark.
    Det er yderst fornuftigt og rigtigt, hvad du skriver. Jeg har også bemærket, at det var en bil, som kørte ud foran MC'en i nævnte tilfælde. Det er bl.a. også derfor, at jeg vil ha' sagerne undersøgt. Det kan lige netop ikke hjælpe, at vi stiller krav til motorcyklisten, hvis det i de fleste tilfælde er bilisten, som overser mc'en. Det er jo også ret fornuftigt, at se på årsagerne i de tilfælde, hvor mc'en selv har skylden. Vi skal kende årsageren, inden vi stiller krav.

    v.h.
    Karsten Nonbo


Kommentér på:
underskrift indsamling

Annonce