Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ”Razzia – SKAT rykker ud” TV2 kl 21.25
  • #2   28. apr 2011 i Kolding havde de engang pizza razzia, manden bag disken sprang ud af bagdøren og lokalet stod helt tomt! Første arbejdsdag eller sidste!

• #3   28. apr 2011 Ja der var godt nok nogle som skulle betale ved kasse 1. Ham i Volvoen var godt nok ude i tovene. Hver 5 bil de tager er der lusk ved. Immervæk mange

• #4   28. apr 2011 øv, her går man og gerne VIL betale afgift, og får at vide
    det tager min. 10 dage at få en pris....og i udsendelsen får de lov at betale omgående smiley

• #5   28. apr 2011 Øv ville jeg sgu gerne have set.
    Tog de nogle sjove?

• #6   28. apr 2011 2 gamle bøsser fik en regning på 361.000 hvorpå han råbte at så ville han gå og ta sig af dage. De beslaglagde så deres 4x4 Volvo X70, da de ikke lige havde pengene!
    Og så polakkerne der meldte bilen stjålet til forsikringen da Skat havde konfiskeret den, dumt!

• #7   29. apr 2011 Ej øv. Lyder som et godt program:-)

• #8   29. apr 2011 Ja det program fremstiller sku SKAT meget realistisk.

Som man tydeligt ser, er der jo massere af erfarne, og dygtige medarbejdere. Som eks. de toldere, der uden at gøre den store sag ud af den suspekte flaske, får den sendt til destruktion, da personen, vuderes at have været i god tro.

Og så er der jubelidioten, fra motor afdelingen, som ser skats indsats overfor fremmede biler, som sit personlige korstog, der retfærdiggør hans ellers ubetydelige, og total uundværlige eksistens på denne jord.

Mage til nidkær stodder skal man sku lede længe efter.

Fair nok at gå efter herboende polakker med videre, men at to gamle tosser, der lige er flyttet tilbage fra udlandet, ikke har fået ordentligt vejledning i hvordan de skal håndtere situationen, skal sku ikke udmønte sig sådan.

Igen, så må man se på god/ond tro, og de to virkede sku bare som om de ikke var blevet rådgivet ordentligt. Hvorimod dem der tydeligt var blevet taget i bilen før, de havde jo fået en advarsel.

Men det synede så tydeligt, at nu havde det fjols jo gjort op med sig selv, at der skulle betales afg. og han var GUD på dette tidspunkt smiley

• #9   29. apr 2011 Morten "TEAM BASTARDS PlysDyret" : Enig

• jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 155
    #10   29. apr 2011 "Fair nok at gå efter herboende polakker med videre, men at to gamle tosser, der lige er flyttet tilbage fra udlandet, ikke har fået ordentligt vejledning i hvordan de skal håndtere situationen, skal sku ikke udmønte sig sådan.

Igen, så må man se på god/ond tro, og de to virkede sku bare som om de ikke var blevet rådgivet ordentligt. Hvorimod dem der tydeligt var blevet taget i bilen før, de havde jo fået en advarsel."

Enhver dansker ved at, hvis man har bopæl i Danmark må man ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil. Det er ikke en ny regel, så de to gamle tosser var ikke i god tro. De havde boet i Danmark i fire måneder og haft rigelig tid til at omregistrere.
    Man kan mene hvad man vil om reglerne, men de ansatte i told og skat skal håndhæve reglerne, og det synes jeg de gør godt i den udsendelse.

• #11   29. apr 2011 Nu så jeg (desværre) ikke udsendelsen, og vil ikke udtale om de 2 i den konkrete sag var i god tro eller ej. Men uden at være hellig, er min grundholdning at hvis jeg og skal betale for køretøjerne 3 gange, så er der sgu ikke nogen der skal slippe uden om fordi de vælger at køre rundt på svenske plader, ducati plader, eller andre cowboy tricks. Om ikke andet må dem der så vælger at gøre det, være klar til at tage skraldet når det kommer uden at pive, og forvente medlidenhed fra os der har betalt ved kasse 1 som loven foreskriver..

• #12   29. apr 2011 Jens:

Nu kender man jo ikke baggrunden for historien, men jeg er af den holdning, at tvivlen skal komme folk tilgode første gang de kommer i konflikt med systemet. Og her er sku da om noget begrundet mistanke om at det drejer sig om en misforståelse.

To ældre bøsser, der efter et helt liv i Frankrig, flytter tilbage til DK. Og ydermere HAR været på skat for at tilmelde sig. De er ikke tidligere knaldet i bilen, så SKAT kan ikke dokumenterer begrundet mistanke om snyd.

De skal sku ikke have beslaglagt deres bil som garanti for afgiften, de skal bare have pladerne inddraget, og besked på at et transportfirma skal udføre bilen.

Hvorimod at er man flere gange blevet opfordret til at betale afg, som polakken jo var tidligere. Så er det unddragelse, med ond hensigt.

Hvorfor kan polakker få flere chancer, hvorimod ældre udenlands danskere der vender hjem skal røvpules af en skrankepave?

• #13   29. apr 2011 Syns de var lidt for smarte de der TOLD Customs.. Syns det var nogle "Friske" Polakker der lige nappede bilens papirer igen inden de gik fra stedet ;O))

• #14   29. apr 2011 Jens:

Nu ved jeg ikke om du har prøvet at flytte over landegrænser, det er ikke just uproblematisk. Og som to aldrende pensionister, så kan det være nært uoverskueligt at få alt på plads på under 4md..

• #15   29. apr 2011 Jeg kan ikke se det som en undskyldning/formildende omstændighed, at man ikke sætter sig ind i reglerne og slet ikke efter 4 mdr uanset om man er udlænding eller pensionist.
    Selv jeg der aldrig været i sådan en situation ved, at hvis man har bopæl i danmark er det no-go at køre i en udenlandsk indregistreret bil i Danmark.

• #16   29. apr 2011 Jeppe.
    Prøv du at flytte ud af landet i 20 år.
    Tror du så at du stadig kender alle regler.
    Og jeg glæder mig nærmest til at komme herop på min egen MC og blive stoppet af både Politiet og SKAT.
    Håber at de vil true med told og afgift og ulovlige dele..... DE KAN RENDE MIG DER HVOR JEG ER HØJEST NÅR JEG PLUKKER JORDBÆR.

• #17   29. apr 2011 Så ikke udsendelsen...

Men det er sindssygt som man skal udfylde papirer for at flytte biler frem og tilbage.....

Og man kan virkelig komme på den hvis man bor i udlandet, men har folkerigster adresse i i danmark (registreret med det der hedder høj vejkode). der SKAL man køre rundt med et papir fra skat der siger at den må man godt køre med.

Og det væreste er at når man skal ud af landet, eller ind igen og ringer til skat for at få at vide hvordan man skal gøre for NETOP ikke at falde i. ja så er der ingen der kan give det samme svar 8hvis de overhovedet kan!!!)

Så jeg beder altiid om et bindende ligningsvar, det koster selvfølgelig penge (350) men så har jeg et skriftligt bindende svar fra skat..

• #18   29. apr 2011 De 2 gamle havde jo både ejendom osv i DK, og de kendte sgu godt reglerne, men går den så går den, det gjorde den bare ikke!
    Bare lidt synd de viser polakkerne de forskellige tricks, det afsnit bliver nok brugt på skoling af polske tyveknægte!

• #19   29. apr 2011 -Globetrotter
    Enhver har pligt til at sætte sig ind reglerne også selvom de kan være svære at finde ud af. Jeg mener ikke, det er skats arbejde at være reservemor for folk, der bosætter sig i Danmark.
    Det ældre par, der fik beslaglagt deres bil vidste godt, at de ikke måtte køre i den med udenlandske plader, men havde ikke undersøgt hvor lang frist de havde (det sagde de i hvert fald) - det ser jeg enten som dovenskab eller bevidst omgåelse af reglerne.

• #20   29. apr 2011 kender flere der arbejder med polakker og andre nationaliteter, de trækker bare på skuldrene når kollegaerne fortæller hvad der kan ske med bøder og afgift, hvis de ikke får det bragt i orden! Med andre ord, ligeglade og tager chancen!

• #21   29. apr 2011 Så hvis de to gamle var flyttet ud af landet dengang der var fri hastighed i landet, ville det være helt i orden med jer hvis de nu fortsatte med at køre med fri hastighed, fordi man jo ikke kan forvente de kender de "nye" love?

Men nu sagde manden jo også at han godt vidste det, at de normalt ikke kørte i den, og den (pudsigt nok) skulle ud af landet igen dagen efter. Han var da udmærket klar over der skulle betales afgift.

Og nej, det var da helt samme historie for polakkerne. De havde da bestemt ikke fået flere chancer end de 2 gamle.
    Synes det er helt fair sådan som skat arbejder på dette. På 3 biler alene blev det til 600.000 i statskassen. Jo flere af dem der bliver fanget, desto mindre er sandsynligheden for at min skat stiger.

• #22   29. apr 2011 Jesper, jeg er helt enig!

• #23   29. apr 2011 Vil nu helst stoppes af skat end politiet....

Kommentér på:
”Razzia – SKAT rykker ud” TV2 kl 21.25

Annonce