4.240 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
”Razzia – SKAT rykker ud” TV2 kl 21.25 ”Razzia – SKAT rykker ud” TV2 kl 21.25
Skal helt sikkert ses. Bliver i samme stil som Station2 patrulje og landevejsstrømer.
http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=5139
Underholdning på andres bekostning...
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 121 MC-er: 4 Emner: 229 Svar: 2.708
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 642
det tager min. 10 dage at få en pris....og i udsendelsen får de lov at betale omgående
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.292
Tog de nogle sjove?
mar 2009
Og så polakkerne der meldte bilen stjålet til forsikringen da Skat havde konfiskeret den, dumt!
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.292
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Som man tydeligt ser, er der jo massere af erfarne, og dygtige medarbejdere. Som eks. de toldere, der uden at gøre den store sag ud af den suspekte flaske, får den sendt til destruktion, da personen, vuderes at have været i god tro.
Og så er der jubelidioten, fra motor afdelingen, som ser skats indsats overfor fremmede biler, som sit personlige korstog, der retfærdiggør hans ellers ubetydelige, og total uundværlige eksistens på denne jord.
Mage til nidkær stodder skal man sku lede længe efter.
Fair nok at gå efter herboende polakker med videre, men at to gamle tosser, der lige er flyttet tilbage fra udlandet, ikke har fået ordentligt vejledning i hvordan de skal håndtere situationen, skal sku ikke udmønte sig sådan.
Igen, så må man se på god/ond tro, og de to virkede sku bare som om de ikke var blevet rådgivet ordentligt. Hvorimod dem der tydeligt var blevet taget i bilen før, de havde jo fået en advarsel.
Men det synede så tydeligt, at nu havde det fjols jo gjort op med sig selv, at der skulle betales afg. og han var GUD på dette tidspunkt
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
mar 2009
Følger: 1 Svar: 155
Igen, så må man se på god/ond tro, og de to virkede sku bare som om de ikke var blevet rådgivet ordentligt. Hvorimod dem der tydeligt var blevet taget i bilen før, de havde jo fået en advarsel."
Enhver dansker ved at, hvis man har bopæl i Danmark må man ikke køre i en udenlandsk indregistreret bil. Det er ikke en ny regel, så de to gamle tosser var ikke i god tro. De havde boet i Danmark i fire måneder og haft rigelig tid til at omregistrere.
Man kan mene hvad man vil om reglerne, men de ansatte i told og skat skal håndhæve reglerne, og det synes jeg de gør godt i den udsendelse.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
aug 2005
Nu kender man jo ikke baggrunden for historien, men jeg er af den holdning, at tvivlen skal komme folk tilgode første gang de kommer i konflikt med systemet. Og her er sku da om noget begrundet mistanke om at det drejer sig om en misforståelse.
To ældre bøsser, der efter et helt liv i Frankrig, flytter tilbage til DK. Og ydermere HAR været på skat for at tilmelde sig. De er ikke tidligere knaldet i bilen, så SKAT kan ikke dokumenterer begrundet mistanke om snyd.
De skal sku ikke have beslaglagt deres bil som garanti for afgiften, de skal bare have pladerne inddraget, og besked på at et transportfirma skal udføre bilen.
Hvorimod at er man flere gange blevet opfordret til at betale afg, som polakken jo var tidligere. Så er det unddragelse, med ond hensigt.
Hvorfor kan polakker få flere chancer, hvorimod ældre udenlands danskere der vender hjem skal røvpules af en skrankepave?
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 224
aug 2005
Nu ved jeg ikke om du har prøvet at flytte over landegrænser, det er ikke just uproblematisk. Og som to aldrende pensionister, så kan det være nært uoverskueligt at få alt på plads på under 4md..
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Selv jeg der aldrig været i sådan en situation ved, at hvis man har bopæl i danmark er det no-go at køre i en udenlandsk indregistreret bil i Danmark.
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Prøv du at flytte ud af landet i 20 år.
Tror du så at du stadig kender alle regler.
Og jeg glæder mig nærmest til at komme herop på min egen MC og blive stoppet af både Politiet og SKAT.
Håber at de vil true med told og afgift og ulovlige dele..... DE KAN RENDE MIG DER HVOR JEG ER HØJEST NÅR JEG PLUKKER JORDBÆR.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 228
Men det er sindssygt som man skal udfylde papirer for at flytte biler frem og tilbage.....
Og man kan virkelig komme på den hvis man bor i udlandet, men har folkerigster adresse i i danmark (registreret med det der hedder høj vejkode). der SKAL man køre rundt med et papir fra skat der siger at den må man godt køre med.
Og det væreste er at når man skal ud af landet, eller ind igen og ringer til skat for at få at vide hvordan man skal gøre for NETOP ikke at falde i. ja så er der ingen der kan give det samme svar 8hvis de overhovedet kan!!!)
Så jeg beder altiid om et bindende ligningsvar, det koster selvfølgelig penge (350) men så har jeg et skriftligt bindende svar fra skat..
mar 2009
Bare lidt synd de viser polakkerne de forskellige tricks, det afsnit bliver nok brugt på skoling af polske tyveknægte!
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Enhver har pligt til at sætte sig ind reglerne også selvom de kan være svære at finde ud af. Jeg mener ikke, det er skats arbejde at være reservemor for folk, der bosætter sig i Danmark.
Det ældre par, der fik beslaglagt deres bil vidste godt, at de ikke måtte køre i den med udenlandske plader, men havde ikke undersøgt hvor lang frist de havde (det sagde de i hvert fald) - det ser jeg enten som dovenskab eller bevidst omgåelse af reglerne.
mar 2009
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Men nu sagde manden jo også at han godt vidste det, at de normalt ikke kørte i den, og den (pudsigt nok) skulle ud af landet igen dagen efter. Han var da udmærket klar over der skulle betales afgift.
Og nej, det var da helt samme historie for polakkerne. De havde da bestemt ikke fået flere chancer end de 2 gamle.
Synes det er helt fair sådan som skat arbejder på dette. På 3 biler alene blev det til 600.000 i statskassen. Jo flere af dem der bliver fanget, desto mindre er sandsynligheden for at min skat stiger.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
”Razzia – SKAT rykker ud” TV2 kl 21.25