{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.836 visninger | Oprettet:

Dumpet køreprøve {{forumTopicSubject}}

Hvis man dumper en køreprøve kan det så virkelig godt passe at det løber op i 1700-2000 for at komme op igen?
ny prøve plus leje af bane, mc osv osv

fremkommer mig ret vildt at det er så dyrt når man til bil kunne betale for en ny køreprøve og så var det ligesom "det"

Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpet køreprøve
  • #1   29. apr 2011 tja det passer nok meget godt.. et godt råd ville jo nok være at bestå første gang smiley

  • #2   29. apr 2011 Prøven koster normalt 580kr... så med minder din kørelærer tager 1000 kr for leje af mc i 20min til prøven, så er det nok lige i overkanten smiley
    Du burde kunne slippe med et egern skulle jeg mene...


  • #3   29. apr 2011 Nu dumpede jeg lige i forgårs. Overså en fuldt stop. Jeg var heldig at der var en ledig tid i går allerede.

    Men det kostede 580 til prøvesagkyndig og 300 i baneleje, og lidt til motorcyklen.

    Så prisen passede lige nøjagtig men én enkelt af de lange.

    I realiteten kan kørelærer mene at du skal have en køretime mere, og tage sig betalt for den som enkelttime.


  • #4   29. apr 2011 Søren, jeg skulle lave de 5 øvelser igen, og det er det der koster 300 i baneleje.

  • #5   29. apr 2011 Jeg ved det ikke, det var samme prøvesagkyndige, men han spurgte ikke om noget teori/teknik. Han ville bare lige se de 5 øvelser igen. Og køreprøven tog 17 minutter, vi kørte 12,8 km rundt om Skanderborg. Der var 4 lyskrydser et venstresving og 3 vigepligter. Bestået. Det var bare rent formalia. Men det kostede alligevel

  • #7   29. apr 2011 Anders

    http://www.youtube.com/watch?v=ANO4dYIyz7A

    Ja, det er en penge maskine uden lige at have sådan en bane.


  • #8   29. apr 2011 trækkeprøve (som i brians link)
    manøvre med lav fart (MC øvelser til køreprøve del 2 )
    kørsel i blødt sving 180 grader med ca 30kmt
    Bremse/Standseøvelse med 50kmt
    Dobbelt undvigemanøvre med 50kmt og kontrastyring.


  • #9   29. apr 2011 Hey de er der allesammen i linket

  • #10   29. apr 2011 Nu bliver jeg lige nødt til at blande mig.....

    1 : Man skal ALTID, uanset hvad man klokkede i første gang, igennem prøveøvelserne ved næste prøve.

    2 : 580 kr til staten, 250-500 kr til banen, og måske en times betaling til kørelæreren. En prøve har normalt en varighed af 55 minutter (i praksis ofte kortere)

    3 : Øvelserne er ikke svære!!! Hvis din kørelærer ved hvad han laver, og selv kører motorcykel, burde han kunne lære dig det med relativt enkle midler. Desværre er det jo næsten altid prisen der er afgørende for valg af kørelærer, ikke kvaliteten i undervisningen.

    "Et er søkort at forstå, et andet skib at føre"- Frit efter Mr. Holberg


  • #11   29. apr 2011 Hvor bor du Morten?

  • #12   29. apr 2011 Betalte 1000,- til køreteknisk anlæg , for at tage prøven !

    Er rimelig sikker på der skulle slippes 1000,- yderligere hvis jeg var dumpet og skulle op igen..

    //Kristian


  • #13   30. apr 2011 nu dumpede jeg pga en MEGET tricky ting er dog lidt "fornærmet" over han valgte at dumpe mig på det grundlag, når jeg kunne alt andet, jeg var den eneste ud af 8 der dumpede alle andre bestod med adskillige fejl på øvebanen endda ku ikke bremse blokerede bremser væltede kegler osv men det er jo som det er..
    jeg kan komme op den 13 igen, min kørelærer mener jeg "burde" få en køretime ekstra for at øve hvad jeg dumpede på selvom det er noget man ikke kan "øve" på pga det handler om hvordan jeg lå på motorvejen da jeg skulle dreje af og der kom en lastbil og lavede ged i det hele


  • #14   30. apr 2011 LOL
    For 18 år siden, til min mc køreprøve trådte der en mand ud foran mig, på halmtorvet i København. FOR at undgå at køre ham ned, måtte jeg over spærelinie... DUMPET!!

    Havde jeg kørt ham ned, sagde køresagkyndig, at jeg havde fået gratis ny prøve, da det var uungåeligt.... hvilket det jo ikke var, da jeg unvigede..

    1 time senere, var der lavet en aftale, med en nydelig kvindelig motorsagkyndig, at hun blev kørt på arbejde næste morgen (boede 4 veje fra mig)

    Det eneste min kørelærer poienterede, var at smed hun mig på motorvej, skulle jeg give max gas til det lovlige, for hun gik meget op i at se, man følte man havde styr på det..

    SÅ jeg gav fuld hane ned af motorvejs tilkørslen. 1 sekund efter kommer det lige så tørt i højtaleren.. OG du sætter bare hjulet igen.. havde ikke mærket, et 2-5 cm løft smiley

    Bestået, og meget glad!


  • #15   30. apr 2011 Jens e, jeg bor i Århus...
    hvorfor da? smiley


  • #16   30. apr 2011 Det var noget nemmere da jeg fik kørekortet i 1975. Jeg skulle gennemkøre et større vejkryds lige uden for Politistationen i Randers fra alle retninger. Kørelæreren og den motorsagkyndige stod på fortovet og snakkede imens.
    Om de overhovedet så hvad jeg gjorde, ved jeg ikke, men jeg bestod da.
    Dengang var der ikke noget med banekørsel.


  • #17   30. apr 2011 Så har du været til køreprøve i randers, ik?
    Er kørelære i randers, så er lidt nysgerrig....


Kommentér på:
Dumpet køreprøve

Annonce