{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.941 visninger | Oprettet:

Dumpet til køreprøve (min Datter) {{forumTopicSubject}}

Min datter dumpede til køreprøven pga. et forkert justeret sidespejl.
Kort fortalt: Jeg lovede min datter et kørekort hvis hun ikke røg. Det gør hun så ikke, indhentede et tilbud hos en kørerlærer og fik en pris på 10.500,00 incl ALT.
Til prøven lavede hun nogle småfejl (som alle gør ) men det der fik dråben til at flyde over var at motorsagkyndig ikke mente at venstre sidespejl var korrekt indstillet. Da min datter fik besked på at rette spejlet anede hun ikke hvilke knapper hun skulle trykke på for at justere spejlet, derfor dumpede hun (har talt med motorsagkyndig)og han sagde at det var spejlet der gjorde at hun dumpede.
Hun har nu efterfølgende bestået køreprøven, og jeg har fået en regning fra kørerlæreren.
Betalt Ac. 3.800,00 kr
Restbeløb 11.800,00 kr.
Årsag: 7 ekstra køretimer + prøvegebyr.
Kan det være rigtig at man bliver "bøffet" for 7 kørertimer pga. manglende information om hvordan man justerer et sidespejl? Det skal siges at der er 5 elever der dumpede samme dag (samme kørerlærer) bla. pga. forkert justering af sidespejle.

Skal jeg bare betale regningen ell. kontakte dansk kørerlærerunion.

Jeg føler at han sender elever til prøve uden de er klar, for derefter at score pengene på ekstra køretimer..

Er der nogle der har erfaringer med lignende ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumpet til køreprøve (min Datter)
  • #2   29. sep 2010 Jacob. Læs hvad jeg har skrevet. Der var 5 elever der dumpede samme dag. Bla. Pga. at ingen vistdste hvordan man justerede spejlet. Hvis hun virkelig havde knoldet sig er det ok. Men der gik kun en uge imellem første og anden prøve, og sjovt nok lærte hun hvordan man justerede spejlet.

  • #3   29. sep 2010 har du kontaktet kørelæreren, og spurgt hende om hun syntes det er iorden at betale for 5 ekstra timer på grund af hendes forglemmelser?

  • #4   29. sep 2010 Peter: Tror desværre ikke der er noget at gøre. Da jeg tog kørekort, sendte min kørelære sin kone op for at bestille køreprøve til nogle andre elever. Det resulterede så I at hun "kom til" at annullere min køreprøve, og når den først at annulleret, så kan den åbenbart ikke sættes ind igen, på samme tid. Så jeg måtte gå 6 uger ekstra for at komme til køreprøve. Dette skulle jeg så selv betale for.

    Et af problemerne med Dansk Kørelæreunion er at hvis man klager til dem over en kørelære, så er deres svar som regel, at hvis man får ret, så skal man tage kørekortet om.
    Jeg kontaktede dem for at klage over min kørelære (der var nogle forhold, som ikke var iorden). Svaret var bare at hvis jeg fik medhold, så var mit kørekort at betragte som ugyldigt. Så derfor droppede jeg klagen.


  • #5   29. sep 2010 Kristian. jeg kontaktede kørelæren, han sagde at jegkunne trække 10% fra den sidste regning. Så en eller anden form for dårlig samvittighed må han have..

  • #6   29. sep 2010 synes heller ikke det er fair, at din datter bare skal dumpe for et sidespejl, kunne forstå det hvis det var ubetinget vigepligt eller fuldt stop

  • #7   29. sep 2010 Christian Kbh.
    Om så du har trukket dit kørekort i en automat og det er godkendt af myndighederne, så er der INGEN der tage det fra dig igen. Bortset fra sprut og fart selfølgelig


  • #8   29. sep 2010 Kan det virkelig passe at man ikke har justeret spejle før? Jeg tjekker da spejle hver gang en anden har kørt i bilen.

  • #9   29. sep 2010 Gunnar. Når man er 17-18 år og ved at tage kort til et køretøj der er TOTALT fremmed for en, så bliver man sgu da nødt til at stole på at kørelæren lærer dig ALT der er at lære om bilen. Hvordan lærte du at læse smiley

  • #10   29. sep 2010 Jeg er ikke med, lærte hun at justere spejlene eller ej..

    du skriver et sted: "og sjovt nok lærte hun hvordan man justerede spejlet."

    men i starten skriver du: "anede hun ikke hvilke knapper hun skulle trykke på for at justere spejlet,"

    Uanset hvad, hvis hun lærte det men ikke kunne finde ud af det, jamen så har hun fortjent at dumpe, hvis hun IKKE lærte det af kørelæreren, så er kørelæreren en nar, men der er ikke noget at gøre..


  • Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 5
    #12   29. sep 2010 Jeg mener det er en fejl af kørelæren, man undersøger jo bilen før start, virker lyset, bremseluset, om hornet virker, man justere spejle m.m. der er jo andre som har kørt i bilen, alt dette skal jo være i orden inden man køre ud på vejen

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #13   29. sep 2010 Som udgangspunkt ville jeg betale og komme videre med livet....
    Er det en kamp som er værd at kæmpe?

    Nu har du så fået 10% i rabat... fair nok! En meget flink kørelærer. Det som jeg hæfter mig ved er, at der er 5. elever oppe til prøve den dag. Du skriver ikke noget om det er samme motorsagkyndige (jeg antager at dette er tilfældet, altså at det er den samme) og kørelæreren ligeledes er den samme. Når første elev begår "fejlen" og ikke kan betjene knapperne til indstilling af sidespejl, så ville jeg klart mene, at kørelæren *burde* have fortalt dette "guldkorn" til efterfølgende elev/er - hvis altså de andre også dumpede af samme årsag. En motorsagkyndig kan jo godt køre "et tema" for en given dag... det kan f.eks. være indstilling af sidespejle, bremsekontrol, lygtekontrol eller højrevigepligt. En god og rutineret kørelærer "lugter" disse ting på laaaaaaang afstand og vil ligeledes lade disse "guldkorn" komme eleverne tilgode.... Man kunne godt tro.. sådan som din forklaring bliver lagt ud... at kørelæreren bevidst har spekuleret i at alle 5. elever *skulle* dumpe den pågældende dag.. og dermed ville få yderlig "omsætning"... men den tanke vil vi da ikke tænke, vel? smiley


  • #14   29. sep 2010 De har deres statestikker som skal opfyldes og vi må jo ikke glemme der skal penge i statskassen. Win win situation for statan danmark.

  • #15   29. sep 2010 Hvis der kun gik en uge og hun har fået 7 ekstra kører timer .
    Har hun virkeligt også manglet evner som billist.


  • #16   29. sep 2010 Peter:

    Det kan du få lige så mange meninger om, som der er mennesker herinde.

    Til syvende og sidst bliver det en sag mellem dig og kørelæreren. Det er jo ikke ham, der dumper hende men en offentlig ekspert.

    Men, du kunne jo spørge en anden kærelærer om han vil overtage hende og føre hende frem til prøve på det foreliggende rundlag - om ikke andet så som pressionsmiddel.


  • #17   29. sep 2010 hvis din datter ikke har kørt nogle timer efter sin første prøve skal du da kun betale for prøvegebyr på de 600 kr (deromkring) som den nye prøve koster

    også det tager ikke 7 timer at stille på et sidespejl, det kan han maks tage en time for!


  • #19   29. sep 2010 Det er godtnok et lidt bisset grundlag at dumpe folk på.
    Jeg tror ikke jeg vidste hvordan man stillede spejlene i skolevognen. Det var jo ikke en bil jeg skulle køre i, i fremtiden alligevel og jeg kunne se i dem som de var.
    Det er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke retter dem i øvrige biler jeg sætter mig ind i (hvis de står forkert), inkl. vores egen (hvor man så gør det meget simpelt - det er et gammelt volvo-monster).

    Bortset fra det, så skulle det ikke være et problem at skifte kørelærer efter at lovpakken er gennemført. Jeg skiftede selv efter teoriprøven, slet og ret fordi jeg flyttede til en anden del af landet.
    Hvis hun allerede har nået at køre ekstra timer osv, så er der nok ikke så meget at gøre ved det, udover at betale.


  • #20   29. sep 2010 Mirza. Læs. Hun lærte at justere spejle EFTER den første køreprøve..

  • #21   29. sep 2010 Daniel du burde også læse hvad jeg skrev......

    Knud. Du har evig ret i at der er delte meninger. Jeg har kontaktet DKU. og de mener at hvis 5 elever er dumpet samme dag, så er der nok noget om snakken (flere timer=flere penge) Jeg har kontaktet den pågældende kørelærer og meddelt ham at jeg ikke vil betale regningen ud over det ekstra prøvegebyr + 1 ekstra køretime. Så må vi se hvad det fører til. Jeg har også meddelt omtalte kørelærer at hvis vi ikke finder en fornuftig løsning, kontakter jeg også forbrugerstyrelsen.
    Sender et anbefalet brev til kørelæren i dag med besked om at jeg nægter at betale mere end det der er rimeligt i forhold til hans tilbud. 7 ekstra køretimer på een uge.... Det er sgu ikke rimeligt..


  • #22   29. sep 2010 Jeg har det ligesom Hans M , nogle kampe er simpelthen ikke værd at tage , på den anden side synes jeg at 5000 kr eller 50 % er meget , , jeg ville tage hans nedslag på 10 % som et udgangspunkt i en forhandling , og så ville jeg køre ned og tale med ham medbringende 8700kr og spørge om i skal afslutte den med dem og få ham til at skrive en kvittering på endelig afregning , hvis han ikke vil det , må du sige at du går den lange vej inden du betaler 1 kr udover det første afdrag.

  • #23   29. sep 2010 det kan da undre mig at han ikke har lært din datter bilen. eftersom der jo nok for hver køretime hun har haft, har siddet en anden person som garanteret ikke har samme højde, benlængde osv. derfor har hun måske aldrig kørt med spejlet så det passer hende. det er da en fejl fra kørelærens side, hvis han aldrig har vist hende det.
    han har vel lært hende at tjekke bremsepedal, hvor tit et blink lys skal blinke osv osv. så må han jo også vise hvordan spejlet styres.


  • #24   29. sep 2010 Jeg har to tanker

    Den første er at kørelærerne normalt kender de prøvesagkyndige ret godt og ved hvad de fokuserer på, så at denne fokuserer så meget på spejlet burde han have informeret om. Jeg lavede kun 3 punkts vending i en køretime, lige inden begge mine køreprøver i bil! Det var samme sagkyndige og han var den eneste der bad elever gøre dette til prøven - det skulle alle elever så.

    Den anden er at du ikke står så stærkt. Hvorfor lod du din datter tager FEM køretimer på en uge inden næste køretime? Hvorfor ikke bare to, en i løbet af ugen og 1 lige inden køreprøven?


  • #25   30. sep 2010 Så fik jeg lavet en rimelig aftale med kørelæren Jeg har betalt kr. 10.000 til fuld og endelig afregning. Så hele kortet har samlet kostet kr. 13.580
    Det er vel rimeligt nok...


  • #26   30. sep 2010 ja sådan ville jeg også ha gjort peter ,. og så videre så datteren kan glæde sig , og du må undvære bilen smiley

  • #27   30. sep 2010 Hæ Michael. Jeg kører i kassevogn og det er hun ikke vild med, så det må gå ud over hendes mor smiley

  • #28   1. okt 2010 hvornår ved man at man har mistet kontrollen fuldstændigt over sin bil ? jo det er når ens børn får styrebrev

Kommentér på:
Dumpet til køreprøve (min Datter)

Annonce