12.317 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Michael S
Michael S
Emner: 50 Svar: 236

lovligt at køre i skoven? lovligt at køre i skoven?

der var et indlæg herinde i går ang lovlige steder at køre enduro kørsel i dk, men der kom ikke rigtigt noget svar på det, så jeg spørger lige selv og håber der sidder nogle med noget insider skovfoged-viden eller lign:

må man køre mc i offentlige skove uden for stierne?
altså en helt alm offentlig skov der ikke er privat ejet eller lign.
jeg ville umiddelbart gætte på et nej da vi jo har regler for alt i dk, men så igen, jeg har aldrig hørt noget om det, hverken da jeg tog kørekort eller andet.

såe? nogen bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lovligt at køre i skoven?
  • #1   2. maj 2011 Det er ret sikkert at man ikke bare må køre i statsskove, dyrene bliver jo skræmt fra vid og sans!
    Og mange steder er der jo også bomme og skilte hvorpå MOTORKØRSEL FORBUDT står skrevet!

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#2   2. maj 2011 ja det ved jeg godt, men spørgsmålet er om der er en generel regel om at skovkørsel bare er 100% forbudt overalt, eller om det kun er nogle steder?
    der findes jo også skovstier man gerne må køre på, så måske må man også køre i selve skoven i de områder?

• #3   2. maj 2011 Det er lettere at bede om tilgivelse end tilladelse smiley

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#4   2. maj 2011 hehe ja, måske er det bedst ikke at vide det:)

• #5   2. maj 2011 Der kan sagtens findes steder, hvor det er lovligt... Vi har da en del i vejle smiley

• #6   2. maj 2011 KOPIERET FRA BILGALLERI !!!

Du må køre på alle skov- og markveje, med mindre de er afspærrede med bomme, eller med mindre indkørsel er forbudt med skilt (motorkøretøjer forbudt, indkørsel forbudt, privat område etc.)

mvh

• #7   2. maj 2011 Et tip .... sørg for at din mc IKKE larmer - så går det faktisk ganske godt med at liste rundt hvor man ellers ikke må. Møder du en emsig landmand, familie far eller skovfoged så spil dum på en høflig og udmyg måde og beklag og undskyld ...... Så går den alligevel.

Det er ane og alene af den grund at jeg har bibeholdt min standart udstødning ... den siger nemlig næsten ingen ting. Og vis hensyn hvis du møder andre skov gængere, dyr eller andet - så kan man nemlig også komme igen.

• #8   2. maj 2011 1000kr i bøde! behøver ikke være afspærret eller være bomme for... har fået bøden. Visse steder må du naturligvis køre, men det fremkommer tydeligt af skilte

• #9   2. maj 2011 KP: kan godt lide du bruger bilgalleriet som kilde, uden anden baggrund smiley

• #10   2. maj 2011 Thor J.

Til gengæld er alle statsejede skove og de fleste private markeret med disse skilte ^^..

(link fjernet)

Har altså læst lidt ^^.

Mvh

• #11   2. maj 2011 Al motorkørsel er forbudt - både bilkørsel og kørsel med knallert. De få biler, der kører i skovene, tilhører Naturstyrelsens personale og må kun bruges i forbindelse med arbejdsopgaver.

fra det link (link fjernet)

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

#12   2. maj 2011 ja det står da ret tydeligt. så øv, men tak for opklaringen.

• zilas P
    zilas P Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 1
    #13   28. sep 2016 hej jeg ville lige høre om i kender nogen steder på sjælland man kan køre pitbike? den mark jeg plejede at køre på er blevet lukket det ville også være fint hvis jeg kunne køre på en venlig persons mark for 50kr. om måneden eller noget
    tak på forhånd

• Marcus I
    Marcus I Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #14   17. aug 2017 Hvis du spørger ejeren af skoven, kan du nok godt smiley

• Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    apr 2021

Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #15   6. apr 2021 Jeg er 14 år og vil købe en dirt bike 50cc sådan så jeg kan køre rundt vi har et lille område som er privat hvor jeg kan køre men vil høre om hvis der ligger masse små stier rundt omkring der om jeg så gerne må køre der har ikke noget kørekort.

Kommentér på:
lovligt at køre i skoven?

Annonce