{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på bil/mc olie
  • #1   4. maj 2011 Ja olien til mc har et additiv der gør at koblingen ikke skrider...

  • #2   4. maj 2011 Det kan der være. Det er ikke ualmindeligt der i bilolie tilsættes friktionsnedsættende additiver. Dette er fint til en bil, men ikke til en MC hvor koblingen løber i samme olie.
    Hvis du vil være på den sikre side så vælge en olie dedikeret til MC brug.


  • #3   4. maj 2011 Hjorth: Nej - det er omvendt. Biler har additiver i den friktions nedsætter - Mc har Ik.
    Og det er kun et problem ved motorcykler hvor kobling, gear, og motor olie er den samme.
    Lige nu bruger jeg Castrol Edge 10/60 Fuld syntetisk bil olie i min.


  • #4   4. maj 2011 Ja jow...nå det var den vej rundt... :o)

  • #5   4. maj 2011 Den 10/60 er den billigere end en tilssvarende god mc olie?

  • #6   4. maj 2011 Fenris, nu er din motor jo også næsten en bil motor:D haha

  • #7   4. maj 2011 Ræser Røv: Jamen det har du da ret i, og det er jeg også glad for.
    Dermed er de mere driftsikker og service venlige. Og jeg kan bruge den helt rigtige olie til hver sted.
    En kobling kræver en type olie.
    Gearkassen en anden.
    Motoren en 3.
    Så en type olie til alt er ikke optimalt. Men det vejer mindre at lave sådan en motor, fylder mindre, og koster mindre. Men til en "Havetraktor" som min er det optimalt for med mange NM er vægt sku ligemeget. (diesel Wanner Be)

    Allan R: Nej langt dyre. Men det er også en speciel Racer olie og når det er en bil olie i den pris klasse er der mange friktions nedsættende midler i og dermed er den bedre end en Mc olie.
    Og når jeg kan være ligeglad med det - da det ikke påvirker min kobling. Ja så bruger jeg den.
    Min kobling bruger jeg Bel-Ray primær olie (80W) og min gearkasse bruger jeg Castrol Fuldsyn 75/140.


  • #8   4. maj 2011 * Fenris ( Fat Tire BOB ) *

    hvis jeg ikke tager helt fejl.... så vil din kobling ikke have olie af noglen art..

    men derimod vil din primer kæde gerne have olie.....


    mvh


  • #9   4. maj 2011 Så dyr er den 10w60 EDGE heller ikke.. jeg har brugt den siden den kom ud.. (inden da RS) koster knap 350kr for 5 liter..

Kommentér på:
Forskel på bil/mc olie

Annonce